استان ها

آغاز به کار دو نمایشگاه تخصصی در مشهد

دیباروز/ خراسان رضوی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: سیزدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و سومین نمایشگاه تخصصی نساجی، پوشاک، نساجی خانگی و صنایع وابسته عصر دیروز ۲۴ آذرماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد آغاز به کار کرد.

سعید السیفی با اعلام این خبر گفت: سیزدهمین نمایشگاه فرش دستباف با هدف شناسایی آخرین دستاوردهای این صنعت و هویت بخشی صنعت فرش دستباف، ارتقای سطح کیفی تولیدات کارخانه های داخلی، برگزار می شود. جذب بازار فروش و بازاریابی محصول، ایجاد بازارهای جدید به منظور فروش بیشترین تعداد ممکن از تولیدکنندگان، ارتباط مستقیم انجمن با اتحادیه های مرتبط، رفع نیاز مصرف کنندگان، معرفی محصولات باکیفیت ایرانی به بازارهای جهانی، تشویق تولیدکنندگان به ارائه محصولات باکیفیت با استانداردهای جهانی و ایجاد زمینه های کارآفرینی و جذب سرمایه گذار و شروع فعالیت آنها در سالن های معتبر نمایشگاه بین المللی مشهد

وی افزود: در این نمایشگاه که تا 28 آذر 1401 ادامه خواهد داشت، 30 شرکت از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، شهر محل، بختیاری، تهران، قم و گلستان محصولات خود را در قالب یک نمایشگاه به نمایش می گذارند. حوزه. مساحت آن حدود 5000 متر مربع است و مورد بازدید و بازدید شهروندان مشهدی و بازدیدکنندگان از مناطق مختلف کشور قرار گرفته است.

رئیس فدراسیون نمایشگاه های بین المللی ایران با اشاره به اشتغالزایی مناسبی که در حوزه صنعت فرش دستباف در کشور وجود دارد، ادامه داد: حوزه فعالیت شرکت کنندگان شامل؛ تولید فرش دستباف، قالیچه و فرش، تولید نخ ابریشم، رنگرزی و بافندگی.

السیفی خاطرنشان کرد: در سومین نمایشگاه تخصصی نساجی، پوشاک، منسوجات خانگی و صنایع وابسته که همزمان با نمایشگاه فرش دستباف برگزار می شود، 60 شرکت از استان های خراسان رضوی، تهران، اصفهان، یزد و … گیلان. با رشته های ماشین آلات نساجی، چرخ خیاطی، چاپ، تولید نخ، رنگرزی، نخ ابریشم، فرش اتوماتیک، پوشاک، تولید پارچه، پارچه و منسوجات خانگی.

وی افزود: بر اساس اعلام مرکز پژوهش های شورای اسلامی، حدود 13 درصد اشتغال در کشور مربوط به حوزه نساجی است که امید است شاهد برگزاری این گونه نمایشگاه ها و معرفی توانمندی های نساجی و پوشاک باشیم. بخش رشد و پیشرفت این بخش ها و افزایش سطح اشتغال و کارآفرینی در آن است.

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد؛ سومین نمایشگاه تخصصی صنعت نساجی و پوشاک تا 27 آذرماه در مشهد و سیزدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف نیز تا 28 آذرماه به مدت یک روز دایر است و علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه های تخصصی می توانند هر روز از غرفه های مختلف این نمایشگاه دیدن کنند. روز از ساعت 16:00 الی 21:00

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا