اقتصادی

آیا قیمت طلا سقوط می کند؟

سرمایه گذاران در فلزات گرانبها روز جمعه ناامید شدند زیرا قیمت طلا 4٪ و قیمت نقره 10٪ کاهش یافت.

به گزارش دیباروز ، تحلیلگران در مصاحبه با کیتکونوز گفتند: “رشد بازده خزانه داری آمریکا و دلار دلیل اصلی کاهش قیمت در بازار فلزات گرانبها بود.”

هر اونس طلا برای تحویل در ماه فوریه بیش از 80 دلار معادل 4.1 درصد کاهش یافت و در 1835.40 دلار در هر اونس بسته شد. در همین حال ، بازده 10 ساله خزانه داری آمریکا به بالاتر از 1.1٪ رسید.

به گفته ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA ، رشد فعلی بازده خزانه داری تقاضای دلار را افزایش داده و منجر به فروش گسترده در بازار طلا شده است. سرمایه گذاران علاقه زیادی به موسسه ای دارند که از طلا فاصله می گیرد و همچنین ترس بزرگی وجود دارد که بودجه ETF با موفقیت بیشتر جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا در مهار اپیدمی کوید -19 بیشتر کاهش یابد. طلا فروش فنی بالایی را تجربه می کند. ادوارد مویا به سرمایه گذاران توصیه کرد که به دلار آمریکا توجه کنند و این نشان می دهد که بازار طلا در روزهای آینده ممکن است شاهد نوسانات 100 دلاری باشد.

وی ادامه داد: در وال استریت دیدگاهی وجود داشت که با امتناع فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره به این زودی ها ، ضعف دلار عمیق تر خواهد شد ، اما آنچه ما دیدیم بهبود ارزش دلار بود که بر تجارت طلا تأثیر گذاشت.

چشم انداز اقتصادی همچنان بسیار مبهم است و در میان قرنطینه فشرده و افزایش تعداد قربانیان کوید 19 ، ایالات متحده از قطع کار 140،000 در دسامبر خبر داد.

پیتر هاگ ، مدیر تجارت جهانی در Kitco Metals گفت: “در حال حاضر دو عامل در کاهش قیمت طلا موثر است ، از جمله رشد بازده اوراق قرضه و رنج اقتصاد.” این امر منجر به فروش و پرواز به صورت نقدی شده است. اطلاعات اشتغال در روز جمعه نشان داد که اقتصاد ایالات متحده ممکن است در سه ماهه اول سال جاری دچار مشکل شود. واکنش معمول بازار به اخبار بد اقتصادی حرکت به سمت نقدینگی است. این پول از بازار طلا خارج شد و به بازارهای سهام یا اوراق قرضه رفت. میزان تأمین واکسن نیز ضعیف تر از حد انتظار است و بدتر از بهبود است.

مسابقه رامسر

تحلیلگران بیشتری موافقند که بیت کوین تمرکز خود را از طلا تغییر داده است و هجوم معمول سرمایه ای که قبلاً به دلیل جذابیت این فلز گرانبها به عنوان یک دارایی مطمئن به طلا منتقل می شد ، اکنون به بیت کوین تبدیل شده است.

طلا هفته گذشته 125 دلار سقوط کرد ، در حالی که بیت کوین با بیش از 10 هزار دلار افزایش به بالاترین قیمت 41000 دلار در روز جمعه رسید.

مدیر عامل شرکت والش بازرگانی شان لاسک به کیت کونیوز گفت: “بیت کوین شاهد ورود سرمایه گذاران جدیدی است که به دنبال پناهگاه های امن هستند.” بیت کوین با جذب سرمایه گذاران طلا را به خود جلب می کند.

مویا هشدار داد که علی رغم جذابیت ارزهای رمزپایه و تأثیر منفی کوتاه مدت آنها بر طلا ، سرانجام حباب بیت کوین در مقطعی ترک می خورد و انتظارات تورمی احتمالاً از قیمت طلا قوی تر حمایت می کند.

بسیاری از تحلیلگران با این نظر موافقند و معتقدند روند صعودی طلا در سال جاری تغییری نکرده است.

اگر هر اونس طلا به زیر 1700 دلار برسد چه اتفاقی می افتد؟

به گفته ادوارد مویا ، بزرگترین روند بازار طلا در معاملات این هفته 1770 دلار خواهد بود که کمترین میزان در نوامبر است. وی افزود: “من ترجیح می دهم طلا را در حدود 1850 دلار ببینم.” توجه همه در ماه نوامبر در کمترین میزان خود قرار خواهد گرفت و من تعجب می کنم اگر طلا به زیر 1800 دلار برسد. خواهید دید که این قیمت سرانجام تثبیت خواهد شد.

شان لوسک گفت که افت طلا به 1850 دلار در ماه دسامبر با افزایش تقاضای خرید روبرو شد و این ممکن است اکنون اتفاق بیفتد. بیشتر فروش روز جمعه فنی بود. سطح 1800 تا 1820 دلار که پایین ترین سطح اواسط دسامبر بود ، حفظ خواهد شد و سقوط طلا به زیر 1800 دلار کاهش 5 درصدی قیمت ها از ابتدای سال 2021 تاکنون را نشان می دهد. اگر طلا به زیر 1828 دلار بسته شود ، به سطح 1800 دلار برمی گردد و راه را برای افت به 1778 دلار هموار می کند.

اخبار مهم اقتصادی این هفته

اخبار مهم اقتصادی از جمله تورم ایالات متحده در روز چهارشنبه ، مدعیان بیکار در روز پنجشنبه ، PPI و خرده فروشی ایالات متحده جمعه این هفته منتشر می شود.

به گفته کیت کونیوز ، جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده نیز قرار است روز پنجشنبه در کنفرانس مجازی دانشگاه پرینستون سخنرانی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا