فرهنگ و هنر

اجرای تورهای گردشگری محدودیتی ندارد

معاون میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد هیچ محدودیتی برای برنامه ریزی ، سازماندهی و اجرای تورهای فعالان بخش خصوصی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، ولی تیموری ، معاون وزیر گردشگری و دبیر کمیته مناطق گردشگری و ورزش در دفتر مرکزی مدیریت بیماریهای عروق کرونا ویروس: “همه پیوندها امروز در زنجیره خدمات گردشگری کشور قرار دارند ، از جمله مراکز اقامتی و پذیرایی در دفاتر خدمات مسافرتی و اماکن و مراکز فرهنگی و تاریخی فعال است و هیچ محدودیتی برای برنامه ریزی ، سازماندهی و برگزاری تورهای کشور وجود ندارد.

وی افزود: طبق رایزنی های انجام شده با ستاد ملی کورنا و آژانس های ذیربط در بخش های مربوطه ، بزودی زمان و مکانیسم ورود گردشگران خارجی اعلام می شود.

معاون وزیر جهانگردی اظهار داشت: ایجاد کلیه عملیات در حوزه گردشگری براساس پروتکل های خاص در قالب سفر هوشمند و رعایت مقررات بهداشتی انجام می شود.

دبیر کمیته فضایی گردشگری و ورزش در ستاد ملی بیماری کرونا توضیح داد و با تشریح روند اعطای تسهیلات به فعالان گردشگری تصریح کرد: این متعلق به بانکهای عامل است و افرادی که پس از ثبت جزئیات و اسناد خود در سامانه وزارت کار دریافت پیامک دریافت نکرده اند باید در سیستم وزارت کار تجدید نظر کنند.

وی گفت: مشاغلی مانند فعالان اکوتوریسم ، راهنمایان تور و صنعتگران در این صنعت وجود دارد که متأسفانه امکان برگزاری کارگاه بیمه تأمین اجتماعی وجود دارد ، اما طبق مشاوره و تلاش های صورت گرفته ، ساز و کار اجرایی لازم برای اعطای تسهیلات برای این گروه در حال کار بر روی یک تفاهم نامه مشترک است. بین وزارت گردشگری و وزارت کار به زودی اعلام می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا