استان ها

استاد «فرامرز سماوات» برای اعتلای جایگاه کشتی کشور ایثار کرد

حمید سیفی در حاشیه مراسم یادبود مرحوم ورامرز سماوات مربی سابق تیم ملی که بر اثر سکته مغزی درگذشت، در گفت و گو با خبرنگار دیباروز از همدان اظهار داشت: هر چه داشت خرج کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر شاهد تاثیرات درد و رنج ناشی از استرس کشتی بر بدن ایشان بوده ایم، گفت: مربیان ورزشی مانند آقای سماوات افرادی دوست داشتنی و فداکاری هستند که برای رسیدن به هدف از خود گذشتگی کردند. هدف شاگردانش

سیفی با اشاره به اینکه استاد سماوات در سمت آموزشی خود دارای ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، روانی و غیره بود، گفت: در دوران مشاور همیشه سعی در ایجاد وحدت در ورزش حفظ و نگاه پدرانه برای حل مشکلات داشتند. جوانان، ورزش و ورزشکاران».

وی با بیان اینکه رفع دغدغه دیگران را پناهگاه و آسایش خود می دانستم، افزود: فقدان آقای سماوات ضایعه بزرگی را برای جامعه ورزش و جوانان استان همدان و کشور به همراه داشت.

فرامرز سماوات مربی تیم ملی کشتی فرنگی در نهاوند به خاک سپرده شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان خاطرنشان کرد: امروز خانواده مرحوم سماوات و جامعه کشتی باید به داشتن چنین پدری افتخار کنند چرا که حاصل عمر 62 ساله وی استعدادها و افتخارات ارزشمندی را در ملی پوشان پرورش داده است. سطح جمهوری اسلامی ایران

وی در پایان گفت: امروز خوشحالیم که شاگردان دوستان و دوستدارانش قدردان محبت و از خودگذشتگی این بزرگمرد هستند.

نام مرحوم سماوات بار سنگینی بر کشتی استان همدان بود

حامدرضا یاری رئیس شورای کشتی استان همدان گفت: مرحوم سماوات از نابغه و متفکر کشتی همدانی کشور بود و نامش وزنه سنگینی برای کشتی گرفتن سرزمین بود و در همه جای کشور نام همدان را بر زبان آوردند. کشتی گیران بزرگ مرحوم ورامرز سماوات. به یاد دارند و مدتی حضور ما به عنوان مشاور برتر کشتی شهرستان و پیشکسوتان همیشه به کشتی و هر رشته ورزشی کمک کرده است.

وی با اشاره به زندگی پربار این مربی بزرگ افزود: ایشان اولین مربی کشوری ما در استان بودند و حضور ایشان در عرصه های بین المللی و جهانی مایه مباهات و پایداری کشتی استان در دهه 60 و 70 بود تا هموار شود. راه توسعه کشتی شهرستانی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا