آموزش نحوه صحیح نصب سایبان روف‌گاردن

نصب سایبان برای استفاده بهتر از این تجهیزات مورد توجه قرار می‌‌گیرد. برای نصب و راه‌اندازی این سایبان‌ها از انواع لوازم و ابزارهای مخصوص استفاده می‌‌کنند. این سایبان‌ها با روش‌های مختلفی نصب می‌‌شوند. بهتر است فرایند نصب و راه‌اندازی این اقلام را به کارشناسان حرفه ای این عرصه بسپارید. در این صورت استفاده بهتری از این اقلام خواهید داشت. نصب سایبان‌های استند اغلب تخصصی‌تر از سایر سایبان‌های موجود در بازارهای فروش است. برای نصب آن‌ها می‌‌توان از روش رگلاژ پایه به سطح مورد نظر نیز استفاده کرد. به این ‌ترتیب استقامت و پایداری سایبان مورد نظر افزایش می‌‌یابد.

نصب سایبان استند

موارد استفاده از سایبان استند

پیش از آن که به بررسی روش نصب این اقلام کاربردی در محل‌های مورد نظر بپردازیم، بد نیست که با کارایی آن‌ها در مکان‌های مختلف آشنا شویم. انواع برای موارد کاربری زیر مورد استفاده قرار می‌‌گیرند:

  • انواع سایبان‌ها به جای آلاچیق‌های گران قیمت در محیط به کار برده می‌‌شوند. دوام و مقاومت آلاچیق‌ها کمی ‌‌بیشتر از سایبان است. با این وجود دشواری نصب آن‌ها و قیمت بالایی هر یک افراد را برای استفاده از سایبان چتری و استند ترغیب می‌‌کند.
  • از این اقلام کاربردی برای ایجاد فضایی خنک در فصول گرم سال بسیار کارایی دارند. این محصولات کاربردی در محیط‌های ساحلی و گرم مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.
  • سایبان چتری برای فرار از نور و در امان ماندن از اشعه مضر نور خورشید نیز کارایی دارد. به همین خاطر اغلب توصیه می‌‌شود که در فصل تابستان در مجاورت نور شدید خورشید از این محصولات استفاده شود.
  • استفاده از این سایبان‌ها در مجاورت باران و برف نیز میسر خواهد بود. خاصیت ضد آب بودن این سایبان‌ها سبب افزایش استفاده از آن‌ها در این حوزه می‌‌شود.

Teaching how to properly install roof garden canopy

نکات مهم برای راه‌اندازی و نصب سایبان

برای نصب در مدل‌های مختلف باید به شرایط نصب این اقلام نیز دقت داشته باشید. نصب و راه‌اندازی هر یک از این تجهیزات با در نظر گرفتن چند نکته مهم انجام می‌‌گیرد. برای نصب آن‌ها باید به منطقه مورد نظر و شرایط جوی آن دقت داشته باشید و موارد زیر را به دقت بررسی کنید:

  • بررسی میزان وزش باد و جهت آن در این خصوص از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  • محل قرار گیری پایه و استند چتر سایبان نیز در این خصوص اهمیت دارد. برای نصب این تجهیزات باید ‌اندازه گیری‌های مربوطه را با دقت کافی انجام دهید. در غیر این صورت کیفیت نصب این اقلام به حد مطلوب نمی‌‌رسد. پایه‌های سایبان‌ها در دو بخش وسط و بغل قرار می‌‌گیرد و هر یک از آن‌ها کارایی خاص خود را دارند.
  • در حین نصب و راه‌اندازی این سایبان‌ها باید به شکل ظاهری آن‌ها نیز دقت داشته باشید. مدل‌های 6 ضلعی، 8 ضلعی و… این سایبان‌ها در دنیای امروز تولید می‌‌شوند.
  • بررسی میزان مقاومت اجزای به کار رفته در این سایبان‌ها از جمله پارچه، پایه و… نیز یکی از مهمترین نکاتی است که در فرایند نصب این اقلام بررسی می‌‌شود.

شرایط نگهداری از سایبان استند

پس از نصب و راه‌اندازی هر یک از مدل‌های این سایبان‌ها باید به نگهداری اصولی آن‌ها نیز دقت داشته باشید. برای نگهداری از این اقلام کاربردی باید به وضعیت قرارگیری آن‌ها در محیط دقت داشته باشید. اغلب این تجهیزات را در محیط‌های سرباز نگهداری می‌‌کنند. به همین خاطر احتمال آسیب رسیدن به ساختار آن‌ها وجود دارد. اگر می‌‌خواهید برای مدت طولانی از این تجهیزات استفاده کنید، حتما باید به نکات نگهداری از این اقلام توجه کنید. به همراه هر یک از این اقلام اغلب کاورهای مخصوص به مشتریان ارائه می‌‌شوند. بهتر است، کاور مخصوص سایبان را در زمانی که از این تجهیزات استفاده نمی‌‌کنید، بر روی چتر مربوطه بکشید.

همچنین می‌‌توانید، چتر سایبان را در صورت لزوم جمع کرده و درون کاور قرار دهید و در نوبت بعدی مجددا آن را باز کنید. در حین استفاده از این اقلام کاربردی باید از برخورد هر گونه جسم تیز به سایبان جلوگیری کنید. به این ترتیب پارچه آن در طولانی مدت سالم باقی می‌‌ماند. از جمع کردن پارچه خیس سایبان خودداری کنید. در غیر این صورت پارچه آن در طولانی مدت دچار پوسیدگی می‌‌شود. در صورتی که جنس پارچه سایبان از برزنت باشد، باید حتما رطوبت آن از بین برود و سپس درون کاور قرار بگیرد. این مسئله از ایجاد کپک بر سطح سایبان پیشگیری خواهد کرد.

نکات مهم خرید سایبان استند

سایبان استند با در نظر گرفتن نکات به خصوصی خریداری می‌‌شود. برای این که سایبان انتخابی نیازهای شما را برآورده کند، باید به این مجموعه نکات دقت داشته باشید:

  • در ابتدا باید در رابطه با سایبان انتخابی خود اطلاعات دقیقی به دست آورید. توجه به متریال به کار رفته در ساخت این محصولات، ویژگی‌های مربوط به تولید محصول و… نیز در این زمینه اهمیت دارد.
  • انواع این محصولات در سایز و ابعاد به خصوصی تولید می‌‌شوند. تنوع در ابعاد این محصولات نیز یکی از مهمترین مواردی است که در این زمینه مورد توجه قرار می‌‌گیرد. برای انتخابی بهتر در میان این محصولات باید به ابعاد فضای مورد نظر برای نصب نیز دقت داشته باشید.
  • فضای نصب این سایبان‌ها نیز یک نکته اساسی برای خرید و انتخاب در میان آن‌ها به شمار می‌‌رود. شرایط جوی موجود در محل مورد نظر برای تعیین میزان مقاومت چتر سایبان بررسی می‌‌شود.
  • در دنیای امروز مدل‌های مختلفی از این محصولات وارد بازارهای فروش شده‌اند. برخی از آن‌ها قابل جا به جایی بوده و برخی نیز به صورت ثابت در محل مورد نظر نصب می‌‌شوند. به همین خاطر باید حتما به شکل ظاهری و نحوه ساخت این محصولات دقت کنید.

انواع مدل‌های سایبان از نظر نوع پارچه

در ساخت و تولید انواع و سایبان‌های استند، از انواع پارچه‌ها استفاده می‌‌شود. در بخش بالایی انواع سایبان از پارچه‌های مخصوصی استفاده شده که کیفیت عملکرد این محصولات را تعیین می‌‌کند. دوام سایبان ما تا حد قابل توجهی به دوام پارچه به کار رفته در بخش چتر آن بستگی دارد. این بخش از سایبان وظیفه پیشگیری از نفوذ نور و آب باران را بر عهده دارد. استفاده از پارچه‌های زیر برای تولید و آماده سازی این محصولات مرسوم است:

پارچه‌های برزنتی نخی

انواع این پارچه‌ها در تولید بسیاری از سایبان‌ها کارایی دارند. هر یک از آن‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی برای تولید سایبان مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. جنس این پارچه‌ها بسیار مقاوم بوده و از ضخامت مناسبی برخوردار هستند.

پارچه‌های خلبانی و نانو

اگر می‌‌خواهید پارچه سایبان شما در برابر بارش باران و رطوبت مقاومت لازم را داشته باشد، بهتر است از سایبان‌هایی با چتر نانو یا پارچه‌های خلبانی استفاده کنید. این اقلام کاربردی از نفوذ رطوبت پیشگیری کرده و مانع از نفوذ آب باران و برف خواهند شد. انواع آن‌ها در شرایط جوی شرجی نیز بسیار کارایی دارند و برای نصب در محیط‌های ساحلی انتخابی هوشمندانه به شمار می‌‌روند.

پارچه‌های برزنتی پی وی سی

یکی دیگر از محصولاتی که برای ساخت چتر سایبان‌های امروزی به کار می‌‌روند، پارچه‌های پی وی سی برزنتی هستند. این پارچه‌ها نیز طرح‌ها و مدل‌های مختلفی دارند. جنس آن‌ها نسبت به پارچه برزنتی نخی بسیار مقاوم‌تراست و همین ویژگی میزان استفاده از آن‌ها را افزایش داده است.

پارچه فلکسی سایبان

پارچه‌های فلکسی نیز در ساخت و تولید این محصولات نقش مهمی ایفا می‌‌کنند و در برخی از مدل‌های جدیدتر سایبان از این پارچه‌ها استفاده شده است. قیمت خرید هر یک از سایبان‌ها به نوع پارچه به کار رفته در آن‌ها بستگی دارد.

انواع سایبان بر اساس نوع پایه

پایه به کار رفته در هر یک از سایبان‌ها نیز در تعیین جنس و کیفیت این محصولات تاثیر گذار خواهد بود. پایه‌ها به دو صورت در ساختار سایبان به کار برده می‌‌شوند. برخی از آن‌ها در بخش میانی سایبان قرار می‌‌گیرند و برخی نیز در کنار چتر جای گرفته و به قسمت پارچه ای متصل می‌‌شوند. در ساخت پایه سایبان از دو نوع متریال استفاده می‌‌شود. نوع اول پایه‌ها از جنس آلومینیوم تولید شده و بسیار مقاوم هستند. وزن آن‌ها سبک است و به همین خاطر حمل و جا به جایی این محصولات ساده‌تراز سایر مدل‌ها است.

مدل‌های فولادی پایه سایبان نیز تولید می‌‌شوند. این اقلام کاربردی نیز در ساخت بسیاری از سایبان‌های ثابت به کار برده شده و وزن بالایی دارند. به همین خاطر پس از خرید باید آن‌ها را در محل مونتاژ کرد. پایه‌های چوبی نیز در ساخت مدل‌های قدیمی‌ترسایبان به کار برده می‌‌شدند. اما این روزها بیشتر از پایه‌های فلزی استفاده می‌‌شود. جنس میله و پایه به کار رفته در سایبان میزان مقاومت و آسیب پذیری آن را تعیین می‌‌کند.

انواع سایبان از نظر ابعاد

یکی دیگر از دسته بندی‌های سایبان، تقسیم بندی سایز و ابعاد این محصولات است. مدل‌های کوچک و بزرگ سایبان در دنیای امروز برای مصارف مختلف ارائه می‌‌شوند. برای خرید هر یک از این محصولات حتما باید به اندازه گیری هر یک از این محصولات دقت داشته باشید. سایبان‌های کوچک اغلب از نوع چتری هستند و برای پوشش دهی به فضاهای کوچک به کار می‌‌روند.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با انواع سایبان‌ها در مدل‌های مختلف و روش‌های نصب آن‌ها اطلاعاتی را بررسی کردیم. هر یک از مدل‌های این سایبان‌ها با روش‌های به خصوصی در محل نصب می‌‌شوند. پس از نصب این اقلام کاربردی باید به نگهداری اصولی از هر یک نیز دقت داشته باشید.

سایبان‌ها تجهیزاتی به شدت محبوب در دنیای امروزی به شمار می‌روند. این تجهیزات از دیرباز تاکنون توسط بشر مورد استفاده قرارگرفته‌اند. حتی در تمدن‌های باستانی هم رد پای این تجهیزات به چشم می‌خورد. در آن زمان‌ها سایبان‌ها به شکل بسیار ساده‌ای ساخته می‌شدند و معمولا در اجتماعات گسترده برای ایجاد سایه از آن‌ها استفاده می‌کردند.

اما هر چقدر زمان گذشت سایبان‌ها هم با تغییرات بیشتری روبه‌رو شدند، به‌خصوص از زمان صنعتی شدن اروپا و پیشرفت علم صنعت ساخت سایبان‌ها هم گسترده پیدا کرد و طراحی آن‌ها دستخوش تغییراتی بسیاری گشت. امروزه دیگر سایبان‌ها مانند گذشته ساده و تک کاربردی نیستند و تولید کنندگانی مانند هر روزه نمونه‌های مدرن‌تر از سایبان‌ها به بازار عرضه می‌کنند. از جمله سایبان‌های امروزی می‌توان به سایبان‌های فول باکس اشاره کرد. این مدل سایبان‌ها جزو محبوب‌ترین سایبان‌های موجود در بازار هستند و این مسئله باعث شده در این مطلب ما در مورد این مدل سایبان‌ها و نحوه نصب آن‌ها به شکل صحیح اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همراه ما باشید!

برخی از مزایای استفاده از سایبان برقی عبارتند از:

  • راحتی: آنها را می توان به راحتی با یک دکمه باز و بسته کرد.
  • کارایی: آنها می توانند به کاهش هزینه های انرژی شما کمک کنند زیرا می توانند سایه را در طول روز مسدود کنند.
  • حفاظت: آنها می توانند از شما و مبلمان فضای باز شما در برابر اشعه ماوراء بنفش مضر خورشید محافظت کنند.
  • زیبایی: آنها می توانند زیبایی و جذابیت را به فضای باز شما اضافه کنند.

اگر به دنبال راهی راحت، کارآمد و زیبا برای ایجاد سایه در فضای باز خود هستید، سایبان برقی یک گزینه عالی است.

دکمه بازگشت به بالا