اقتصادی

احداث بزرگترین آب شیرین کن صنعتی در جنوب ایران

مدیر HSE یک شرکت پتروشیمی از راه اندازی پروژه بزرگ شیرین سازی آب صنعتی در جنوب کشور خبر داد و گفت: این موضوع در جلوگیری از برداشت آب از رودخانه کارون بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش دیباروز، محمدعلی خادمیان در بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع توسعه پایدار یک اصل در برنامه راهبردی است. بر همین اساس تکالیفی برای این امر در نظر گرفته ایم.

وی افزود: یکی از موضوعات اصلی بحث مشعل است و تلاش می کنیم گازهای بالای چاه نفت را که در حال سوختن است خاموش کنیم و به با ارزش ترین محصولات نگاه کنیم. بر این اساس سه پروژه داریم که یکی از آنها پروژه بیدپلند ​​خلیج عربی است که در این پروژه روزانه حدود 600 میلیون فوت مکعب گاز اصلاح کرده ایم.

خادمیان ادامه داد: پروژه دوم تکمیلی پروژه اول با وام یک میلیاردی است که تامین پالایشگاه بیدپلند ​​تکمیل می شود. سومین پروژه، پروژه یادواران خلیج فارس است که روزانه 500 میلیون فوت مکعب گاز را از فلرهای منطقه جدا کرده و به محصولات با ارزش افزوده تبدیل می کند.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت پتروشیمی خلیج فارس تصریح کرد: در حال حاضر سالانه از انتشار 17 میلیون تن کربن در پالایشگاه گاز بید بلند از طریق جمع آوری مواد معدنی جلوگیری می شود.

وی در ادامه به اقدامات ارزنده برای مدیریت آب در خوزستان و مشار اشاره کرد و تاکید کرد: در عین حال چنین موضوعی را در دستور کار قرار داده ایم که یکی از آنها احداث آب شیرین کن صنعتی است. از طریق این طرح از آب شیرین دریا در صنعت استفاده می شود که تا حد زیادی به مشکل آب خوزستان کمک می کند و بار زیادی را برای استفاده بهینه و شیرین سازی آب دریا در صنعت از دوش کارون برداشته و صرف موضوعاتی مانند کشاورزی می شود.

وی افزود: در حال حاضر روزانه تنها 70 هزار مترمکعب آب در بندر امام مصرف می کنیم و به طور کلی حدود 220 هزار مترمکعب آب برداشتی از رودخانه کارون ماهشهر داریم.
مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت پتروشیمی خلیج فارس در پایان گفت: بازیافت آب و بهره مندی از طرح آب شیرین کن در بهبود وضعیت آب منازل جنوبی پایتخت و شهرهای دیگر بسیار حائز اهمیت است.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا