بین الملل

ادعای ناوالنی در خصوص کاخ‌سازی پوتین دروغ از آب در آمد+عکس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، بنیاد مبارزه با فساد روسیه ، متعلق به الکسی ناوالنی ، منتقد ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، ادعا کرد که کاخی برای پوتین در ساحل دریای سیاه ساخته شده است که به گفته محققان گروه آنا ، یک هتل است. ادعای ناوالنی دروغ است.

گروه فیلمبرداری شبکه تلویزیونی روسی Vesti در ساختمان مورد نظر در گلنسیک در ساحل دریای سیاه که گفته می شد کاخ پوتین است ، حضور داشتند و آنها مشغول فیلمبرداری از قسمتهای مختلف این مکان در دست ساخت بودند.

ناوالنی در ویدئوی 90 دقیقه ای که اوایل ژانویه در یوتیوب منتشر شد ، ادعا کرد که این عمارت برای ولادیمیر پوتین در حال ساخت است و هزینه آن 100 میلیارد روبل (حدود 1.3 میلیارد دلار) است.

این عمارت ادعا کرد ناوالنی

کانال تلویزیونی روسی Vesti با استناد به شخصی به نام ایگور که ادعا می کرد نماینده صاحب مکان است ، گزارش داد که این یک هتل بزرگ لوکس است.

در طبقه اول هتل 16 واحد مسکونی بزرگ و در طبقه دوم 5 واحد وجود دارد و یک استخر شنا برای استفاده عمومی در وسط ساختمان ساخته خواهد شد.

این ساختمان که طبق گزارش رسانه های روسی به سبک معماری مدرن ایتالیا ساخته شده است ، از سال 2005 در دست ساخت است و توسط یک ایتالیایی بنام Lanfranco Cirillo طراحی شده است.

این ساختمان در حال ساخت منسوب به کاخ پوتین در نزدیکی دماغه Edokubas در ساحل دریای سیاه و در چند کیلومتری روستای Braskofioca در آب و هوای تفریحی و مطبوع Glenjic واقع شده است.

این مکان در منطقه پرواز ممنوع و در نزدیکی مقر سرویس امنیت فدرال روسیه واقع شده است.

فیلم ناوالنی ادعا می کند که با هزینه دولت روسیه راهی به دروازه های کاخ پوتین ساخته شده است.

طبق گزارش رسانه های روسی ، این ساختمان که ادعا می شود کاخ پوتین است ، 17.7 هزار متر مربع است و در زمینی به مساحت 966.9 هکتار واقع شده است.

در فیلم Navalny ، که در واقع نمای بیرونی و تالارهای ساختمانی رایانه ای بود ، عمارت زیبا به نظر می رسید ، اما خبرنگاران هنگام نشان دادن بخشهای مختلف در دست ساخت ، چنین عکسهایی را نداشتند.

این ویدئو که توسط منتقد اصلی روسیه پخش شد ، چنان جنجالی بود که پوتین و چند مقام دیگر روسی مجبور به تبعید شدند.

ولادیمیر پوتین روز دوشنبه هفته گذشته در یک وبینار با گروهی از دانشجویان روس از مناطق مختلف روسیه ادعاها را در پاسخ به سوال دانشجویی در مورد ادعای الکسی ناوالنی مبنی بر داشتن یک عمارت در منطقه گلنجیک روسیه انکار کرد. من یک فیلم را تماشا کردم کلیپی از تحقیقات ناوالنی که ادعا می کند وی در منطقه گلنسیک روسیه یک عمارت دارد زیرا من فرصتی برای انجام این کار ندارم ، اما من به تعدادی فیلم که دستیار من ساخته است نگاه کردم.

پوتین گفت: “هیچ چیزی که در فیلم ظاهر می شود متعلق به من نیست و متعلق به من نیست و متعلق به نزدیکان و دوستانم نیست.”

رئیس جمهور روسیه گفت: در این فیلم نام تعدادی از دوستان ، آشنایان ، همکاران سابق و همچنین اقوام اطراف من منتشر شد و از افرادی که قبلاً ندیده بودم ، نام برده شد.

پوتین گفت: “این اطلاعات بیش از ده سال پیش منتشر شده است.”

وی گفت: “آنها تصویری از شنا كردن من و سپس تصویری از استخر شنا را كه قبلاً ندیده بودم ، قرار دادند و به نظر من آنها آن را جمع آوری كردند.”

سخنگوی دیمیتری پسکوف ، رئیس جمهور روسیه نیز در مصاحبه با کانال 1 تلویزیون روسیه ، این ادعاها را تکذیب کرد و ناوالنی را دروغگو برای انتشار چنین اطلاعات غیرموجه و غیرموثقی توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرد که پوتین هرگز چنین کاخی نداشته و هدف اصلی وی به عنوان رهبر روسیه خدمت به مردم روسیه است.

کارشناسان بر این باورند که ادعای ساختن کاخی منسوب به پوتین برای برانگیختن افکار عمومی روسیه بویژه در شرایط کنونی همه گیر کرونا ، مردم روسیه را مانند سایر کشورها با مشکلاتی روبرو کرده است و ناوالنی توانست طرفداران خود را تحریک کرده و به او. مخالفت روسیه ، هفته گذشته اعتراضاتی در چندین شهر روسیه برگزار شد و چنین اعتراضاتی علیه دولت روسیه و شخص پوتین در حال برنامه ریزی است.

انتهای پیام / 4106 / ص

دکمه بازگشت به بالا