فرهنگ و هنر

احتمال افزایش پروازهای سوریه از ایران

رئیس سازمان حج و عمره از احتمال افزایش ایستگاه های پروازی حج به سوریه خبر داد و گفت: در سفری که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم با مقامات سوری در خصوص افزایش پروازها گفتگو و تبادل نظر شد. ”

و خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از روابط عمومی سازمان حج و عمره اعلام کرد که علی رضا رشدیان عصر امروز سه شنبه به همراه هیئت بلندپایه اقتصادی و سیاسی ایران به ریاست وزیر راه و شهرسازی عازم سوریه شد. شهرسازی، با بیان اینکه در دیدار با مقامات سوری گفت: موضوع اعزام زائران و موضوع سفرهای عمره با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیته مشترک ایران و سوریه با مقامات سوری پیگیری شد.

وی افزود: در دیدار با وزیر امور خارجه سوریه، موضوع حذف زائران ایرانی از قانون گردشگری مذهبی این کشور برای سال 2017 مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد مسئولان مربوطه بررسی های لازم را در این زمینه انجام دهند. توجه.”

رئیس سازمان حج و عمره گفت: در دیدار با نخست وزیر سوریه درباره توسعه سفرهای حج مورد نظر مردم ایران صحبت کردیم و در نظر داریم از استان های مختلف زائران اعزام کنیم. وزارت گردشگری و ارائه کمک های لازم.

رشدیان با اشاره به دیدار با وزیر حمل و نقل سوریه گفت: در این جلسه بحث افزایش اعزام از 5 استان به 6 استان کشورمان مطرح شد و این در حالی است که علاوه بر ماهان، 5 شرکت دیگر نیز متقاضی سفر به سوریه هستند. او قول همکاری داد.»

وی افزود: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پیگیر موضوع ارائه خدمات هندلینگ در فرودگاه و کمک های لازم برای پروازهای حج است.

رئیس سازمان حج و حج ادامه داد: در جلسه ای که با وزرای مختلف داشتیم، روحیه کلی بر توسعه همکاری ها بود که امیدواریم ظرفیت و زمینه مورد نیاز برای توسعه حج فراهم شود. موضوع مهمی که در حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان مطرح شد، «توسعه راه های زمینی» بود تا زائران در صورت امکان از طریق عراق وارد سوریه شوند. در این پیگیری انتظار می رفت شرایط این مهم از طریق جاده و ریلی فراهم شود.

اعزام کاروان های زائران ایرانی به سوریه به تازگی پس از دو سال وقفه و در پی توافق با دولت سوریه از سر گرفته شده است. تاکنون گروه های کوچک 25 نفره از تهران به دمشق اعزام شده اند. هزینه سفر هوایی ایران به عراق طبق اعلام سازمان حج و حج بین 9 میلیون و 200 هزار تا 9 میلیون و 600 هزار تومان و هزینه سفر هوایی به سوریه نیز حدود 9 تا 10 میلیون تومان برآورد شده است. . . هزینه بالای سفر هوایی به این دو کشور تقاضا برای سفرهای جاده ای به این دو کشور را افزایش داده است.

سازمان حج و عمره با وزارت کشور سوریه برای اعزام سالانه 100 هزار زائر ایرانی به این کشور به توافق رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا