فرهنگ و هنر

اختتامیه جشنواره «کاوشگران رسانه» برگزار شد

مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره “کاوشگران رسانه” عصر دیروز ، شنبه 3 ژوئیه 1400 ، در مرکز نوآوری شریف برگزار شد.

به گزارش دیباروز به نقل از روابط عمومی ساترا؛ جشنواره دانشجویی Media Explorers که هدف آن آموزش سواد رسانه ای به نوجوانان است ، از مارس 2016 به صورت آنلاین آغاز به کار کرد و 13000 دانشجو از سراسر ایران در آن شرکت کردند. این جشنواره با کمک معاون کاربران و سازمان های اجتماعی Satra و با همکاری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ، تبیان ، بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، سازمان بسیج دانشجویی ، انجمن دانشجویی ، هنر و … آغاز به کار کرد.

اختتامیه اولین دوره جشنواره “کاوشگران رسانه” عصر دیروز شنبه 3 ژوئیه 1400 در مرکز نوآوری شریف با حضور دکتر سید محمد صادق امامیان رئیس SATRA. علی سعد ، معاون رئیس جمهور در امور کاربران و سازمان اجتماعی ؛ احمد آذرسا ، کیوریتور جشنواره کاوشگران رسانه و مدیر کل شبکه اجتماعی Satra Saters؛ الهام یفاری ، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادها. امید نگشن ارجمند ، معاون دانش پژوهان جوان ، سازمان ملی پرورش استعدادها ؛ فرهاد فتحی نژاد ، معاون استعدادیابی ، مرجع ملی پرورش استعدادها ؛ امین سرمی ، مدیر تحقیقات در سازمان ملی پرورش استعدادها ؛ علی فروزانفر ، رئیس مرکز هنرهای تهران. حسن مداحی ، مدیر محتوای چخوبا. عباسعلی مظفری ، مشاور امور استان ها در سازمان ملی استعدادیابی و حسن هاگبانا ، معاون وزیر کودک و نوجوانان ، تبیان و گروه منتخبی از مردم.

جشنواره کاوشگران رسانه ادامه دارد

در این مراسم ، سید صادق امامیان ، رئیس SATRA گفت: ما و کسانی که سالها در زمینه رسانه فعالیت داشته ایم نیز از آسیب های رسانه ای رنج می بریم. البته تفکیک بین سر و گردن برای نسل جوان کار دشواری است ، فقط یک دیدگاه رسانه ای دارد ، به همین دلیل هر چقدر از این جشنواره ها ، حتی اگر تکرار شوند ، باز هم وجود دارند. ارزشمند
وی افزود: “در عین حال باید توجه داشت که ایده های جدید باید به مسابقات و جشنواره ها اضافه شود.” برنامه های تازه ضروری هستند. در حال حاضر بهترین تولیدکنندگان و فعالان فضای مجازی جوانان هستند و از طرف دیگر بیشترین آسیب به این گروه سنی وارد می شود. بنابراین این بازی یک بازی نسل جدید است. به همین دلیل تأکید می کنم که این مدل های تجاری باید بسیار فعال دنبال شوند.

امامیان با توجه به اینکه 20٪ از شرکت کنندگان در این دوره از دانشجویان سامبادی هستند ، آن را آماری مهم و خوب دانست و تأکید کرد: جذب بهترین استعدادها به این مسابقات خوب است. دوست دارم این جشنواره ادامه داشته باشد. ما از این جشنواره حمایت خواهیم کرد و اطمینان خواهیم داد که اعتبار و نشاط دانشجویی آن باید حفظ شود. این سرمایه گذاری در نسل جوان است که می تواند آینده را تغییر دهد. امیدوارم که این کار را بطور منظم انجام دهیم و با سایر زمینه های فعال سواد رسانه ای درگیر شویم.

ما از طریق تصاویر رسانه ای با انتخاب های خود روبرو می شویم

در ادامه مراسم ، الهام یفاری ، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ، گفت: “یکی از الزامات نگاه بشریت به جهان ، اشتیاق او برای تسخیر جهان و استفاده هرچه بیشتر از منابع طبیعی است.” شاید بسیاری از آرمان ها و اهدافی که برای زندگی بشر طراحی کرده ایم ، محدودیت های آنها را در طول زمان به ما نشان می دهد. به همه این دلایل ، زندگی ما از نظر تفکر و سبک زندگی در شرف تغییر است. در این حالت پارامتر دیگری به نام رقابت جسورانه وجود دارد.

وی ادامه داد: “بخشی از این رقابت که تاکنون می دانیم رقابت اقتصادی است. اما به نظر می رسد در آینده ما بین اکوسیستم های اقتصادی رقابت نخواهیم داشت و رقابت به سمت مدل های فکری و تمدن پیش خواهد رفت. برای داشتن یک انتخاب خوب و واکنش مناسب به این انتخابات ، ما باید کالاهای موجود را به خوبی بشناسیم.
یاوری گفت: “ما با انتخاب های خود با تصاویر رسانه ای روبرو می شویم.” یک مهارت اساسی برای همه ما در آینده نزدیک این است که بتوانیم توانایی های رسانه ها را بهتر درک کنیم.

شرکت کنندگان درک بسیار خوبی از موضوع جشنواره داشتند

در جنبه دیگری از مراسم اختتامیه جشنواره “کاوشگران رسانه” ، احمد آذرسا ، متصدی جشنواره گفت: “از روزهای ابتدایی جشنواره ، گروه های مختلف با این جشنواره همکاری کردند. من می خواهم از همه این گروه ها تشکر کنم ، به خصوص دانشجویان و شرکت کنندگان. این جشنواره آنقدر به من کمک کرده است که امیدوارم نسل آینده مدیریت را بر عهده بگیرند.
وی در خاتمه گفت: ما بیش از 1000 متن و فیلم از كودكان دریافت كرده ایم و آنها از مضمون جشنواره كه آموزش رسانه است ، درک و درک عمیق دارند. از همه همکارانم که در این مدت شبانه روز کار کردند متشکرم.

در پایان این مراسم ، برندگان معرفی و جوایز خود را دریافت نمودند. و با توجه به محدودیت های کرونا ، جوایز به غایبان اهدا می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا