علائم بارداری با ریزترین نشانه‌های اولیه را بشناسید

علائم بارداری برای بسیاری از خانم‌ها که منتظر باردار شدن هستند، تقریبا حالات مشترک اما متنوعی را به همراه دارد. اما در این بین برخی موارد وجود دارند که بسیار پنهان هستند و برخی خانم‌ها به ویژه در بارداری اول ممکن است متوجه آنها نشوند. در ادامه تمام این نشانه‌ها و علائم را نام خواهیم برد. از همین رو آگاهی از تمامی علائم بارداری که در ماه های اولیه با آن روبرو خواهید شد میتواند در این مسیر نقش بسیار موثری داشته باشد. در این مقاله در نظر داریم این علائم را مورد بررسی قرار دهیم.

بارداری

شروع علائم بارداری

بارداری یکی از سخت ترین و چالش برانگیزترین دورانی است که هر خانمی در طی زندگی با آن روبرو می شود. اما نکته اینجاست که تمامی زنان در آغاز این دوران سرنوشت ساز و البته پرخطر، با علائم مشابهی روبرو نخواهند شد و هر کسی تجربه های متفاوتی را پشت سر خواهد گذاشت. همچنین این امکان وجود دارد که زنان در بارداری دوم خود، با هیچ کدام از علائم و نشانه های بارداری اول روبرو نشوند. اما همین مسائل به ظاهر کوچک می تواند تاثیر بسیار زیادی در سرنوشت بارداری و همچنین نوزاد متولد شده داشته باشد.

13 نشانه پنهان و آشکار بارداری

معمولا پزشکان و متخصصان زنان و زایمان، اولین هفته بارداری را با توجه به آخرین پریود افراد مورد محاسبه قرار می دهند. از همین رو، در صورت رابطه جنسی، اگر خانم در یک ماه با قاعدگی روبرو نشد، پس به احتمال زیاد در هفته اول بارداری قرار دارد. حتی ممکن است مادر بدون هیچگونه از ریزترین علائم بارداری در هفته اول این دوره را پشت سر گذاشته باشد. اما به طور کلی این امکان وجود ندارد که افراد در طول دوران بارداری خود با هیچگونه علائمی روبرو نشوند. این علائم عبارتند از مواردی که در ادامه به طور کامل نام برده‌ایم.

ظهور علائم بارداری به هورمون hCG بستگی دارد در واقع به میزان چسبندگی تخمک بارور به رحم بستگی دارد. علائم تخمک بارور شده در برخی زنان قابل احساس است. کاشت ۱۰-۸ روز بعد از تخمک گذاری انجام می شود. هورمون hCG در ابتدا در خون حدود ۴-۳ روز بعد از کاشت یا ۱۰-۹ روز بعد از تخمک گذاری ظاهر می شود. پیش از پریود نشدن و انجام آزمایش بارداری، تشخیص علائم فیزیکی و ربط دادن آن ها به بارداری کار سختی است. پریود نشدن اولین علامت واضح بارداری است. اما برخی خانم ها با توجه به علائم و تغییرات فیزیکی پیش از پریود نشدن بارداری را تشخیص می دهند. این علائم برای خانم هایی که پریودی نامنظمی دارند مهم است.

علائم بارداری قبل از پریود را بشناسید که شامل خستگی، تورم و حساسیت پستان ها، تهوع یا استفراغ، تکرر ادرار و نفخ شکم است. آیا حامله شده اید؟ به احتمال زیاد تا موعد اولین پریود بعدی یا حتی یکی دو هفته بعد از آن، نشانه خاصی را مشاهده نخواهید کرد.در صورتی که در چند ماه اخیر وضعیت قاعدگی خود را به دقت زیر نظر نداشته اید، یا اگر پریود شما نامنظم بوده و هر ماه تغییر می کرده است، ممکن است نتوانید موعد دقیق قاعدگی بعدی خود را مشخص نمایید.اما اگر برخی از نشانه های زیر در شما ظاهر شدند و تا مدتی هم پریود نشدید، ممکن است باردار شده باشید. دقت کنید که همه خانمهای حامله این نشانه ها را مشاهده نخواهند کرد.

در این حالت می توانید از تستهای حاملگی خانگی استفاده کنید تا مطمئن شوید! همه زنان هنگام آغاز بارداری علائم مشابهی را تجربه نمیکنند و علائم تجربه شده در زنان به شدت متفاوت است. توجه کنید که این نشانه ها به ترتیب عکس اهمیت چیده شده اند و شماره ۱۰کم اهمیت ترین و شماره ۱مهمترین علامت هستند. -تورم و حساسیت در پستانها: یکی از نشانه های اولیه حاملگی ، حساس و دردناک شدن پستانها به علت افزایش سطح هورمونها است. درد پستانها ممکن است شبیه به درد آنها در هنگام پریود، یا کمی شدیدتر باشد. این عارضه پس از سه ماهه اول حاملگی و با عادت کردن بدن به تغییرات هورمونی، تا حد زیادی از بین می رود.

2- خستگی ناگهان احساس خستگی می کنید؟ یا نه، احساس کوفتگی و ضعف عمومی شدید دارید؟ هیچ کس به درستی نمی داند که علت بروز این خستگی های ناگهانی در اوائل حاملگی چیست، اما احتمالا افزایش ناگهانی سطح هورمون پروژسترون می تواند یکی از عوامل بروز خواب آلودگی باشد.با ورود به سه ماهه دوم حاملگی احتمالا سرحال تر شده و احساس انرژی بیشتری خواهید کرد، اما احساس ضعف و خستگی در اواخر دوران حاملگی دوباره باز خواهد گشت، زیرا در آن دوران وزن نسبتا زیادتری را باید حمل کرده و همچنین به علل مختلف ممکن است خواب کافی نداشته باشید. زمان تجربه ی علائم اولیه ی بارداری

معمولا شروع تجربه ی علائم اولیه ی بارداری در هر خانمی متفاوت است. برخی از زنان ممکن است پس از گذشت ۱ تا ۲ هفته از بارداری اولین علائم را تجربه کنند، در حالی تجربه‌ ی نشانه های بارداری برای برخی افراد ممکن است ماه ها به طول بینجامد. این موضوع به توانایی خانم ها در تشخیص تغییراتی است که در بدن اتفاق می افتد. با استفاده از آزمایش خون می توان بارداری را از  هفته پس از لقاح تشخیص دهد. بهترین روش برای تایید بارداری بعد از تجربه ی علائم اولیه ی بارداری بهترین روش برای تایید بارداری، اندازه گیری هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (HCG) در خون است.

خانم ها همچنین می توانند در خانه نیز با استفاده از نوار تست بارداری (بیبی چک) این آزمایش را انجام دهند. نوار تست بارداری که در منزل استفاده می شوند، نسبتا قابل اعتماد هستند اما ممکن است گاهی اوقات نتیجه ی آن مثبت کاذب باشد که می تواند به دلایلی از جمله بارداری خارج رحمی یا حتی مصرف برخی از داروها رخ دهد. باشگاه خبرنگاران جوان: آغاز بارداری پیش از تعیین شدن توسط آزمایش و.. یک حس است که زنان تجربه زیبای آن را هرگز فراموش نخواهند اما اهمیت مراقبت های دوران بارداری باعث می شود، بخواهید هر چه زودتر به بارداری خود پی ببرید.در واقع هر چه زودتر به بارداری خود پی ببرید، بهتر می توانید مراقبت های دوران بارداری را انجام دهید.

در این گزارش سعی میکنیم شما را با “مهمترین علائم بارداری” و اولین نشانه های این امر آشنا کنیم . علائم بارداری در هر خانمی متفاوت است، تجارب بارداری وی نیز همینطور است. علائم هر خانمی مشابه خانم دیگر نیست، حتی علائم از یک بارداری نسبت به بارداری دیگر در یک شخص متفاوت است. همچنین، چون علائم اولیه بارداری غالباً مشابه وقایعی است که دقیقاً قبل از عادت ماهیانه و حین آن رخ میدهند، آن علائم معمولاً شناسایی نمی شوند. آنچه در این گزارش می آید، توصیف برخی از شایعترین علائم اولیه بارداری است. باید بدانید که این علائم ممکن است به علت مسائل دیگری علاوه بر بارداری باشد. بنابراین، اگر متوجه تعدادی از این علائم شدید، الزاماً به این معنی نیست که باردار هستید. تنها راهی که بتوان از این مسئله مطمئن شد، تست بارداری است.

دکمه بازگشت به بالا