فرهنگ و هنر

استقبال چشمگیر اهالی تهران از اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها

اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها با عنوان «آنلاین خواهر و برادری» از ابتدای شامگاه دوشنبه (۸خردادماه) در میدان خراسان با حضور بی‌نظیر مردم تهران به ویژه اهالی منطقه ۱۵ تهران برگزار شد. 

به گزارش دیباروز، این اجتماع بزرگ در ابتدا با قرائت قاری برجسته قرآن حامد شاکرنژاد با تلاوتی چند از آیات کلام‌الله مجید آغاز شد. سپس حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی با بیان اینکه انتخاب واژه خواهر و برادری برای این جشن بسیار زیبا و در عین حال به جا بوده است، اظهار کرد: علاقمندی بین خواهر و برادرها در فضای مجازی مخصوصا به ویژه اینستاگرام صحنه‌های زیبایی را رقم زده است.

وی ادامه داد: به نظر من تمامی اپلیکیشن‌ها باید در اختیار مردم باشد اما به شرطی که استفاده درست از این فضاها شود و به فرهنگ ما آسیب نزند.

این استاد اخلاق خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که کاربران فضای مجازی باید آن را رعایت کنند عدم ورود به فضای زندگی خصوصی یکدیگر است. خیلی‌ها در این فضا نزدیکان و دوستان خود را تخریب می‌کنند؛ در حالی که این خلاف اخلاق و به خاطر این است که هرکسی به تنهایی تخصص در تولید محتوا ندارد.

مرادی بیان کرد: تولید محتوا باید توسط افراد متخصص صورت بگیرد؛ کسانی که محتوا تولید می‌کنند باید مهربانی را ترویج دهند و این در حالی است که متاسفانه این روزها به غلط همدیگر را در فضای مجازی قضاوت می‌کنیم. 

وی گفت: این ابزار علاقه سرمایه ما است و باید قدر آن را بدانیم. اما رضا(ع) میفرمایند: هر کس به محبت اهل بیت(ع) از دنیا برود شهید است. امام رضا(ع) را دوست داشته باشیم و حتما در نمازها رو به امام رضا(ع) سلام دادن را فراموش نکنیم. ارتباط اختصاصی به امام رضا(ع) را نگذارید از یاد برود؛ همچنین سلام به امام حسین(ع) و امام رضا(ع) را نگذارید از یاد برود. 

مرادی با تاکید بر اینکه توصیه می‌کنم زیارت هر ساله امام رضا (ع) را فراموش نکنید تاکید کرد: زیارت امام رضا (ع) را هر ساله داشته باشید، چرا که آرامش را مدیون امام رضا (ع) هستیم. 

در ادامه این اجتماع شاعر اهل‌بیت و انقلابی خانم حسینی سروده‌ای درباره شهدا خواند. همچنین لوح تقدیری توسط شهرداری به وی اهدا شد. 

در بخش دیگری از اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها از ناوگروه ۸۶ ارتش که در هشت ماه گذشته کل دنیا را طی کرد، تقدیر شد.

در این تجلیل، یکی از اعضای ناو گروه ۸۶ با بیان اینکه تئوریسن‌های آمریکایی معتقد بودند نیروی دریایی ایران توانایی این عملیات را ندارد، گفت: ما با اتکا به توان داخلی توانستیم از کل آب‌های دنیا از جمله اقیانوس اطلس عبور کنیم. این اتفاق نشان داد که تحریم‌ها بر روی ما تاثیر نداشته و ما با اتکا به نیروهای داخلی کار بزرگی را رقم زدیم.

در بخش دیگری از اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها از آرتین سرایدار و خواهرش به عنوان خواهر و برادر نمونه تقدیر شد. (پدر و مادر آرتین سرایدار سال گذشته در حادثه تروریستی شاهچراغ به شهادت رسیدند)

استقبال چشمگیر اهالی تهران از اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها

در ادامه این اجتماع عبدالرضا هلالی و محمدحسین پویانفر نماهنگ آنلاین خواهر و برداری را خواندند؛ همچنین نماهنگ عزیزم حسین ۲ نیز اجرا شد.

همچنین در این اجتماع محسن عراقی، محمد فصولی، امین قدیم و سیدمحمدرضا نوشه‌ور به مدیحه‌سرایی پرداختند.

در این اجتماع که با حضور پر شور دهه هشتادی و نودی‌ها همراه بود بیش از ۵۰ هزار شاخه گل در بین شهروندان شرکت کننده در اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها توزیع شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا