فرهنگ و هنر

از جبهه رسانه‌ای انقلاب پشتیبانی می‌کنیم

دیباروز/قم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جبهه رسانه‌ای طرفداران انقلاب باید قدرت بیشتری پیدا کنند و افراد خبره را پشتیبانی می‌کنیم تا حمایت‌های موثری داشته باشیم.

محمدمهدی اسماعیلی ششم بهمن در دیدار با آیت‌الله سبحانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این وزارتخانه عنوان کرد: با همه پیچیدگی‌ها، فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دارد و این در حالی است که دشمن در حوزه‌های جوانان و زنان، کشور ما را مورد هدف قرار داده که دقیقا در حوزه فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می‌آید.

وی بیان کرد: باید رصدی از فعالیت‌های جبهه مقابل داشته باشیم و هم فعالیت سلبی داشته و جلوی نشر این فعالیت‌ها را بگیریم و هم فعالیت‌های ایجابی انجام دهیم؛ یعنی تولید و آموزش داشته باشیم، به همین خاطر بخش مهمی از بودجه و امکانات خود را صرف این کار کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: در فعالیت‌های قرآنی ترویجی، چند هزار مربی قرآن را با طرحی جدید به مناطق محروم اعزام می‌کنیم که مردم را آموزش می‌دهند و از همان افراد آموزش دیده در روستاها معلم قرآن تربیت می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: جبهه رسانه‌ای طرفداران انقلاب باید قدرت بیشتری پیدا کنند و افراد خبره را پشتیبانی می‌کنیم تا حمایت‌های موثری داشته باشیم.

از ناشران کتاب‌های دینی حمایت شود

آیت‌الله جعفر سبحانی نیز در این دیدار با بیان این که اگر جوانان را با قرآن آشنا کنیم گرایش به انقلاب پیدا می‌کنند، عنوان: ناشران کتاب‌های دینی باید حمایت شوند چون ارتباط مستقیمی با وزارت ارشاد دارند و باید مورد حمایت این وزارت خانه قرار گیرند.

وی ادامه داد: خدمات قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار مهم است و آشنایی با قرآن و حفظ آن مصونیت به اهل قرآن می‌دهد که کمتر لغزش پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه بحث‌های قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه است و از این بابت قدردان این وزارت خانه هستیم، اظهار کرد: تعداد زیادی از ناشران دینی در قم هستند و تقاضا دارند مشکل کاغذ چاپخانه‌ها حل تا رکود کار ناشران قم مرتفع شود.

این مرجع تقلید اضافه کرد: ناشران در مورد کاغذ باید از حمایت‌های ویژه وزارت ارشاد برخوردار شوند تا کارگران چاپخانه‌ها و صحافی‌ها بیکار نشوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا