عدم آبگیری و عدم ورود مواد شوینده به لباسشویی مرسی

معرفی برنامه ها و معنی کلمات روی لباسشویی مرسی

می توانید از علامت هایی که بر روی لباسشویی مرسی است، برای تنظیمات شستشو استفاده کنید. این برنامه ها برای شستشوی انواع لباس و پارچه مورد استفاده قرار می گیرد. و نحوه کار با این دکمه نیز در نیز آمده است. بیشتر لباسشویی های مرسی برنامه مخصوصی برای پارچه های پنبه ای و الیاف مصنوعی دارند که دمای لباسشویی مرسی برای پارچه های پنبه ای بیشتر است و برای الیاف مصنوعی 40 درجه سانتی گراد یا کمتر با دور چرخش کمتر هستند.

چگونه آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنیم |دلیل آب رفتن داخل لباسشویی

در این مواقع شیر ورودی آب را چک کنید

لکه بر روی لباس بعد از شستشو اگر بعد از شستشوی لباس بر روی آنها لکه باقی می ماند باید برای رفع مشکل موتور دستگاه توسط کارشناس چک شود، امکان نشت روغن از موتور دستگاه وجود دارد. موتور دستگاه برای اینکه مطمئن شوید سالم است باید بررسی شود. برای با تماس با از یک متخصص برای رفع مشکلات لباسشویی، مشاوره و کمک بگیرید. نشتی آب از لباسشویی مرسی در صورتی که با نشتی آب در ماشین لباسشویی روبرو شدید شیلنگ ها را چک کنید تا مسدود یا پاره نشده باشند. از مواد شوینده به اندازه مناسب استفاده کنید.

دیگ لباسشویی باید بررسی شود تا ترک نخورده یا سوراخ نشده باشد. شیلنگ ورودی آب را بررسی کنید. هرکدام از این موارد اگر برای ماشین لباسشویی اتفاق بیافتد و خرابی این قطعات باعث نشتی باشد، بهتر است با تماس بگیرید و درخواست کارشناس کنید. عدم نمایش ارور بر روی دستگاه گاهی ممکن است در ماشین لباسشویی مرسی ایرادی پیش بیاید اما بر روی صفحه نمایشگر ارور یا کد خطایی مشاهده نشود.

  1. ایراد در صافی‌ ها و شیلنگ‌ های تامین آب لباسشویی

ماشین لباسشویی به کمک شیلنگ‌های لاستیکی که برای تأمین آب دستگاه به شیر آب شهری متصل می‌شوند، آبگیری را انجام می‌دهد. گاهی حتی طول این شیلنگ‌ها به 2، 3 متر نیز می‌رسد. همچنین در انتهای شیلنگ و در محل اتصال به شیر، صافی‌ها یا فیلترهای کوچکی وجود دارند که جهت جلوگیری از ورود رسوبات و مواد موجود در آب به داخل دستگاه و شیر برقی، استفاده می‌شوند.

  • یکی از اولین مواردی که در بروز مشکل آبگیری کند یا عدم آبگیری لباسشویی می‌بایست بررسی شود، شیلنگ‌های تأمین آب و صافی‌ها هستند.
  • به خاطر ترک‌های موجود در شیلنگ یا پارگی به وجود آمده در آن یا پیچ خوردگی یا گیر افتادن جسم خارجی در آن، ممکن است شیلنگ مسدود شود و به آبگیریِ کند یا عدم آبگیری بیانجامد.
  • صافی‌ها یا فیلترها نیز می‌توانند به دلیل نشست و تجمع رسوبات گرفته شده مقدار آب کمتری را عبور دهند.
  1. ابتدا از باز بودن شیر مطمئن شوید و سپس موارد اشاره شده در بالا را بررسی کنید.
  2. می‌توانید شیلنگ‌ها را از لباسشویی باز کرده و سر دیگر آنان را داخل یک سطل قرار دهید تا از فشار آب ورودی به دستگاه و مسدود نبودن شیلنگ‌ها مطمئن شوید.
  3. در صورتی که لازم بود، شیلنگ یا صافی موجود را تعویض کنید.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته

  1. ایراد شیر تامین آب خانگی، علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

ممکن است علت نیامدن آب داخل لباسشویی ایراد شیر آب خانه باشد. ابتدا از باز بودن شیر مطمئن شوید و در صورتی که به مسدود بودن شیر مشکوک هستید برای تعویض آن اقدام کنید.

  1. خراب شدن شیر برقی

شیر برقی یا شیر ورودی آب مهمترین قطعه در بروز مشکلات مربوط به آبگیری لباسشویی محسوب می‌شود. در صورت خرابی شیر ورودی آب که در پشت لباسشویی قرار دارد، دستگاه ممکن است به کندی از آب پر شده یا اصلا پر نشود. همچنین ممکن است سبب آبگیری زیاد لباسشویی شود. شیر ورودی آب علاوه بر ولتاژ مناسب، به فشار آب کافی برای عملکرد درست خود احتیاج دارد.

  • اگر فشار آب پشت شیر مناسب است، باید از تأمین برق آن مطمئن شوید که به کمک مولتی متر و اندازه گیری ولتاژ سلنویدهای آن امکان پذیر است.
  • این اندازه گیری ولتاژ باید در حین کار دستگاه و هنگام مرحله آبگیری انجام شود که به دلیل خطرات برق گرفتگی توصیه می‌شود تنها توسط تکنسین لباسشویی انجام شود.
  • در صورتی که ولتاژ شیر برقی لباسشویی مناسب است، معیوب بودن خود شیر دلیل بروز مشکل است.
  • اگر ولتاژی به شیر ورودی آب نمی‌رسد، آنگاه باید قطعاتی که شیر برقی را کنترل می‌کنند، بررسی کرد.
  • شیر برقی لباسشویی توسط تایمر یا برد الکترونیکی و سوئیچ فشاری یا همان سوئیچ سطح آب کنترل می‌شود.
  • به همین دلیل در صورتی که برق به شیر نمی‌رسد، ممکن است ایراد از یکی از این قطعات باشد.
  1. ایراد سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار

سوئیچ سطح آب که یک سوئیچ فشاری است، ولتاژ برق ورودی به شیر برقی را کنترل می‌کند. در واقع جریان از تایمر یا برد الکترونیکی به سوئیچ فشار و از این قطعه به شیر برقی می‌رسد. پس از رسیدن میزان آب در دیگ لباسشویی به مقدار مناسب، سوئیچ فشاری جریان را از شیر برقی قطع کرده و آبگیری را متوقف می‌کند و سپس جریان به موتور هدایت شده و مرحله چرخش آغاز می‌شود. بررسی سلامت سوئیچ توسط مولتی متر بهتر است توسط یک انجام گیرد. چرا ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند؟

دلایل عدیده‌ای می‌تواند باعث شود که ماشین لباسشویی آب را نگیرد. به‌طور کلی، این دلایل شامل مسائل مربوط به سیستم آبیاری، مشکلات مرتبط با لوله کشی، و قطعات داخلی ماشین لباسشویی می‌شوند. یکی از دلایل ممکن برای عدم گرفتن آب توسط ماشین لباسشویی، مشکل در شیرآلات آب باشد. شیرآلات آب برای تنظیم جریان آب ورودی به ماشین لباسشویی استفاده می‌شوند و در صورتی که آنها دچار مشکل شوند، می‌تواند باعث عدم گرفتن آب توسط ماشین شود.

مشکل دیگری که ممکن است باعث عدم گرفتن آب توسط ماشین لباسشویی شود، انسداد در لوله‌ها است. در صورتی که لوله‌های آب ورودی به ماشین لباسشویی با رسوبات، خاک یا دیگر مواد انسداد شوند، آب به‌طور صحیح جریان پیدا نمی‌کند و به مشکلاتی مانند عدم گرفتن آب توسط ماشین لباسشویی منجر می‌شود. همچنین، مشکلات داخلی ماشین لباسشویی نیز می‌تواند باعث عدم گرفتن آب شود. برخی از قطعات داخلی ماشین لباسشویی مانند پمپ آب یا سنسورهای آب نیز ممکن است با مشکل مواجه شوند که باعث عدم گرفتن آب توسط ماشین شوند.

۷ علت اصلی آب گیری نکردن ماشین لباسشویی آب گیری نکردن ماشین لباسشویی دلایل متعددی می تواند داشته باشد که در اینجا به ۵ مورد اصلی آن اشاره می کنیم:

  1. شیر آب ورودی
  2. شلنگ ورودی آب
  3. شیر برقی لباسشویی یا همان شیر الکتریکی
  4. فیلتر ورودی ماشین لباسشویی
  5. خرابی تایمر یا برد الکتریکی
  6. خراب شدن میکرو سوئیچ درب ماشین لباسشویی
    سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار

البته دلایل دیگری مانند کاهش فشار آب یا جرم گرفتن جای پودر هم می تواند از دلایل دیگر آب گیری نکردن ماشین لباسشویی باشد. امروز با هم ۷ علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی را دقیق تر بررسی می کنیم. توصیه می کنیم اگر در زمینه تعمیرات تجربه ای ندارید برای با اهواز سرویس تماس بگیرید.

شیر برقی لباسشویی یا شیر الکتریکی یکی از قسمت های که خرابی آن باعث و علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی می شود شیر برقی یا همان شیر الکتریکی است شیر برقی با فرمانی که از طرف برد می گیرد در مدار قرار گرفته و باعث آب گیری در ماشین لباسشویی می شود. اغلب اوقات خرابی شیر برقی مربوط به بوبین آن است. در صورت خرابی شیر برقی باید این قطعه تعویض شود چون قابل تعمیر نمی باشد. خرابی فیلتر ورودی ماشین لباسشویی از علل رایج آبگیری نکردن

به علت وجود املاح و رسوبات زیادی که در آب وجود دارد گاهی فیلتر ورودی ماشین لباسشویی دچار جرم گرفتگی می شود. و این می تواند علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی باشد. برای رفع این مشکل فیلتر را باز کرده با سرکه یا مواد شوینده ضد رسوب تمیز نمایید و مجددا در جای خود نصب کنید. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که همه ماشین های لباسشویی فیلتر ندارند خرابی تایمر یا برد الکتریکی لباسشویی شیر برقی برای این که در مدار قرار گیرد باید از طرف برد و تایمر دستوری دریافت کند در صورت

خرابی هر یک از این دو قطعه آب گیری ماشین لباسشویی با اشکال رو به رو می شود و دستگاه شروع به آب گیری نخواهد کرد مشکل در میکرو سوئیچ درب ماشین لباسشویی اگر میکرو سوئیچ درب ماشین لباسشویی دچار مشکل شود، عملیات شستشو آغاز نمی شود. در نتیجه دستگاه شروع به آب گیری نخواهد کرد میکرو سوئیچ درب لباسشویی بسته بودن درب را اطلاع می دهد تا فرآیند شستشو آغاز شود خرابی سوئیچ فشار ماشین لباسشویی

در صورت بروز مشکل در این سوئیچ آب وارد دستگاه نمی‌شود یا این که اگر فرِآیند آب گیری صورت گیرد، آب گیری کامل انجام نخواهد شد. چرا که احتمال دارد قبل از رسیدن آب به سطح مناسب در دیگ یا در همان ابتدای شروع به آب گیری، این سوئیچ جریان را از شیر الکتریکی قطع کند. در این صورت، باید این سوئیچ تعویض شود چون قابل تعمیر نمی باشد.

بررسی سوئیچ فشار ماشین لباسشویی سخن پایانی آب گیری نکردن ماشین لباسشویی و پر نشدن آب در مخزن از جمله مشکلات متداولی است که افراد زیادی با آن مواجه شده اند. بررسی به موقع علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی از هدر رفت وقت و انرژی و سرمایه شما جلوگیری خواهد کرد. صرف هزینه گزاف برای خرید یک ماشین لباسشویی جدید یا دست دوم، باعث می شود که سرویس و تعمیر آن در الویت کاری ما قرار گیرد چون بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

بی توجهی به یک مشکل کوچک در یک قطعه، می‌تواند به مرور باعث بروز خرابی های بیشتر دستگاه و صرف هزینه‌های گزاف جهت تعمیر آن شود. با توجه به این امر مهم ضروری است که در این موارد از تکنسین‌ها و تعمیر لباسشویی مرسی در اصفهان در این حوزه کمک بگیریم. ارائه خدمات با‌کیفیت در این ارتباط، می‌تواند طول عمر مفید ماشین لباسشویی را افزایش دهد سوالات متداول درباره علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

1چگونه رسوبات داخل جا پودری مانع آب گیری در ماشین لباسشویی می شود؟

اگر از تمیز کردن جا پودری شما مدت زیادی میگذرد، صد در صد رسوبات خیلی زیادی داخل جا پودری و مسیر عبور آب جمع شده. و این امر می تواند دلیل آب گیری نکردن ماشین لباسشویی با خارج کردن جا پودری، متوجه می شوید در قسمت بالای سوراخ‌های کوچکی وجود دارد که به مرور می تواند با رسوبات آب بسته شود و به این ترتیب آب به درستی وارد جا پودری نشود. برای اینکه با چنین مشکلی مواجه نشوید؛ چند ماه یک بار جا پودری را خارج و کاملا تمیز کنید. برای باز کردن سوراخ‌ های مسدود شده می‌توانید از سوزن یا سیم مفتول استفاده کنید.

2راه کار مناسب برای مکان های که فشار آب کم هست چیست؟

راه حل مناسب برای خانه های که فشار آب کم است این است که در ساعاتی که افرادی کمتری در ساختمان حضور دارند یا ساعات پایانی شب و صبح زود از ماشین لباسشویی استفاده کنید. راه حل اصلی این است که برای ساختمان خود یک پمپ آب مناسب تهیه کنید تا آب فشار مناسبی داشته باشد 3آیا خرابی پمپ تخلیه آب می تواند دلیل آب گیری نکردن ماشین لباسشویی باشد؟ بله اگر آب مانده از شستشوی قبلی تخلیه نشود برد به مرحله بعدی اجازه اجرا را نداده و آب گیری ماشین لباسشویی با مشکل مواجه خواهد شد در این صورت باید ابتدا مشکل پمپ تخلیه برطرف شود.

دکمه بازگشت به بالا