بین الملل

آلمان و لهستان شایعات درباره تعلیق صدور روادید شنگن برای ایرانی‌ها را رد کردند

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان امروز دوشنبه تایید کرد که اداره صدور روادید سفارت این کشور در تهران به فعالیت عادی خود ادامه می دهد و ویزاها در سطح ملی و شینگن طبق مقررات صادر می شود.

وزارت امور خارجه لهستان نیز اعلام کرد که کنسولگری این کشور در تهران فعالیت می کند و ویزا صادر می کند. این وزارتخانه اعلام کرد: به اطلاع شما می‌رسانیم که قصد توقف فعالیت خود را نداریم.

حرمت الله رفیعی، رئیس هیئت مدیره فدراسیون بازرگانی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، اخیراً گفته است که برخی از سفارت‌های اروپا به‌ویژه در حوزه شنگن بدون اطلاع رسمی و در تصمیمی عمدتاً غیررسمی، به‌طور موقت کار خود را متوقف کرده‌اند. درخواست ویزا و ویزای شینگن صادر شده به حالت تعلیق درآمده است.
ناصر کنانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در واکنش به اعلام برخی آژانس های مسافرتی مبنی بر توقف صدور ویزای شینگن اتباع ایرانی برای سفر به اروپا از سوی سفارتخانه های برخی کشورهای اروپایی، گفت: . البته هنوز گزارشی در این زمینه دریافت نکرده ام اما اعمال محدودیت برای سفر اتباع ایرانی از سوی کشورهای اروپایی برخلاف آنچه اعلام می کنند است. از یک طرف بر موضوع رعایت حقوق شهروندان ایرانی تاکید می کنند و از طرف دیگر محدودیت هایی برای سفر شهروندان ایرانی قائل می شوند و این رویکرد متناقض است و امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد.

310310

دکمه بازگشت به بالا