حوادث

اتوبوس خبرنگاران معاینه فنی سکو نداشت

رئیس سندیکای مسافران تهران پس از اظهارات مطرح شده درباره وضعیت اتوبوس واژگون شده به خبرنگاران در حوالی النقده ارومیه اظهار داشت: اگر این اتوبوس همانطور که گفته شد ایستاده نیست و تحت معاینه فنی سکو قرار نگرفته است ، سازمان محیط زیست باید پاسخگو باشد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (دیباروز) گزارش داد که بعد از ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته 2 جولای ، یک دستگاه اتوبوس اسکانیا حامل خبرنگاران برای بازدید از ایالت دریاچه ارومیه در نزدیکی نقده به دلیل مشکلی در سیستم ترمز واژگون شد و دو خبرنگار جوان دیباروز و ایرانا در این حادثه جان خود را از دست داد. به دنبال این حادثه دلخراش ، اظهارات مختلفی در مورد اتوبوس روزنامه نگاران و شرایط فنی آن بیان شد ، که گاه دارای تناقضات جدی بود.

علی انصافی ، رئیس سندیکای مسافربری تهران ، در مورد این حادثه و اتوبوس مورد نظر به خبرگزاری دانشجویان ایران (دیباروز) گفت: “اگر همانطور که اشاره کردیم ، این اتوبوس پرونده ای نداشت ، مطمئناً تحت یک مورد قرار نگرفت. معاینه فنی سکو ، حتی اگر معاینه داشته باشد. فنی. »سکوی ایستگاه ها توسط مدیر فنی بررسی و تأیید نشده است.

وی افزود ، “سازمان محیط زیست مجبور شد از یک شرکت حمل و نقل معتبر اتوبوس بگیرد تا نه تنها برای خبرنگاران بهتر و بهتر باشد ، بلکه اگر آنها قبل از رفتن راننده از حامل اتوبوس می گرفتند ، روی سیستم عامل توسط مدیر. “تکنسین بررسی شد کل سیستم تأیید شد.

رئیس سندیکای مسافران تهران ادامه داد: در برخی اظهارات گفته شد که ترمز معکوس اسکانیا برای خبرنگاران تخلیه شده و باعث واژگونی این اتوبوس می شود اما باید گفت اگر ترمز شلنگ آنها پاره شود یا ترمز اتوبوس های اسکانیا باشد شکسته شده است. “چرخ های این خودرو قفل شده است و مانند این موارد دیگر تکرار نمی شود ، اما ممکن است که دامپر اتومبیل (ترمزهای کمکی) برای وقوع این امر مشکلی داشته باشد.

وی افزود: مشکل اصلی در این زمینه کمبود زیرساخت های مناسب مانند جاده ها و عدم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است ، زیرا در حال حاضر میانگین سنی اتوبوس های بین شهری در ایران 10 تا 15 سال است ، نه فقط محلی تولید کنندگان اتوبوس های تولیدی. ” آنها این کار را نمی کنند اما اجازه واردات به ما نمی دهند و اجازه واردات اتوبوس های دست دوم به مدت سه سال در مجلس شورای اسلامی تصویب نشده است.

انصافی گفت ، از سوی دیگر ، جاده های کشور مشکلات زیادی دارند و ایمن نیستند. پیچ های غیر فنی در این جاده ها وجود دارد که سالانه جان بسیاری از هموطنانمان را می گیرد. به عنوان مثال ، بزرگراه در 25 سال گذشته در جاده چالوس در حال ساخت بوده است ، اما این هنوز تکمیل نشده است.

رئیس سندیکای مسافربری تهران اعلام کرد: مشکل دیگر در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این است که وقتی اتوبوس چهار میلیارد تومان برای راننده ، مالک یا سرمایه گذار هزینه می کند ، هیچ کس نمی خواهد در این زمینه سرمایه گذاری کند و بهتر است ببینید که این پول در بانک سرمایه گذاری کرده و بدون نگرانی از تصادفات و مواردی از این دست سود کسب کرده است ، اما دولت مجبور است مانند گذشته پشتیبانی کند تا نوسازی حمل و نقل عمومی را به همان اندازه خطرناک در سایر کشورها بداند. این در دولت قبلی اتفاق افتاد ، جایی که دولت 82.5 درصد گرفت و بقیه سرمایه گذاری کرد.

وی گفت: چرا در کشورهای اروپایی در حالی که ناوگان حمل و نقل عمومی به روز می شود ، پنج سال طول می کشد و ناوگان آنها هر پنج سال نو می شود ، اما این اتفاق نه تنها در ایران رخ می دهد بلکه سهمیه حمل و نقل عمومی نیز نمی دهند. به عنوان مثال ، فرض بر این بود که این قانون سه درصد از 9 درصد مالیات ارزش افزوده را برای کمک به حمل و نقل عمومی اختصاص داده است ، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا