حوادث

ارسال ۷۰ میلیون پیامک به متخلفان رانندگی در سال ۹۹

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: امسال 70 میلیون پیام کوتاه برای افرادی که تخلف می کنند ارسال شده است.

به گزارش دیباروز ، سردار سید کمال هادین فر صبح امروز در پانزدهمین همایش روسای پلیس رهفر با اعلام اینکه 7 هزار و 600 قبضه اسلحه کلان در جاده ها و جاده ها به همکاران وی عرضه شد ، اظهار داشت: سالانه 30 میلیارد تومان قبض برنامه ریزی صادر می شود که به طرح های منظمی تبدیل می شود. در این راستا ، کارآیی اقتصادی حاصل شده است.

وی ادامه داد: مأموران پلیس راهور در 236 هزار کیلومتر راه و 47 هزار و هشت شهر کشور حضور دارند و کاهش تصادفات علاوه بر تسهیل در حرکت ترافیک از دیگر وظایف اصلی راهور است.

وی با بیان اینکه سرانجام کرونا به پایان رسیده است اما تصادفات مربوط به حوزه ترافیک است ادامه داد: در کشور های مختلف نشانه هایی از تصادفات وجود دارد و از جمله این شاخص ها می توان به آسیب دیدگی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: پیش بینی می کنیم 31 درصد در تعداد قربانیان تصادف کاهش داشته باشد ، تعداد تصادفات و مصدومیت در سال 85 28 هزار نفر بوده و به ازای هر مرگ 25 نفر زخمی شده اند که چندین سال مورد حمایت بوده است. تعداد آسیب ها به 27355000 نفر معلول در سال کاهش یافت که 15٪ آنها دچار قطع عضو شدند.

حدین فر با اشاره به خسارات مادی و معنوی این تصادفات تأکید کرد: اولویت ما مدیریت سیستماتیک تصادفات رانندگی است ، زیرا 35 میلیون وسیله نقلیه و 44 میلیون راننده در کشور وجود دارد که 32 درصد آنها در سن فرسودگی قرار دارند. خطر تصادف آنها روز به روز افزایش می یابد.

وی با اشاره به مشکلات تحریم افزود: “با حمایت دولت ، 1076 خودروی جدید به نیروی پلیس تزریق می شود.”

رئیس پلیس راهور گفت: 36 هزار سرباز در 236 هزار جاده کشور هستند و با 45 کیلومتر جاده اصلی سر و کار داریم ، 12 درصد مرگ و میرها در جاده های روستایی اتفاق می افتد ، بنابراین مجبوریم از آخرین فناوری های روز دنیا استفاده کنیم.

حدین فر گفت: “پس از دو سال ، افزایش تلفات در سال گذشته 4/1 کاهش یافت ، در مارس امسال ، در مقایسه با سال گذشته ، شاهد افزایش 13 درصدی در ترافیک جاده ای بودیم.”

وی ادامه داد: طبق آمار پزشکی قانونی تعداد کشته شدگان 2800 نفر کاهش یافته است که برای دستیابی به ثبات ضروری است. از طرف دیگر ، ما توانستیم به 52 درصد از ظرفیت عملیاتی برسیم.

حدین فر توضیح داد: توقیف خودروهایی که یک میلیون تومان جریمه شدند به سه میلیون نفر افزایش یافت اما تأیید شد که هیچ گونه جریمه ای در نوروز امسال اعمال نشده تا مردم بتوانند راحتتر سفر کنند.

وی با اشاره به شرایط شهرها در رابطه با سفرهای نوروزی اظهار داشت: در حال حاضر 85 درصد شهرهای کشور به رنگ های زرد و آبی هستند و طبق دستور ستاد ملی کرونا ترافیک آزاد شده است.

و فرمانده پلیس رافر ناگا ادامه داد: پایگاه پروژه نورزوی با 107 هزار سرباز در بخشهای مختلف ، 4400 پایگاه ثابت و سیار ، بیش از 28 واحد گشت و 64 بالگرد آماده طرح نوروزی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا