ورزشی

آلونسو و نشانه‌های یک مربی بزرگ

سرمربی اسپانیایی لورکوزن عملکرد بسیار خوبی در تیم داشته و نشان می‌دهد که نشانه‌های یک مربی بزرگ را دارد و این خبر خوبی برای مادریدی‌هاست.

به گزارش دیباروز، ژابی آلونسو در نخستین تجربه مربیگری خود هدایت بایر لورکوزن را برعهده گرفت. آلونسو بعداز خداحافظی از فوتبال بلافاصله به مربیگری روی آورد و هدایت تیم ب سوسیداد را بر عهده گرفت. شروع کابوس‌وار لورکوزن در فصل جاری باعث شد که سرمربی این تیم از کار برکنار شود و ژابی آلونسو به عنوان سرمربی جدید تیم انتخاب شود.

زمانی که آلونسو به عنوان سرمربی جدید لورکوزن انتخاب شد، تیم در رده نوزدهم جدول رده‌بندی قرار داشت و از گزینه های سقوط به لیگ پایین‌تر بود اما بعد از آمدن آلونسو شرایط تغییر کرد و تیم در همان بازی نخست به پیروزی دست پیدا کرد.

لورکوزن با آلونسو به کلی از بحران خارج شد. این تیم اکنون در رده پنجم جدول رده‌بندی جای دارد و حتی امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپاست.

لورکوزن با هدایت آلونسو در ۵ دیدار اخیر خود به پیروزی دست پیدا کرده تا نشان دهد که آماده ترین تیم حال حاضر بوندسلیگاست.

این تیم آلمانی اما یک نکته نگران کننده برای ایرانی‌ها دارد؛ اینکه آلونسو ظاهراً به سردار آزمون برای حضور در ترکیب اصلی اعتقادی ندارد و ترجیح می دهد که از این بازیکن به عنوان جایگزین استفاده کند.

آلونسو سال‌ها با پیراهن رئال مادرید به میدان رفت و از بهترین بازیکنان فوتبال جهان بود. او در بایرن مونیخ هم بازی کرده و بعید نیست که در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور او در نیمکت یکی از این دو تیم بزرگ باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا