اتمام کاداستر اراضی ملی تا پایان سال

اتمام کاداستر اراضی ملی تا پایان سال
طبق پایگاه داده دیباروز ،

مسعود منصور گفت: “در شش ماه اول امسال ، این پروژه از نظر اجرا به اتمام می رسد و در شش ماه دوم بررسی می شود. مشکلات احتمالی برطرف می شود.”

رئیس سازمان جنگلداری افزود: بر اساس این طرح کلیه زمین های نقشه ها و صاحبان آنها شناسایی می شود و مابقی که سندی به نام شخص ندارند به نام دولت از جمله طبیعی نامگذاری می شوند منابع زمین و جنگل. “

وی افزود: “سال گذشته آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کشور 30 ​​درصد افزایش یافت و 48000 هکتار از چرا و اراضی جنگلی تحت تأثیر قرار گرفت ، در حالی که در دو ماه گذشته شاهد 270 مورد آتش سوزی در کشور و به دنبال آن 4200 هکتار جنگل بودیم و مناطق مراتع آسیب می رساند. “

رئیس سازمان جنگلداری با بیان اینکه تجهیزات مقابله با آتش سوزی جنگل کافی نیست ، گفت: در سه سال گذشته حدود 100 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات اطفا حریق هزینه شده است از طرف دیگر بین 5 تا 7 ٪ از آتش سوزی ها برای اطفا need حریق به هلی کوپتر احتیاج دارند.

منصور به قسمت عمدی آتش سوزی در مراتع و جنگل ها اشاره کرد و گفت: مسئولان باید مطابق قانون با متخلفان در این زمینه برخورد کنند تا این رویه تکرار نشود.

به گفته رئیس سازمان جنگل ها ، برخی از افراد برای از بین بردن آفات و بیماری های شیوع یافته در جنگل ها مزارع خود را می سوزانند و یا گاهی برخی با هم مشاجره و مزارع یکدیگر را می سوزانند که منجر به چنین بلایایی می شود.

وی در مورد انتقال تالاب ها به وزارت نیرو و انتقال سند تالاب های انزلی به این وزارتخانه گفت: انتقال سند تالاب های انزلی به وزارت نیرو اشتباه بود و تصمیم بر این شد که سند اصلاح شود.

منصور افزود: “بنابراین سند تالاب انزلی به سازمان جنگلداری بازگردانده می شود ، در حالی كه موضوع تحویل تالاب ها به وزارت نیرو در جلسه ستاد ملی تالاب ها با معاون اول رئیس جمهور مطرح شد. به آهستگی.”

وی افزود: “هنوز هیچ اطلاعیه ای در این زمینه صادر نشده است ، اما با اطمینان می توانم بگویم كه سند تالاب ها به جز سازمان جنگلداری یا سازمان حفاظت محیط زیست برای هیچ سازمان یا وزارتخانه دیگری قابل صدور نیست.”

منصور گفت: وزارت نیرو پیش نویس قانونی را برای حفاظت از رودخانه ها و لایحه آب تهیه كرده است ، به طور كلی اگر رودخانه ها بخشی از اراضی ملی باشند ، آنگاه در اختیار دولت است و نباید سند حفاظت از رودخانه صادر شود. به جز سازمان جنگل.

رئیس سازمان جنگلداری گفت: از طرف دیگر کانال ها و آبراه ها از هم جدا نیستند. بنابراین ، ما با وزارت نیرو توافق کرده ایم که سندی از تمام مسیرهای آبی و مسیرها را به نام سازمان جنگلداری صادر کنیم.

دکمه بازگشت به بالا