اجتماعی

از ساماندهی ۳۸ لکه صنعتی تا ابطال پروانه صنایع غیرفعال خارج از شهرک‌های صنعتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران به تصویب مصوبه هیئت وزیران مبنی بر ساماندهی واحدهای صنعتی و معدنی در اطراف تهران اشاره کرد و گفت: با این تصمیم 38 سایت صنعتی در اطراف تهران بر اساس اصول زیست محیطی ساماندهی می شود.

به گزارش دیباروز، حشمت الله عسگری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تهران گفت: در این جلسه به مشکلات 15 واحد تولیدی در حوزه هایی مانند تامین اجتماعی، امور مالیاتی و شبکه بانکی رسیدگی شد. سهم استان تهران از تبصره 18 برای فعال سازی واحدهای تولیدی 4500 میلیارد تومان است که هزار میلیارد تومان آن به واحدهای تولیدی صنعت، گردشگری و کشاورزی و 500 میلیارد تومان برای حمایت از شرکت های دانش بنیان اختصاص یافته است. تاکنون 120 میلیارد تومان تسهیلات برای این شرکت ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پس از گذشت دو هفته از جلسه رفع موانع تولید، مصوبات شکل اجرایی به خود می گیرد. با تصویب آخرین مصوبه دولت در سال 42 که طی این سال ها تغییری نکرده است، مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی به حداقل می رسد. زیرا با این مصوبه مشکلات بسیاری از واحدهای صنعتی استان مرتفع می شود و 38 ناحیه صنعتی استان به شهرک صنعتی تبدیل می شود.

وی ادامه داد: توسعه واحدهای تولیدی در شهرها و نواحی صنعتی دولتی و غیردولتی مصوب سازمان حفاظت محیط زیست و در سقف منابع آبی تخصیصی مجاز است. همچنین برای واحدهایی که دارای پروانه بهره برداری، شناسنامه و گواهی فعالیت صنعتی در خارج از شهرها و نواحی صنعتی در همان منطقه و زنجیره تولید موجود هستند و اخذ مجوز زیست محیطی در سقف منابع آبی تخصیص یافته، مجوز توسعه و تمدید صادر می شود. محدود نشده است

معاون استاندار تهران تاکید کرد: در این تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است نسبت به بررسی و ابطال شناسنامه، گواهی فعالیت صنعتی و پروانه بهره برداری از صنایع غیرفعال با اولویت رسیدگی به صنایع مستقر در خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی اقدام کند. ارائه اطلاعات مربوطه به سازمان حفاظت محیط زیست.

العسکری ادامه داد: واحدهای طبقه بندی شن و ماسه در محدوده شن و ماسه دارای پروانه بهره برداری مطابق با استانداردهای تاسیس صنایع و تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست در محدوده 120 کیلومتری تهران از ممنوعیت مستثنی هستند و همچنین مقرر شد. ادغام صنایع یکپارچه جهت ایجاد و راه اندازی 120 کیلومتری شهر تهران در مدت 6 ماه با هدف شفاف سازی وضعیت فعلی صنایع و کمک به تصمیم گیری در مورد موضوعات مرتبط. با این مصوبه شهرها و نواحی صنعتی فیروزکوه نیز از پرداخت مالیات معاف شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا