با تلفن همراه خود تست کرونا بگیرید

تست کووید 19 را با دوربین تلفن همراه انجام دهید!

به گزارش Gizmodo، این سیستم که توسط دانشمندان دانشگاه سانتا باربارا در کالیفرنیا توسعه یافته و در مقاله جدیدی در مجله JAMA Network Open منتشر شده است، به تجهیزات ارزان قیمتی مانند صفحه داغ با قیمت کمتر از 100 دلار نیاز دارد.

پس از تهیه این آیتم ها، هزینه هر آزمون تنها هفت دلار خواهد بود. این امر آن را به گزینه ای بالقوه برای جوامعی که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند تبدیل می کند.

روش کار ساده است. اپلیکیشن ایجاد شده توسط دانشمندان به نام “Bacticount” را دانلود کنید. بزاق خود را در یک گروه روی صفحه داغ قرار دهید و یک تصویر تعاملی را به دوربین گوشی خود اضافه کنید. گوشی را روی صفحه داغ نگه دارید و برنامه را فعال کنید.

محلول واکنش دهنده با عوامل ویروسی مانند کوویدیم و آنفولانزا ترکیب می شود تا رنگ قرمز روشنی تولید کند. اپلیکیشن موبایل میزان بار ویروسی را بر اساس سرعت تغییر رنگ بزاق تشخیص می دهد.

این سیستم به نام Smart-lamp ارزان است و راه اندازی آن آسان است. بنابراین، برای دستیابی به هدف این پروژه، که پاسخگویی به نیازهای کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​برای آزمایش قابل اعتماد، کم هزینه و با فناوری پایین SARS-COV-2 است، یک گزینه عالی است.

اما این روش هنوز نیاز به بررسی بیشتر دارد زیرا مطالعه اول نمونه کوچکی از 50 فرد بدون علامت و بدون علامت را در کالیفرنیای جنوبی مورد بررسی قرار داد. به عبارت دیگر، انتظار نداشته باشید که به زودی گروه های Bacticount را سفارش دهید. علاوه بر این، این برنامه در حال حاضر برای کار با دوربین موبایل سامسونگ گلکسی اس 9 کالیبره شده است.

با این وجود، این سیستم امیدوارکننده است و اگر دقت آن بالا باشد، همانطور که آزمایشات اولیه نشان داده است، گزینه خوبی برای آزمایش کووید-19 خواهد بود که احتمالا تا پایان سال 2022 به آن نیاز خواهیم داشت.

46

دکمه بازگشت به بالا