استان ها

استقرار ۱۵ پایگاه جمعیت هلال‌احمر از نجف تا کربلا/ ارائه خدمات سطح ۱تا۳ پزشکی در عراق

دیباروز/ ایلام رئیس جمعیت هلال احمر گفت: 15 پایگاه این جمعیت آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا هستند.

پیرحسین کولیوند در گفت و گو با خبرنگاران در مرز مهران با بیان اینکه در سمت معاونت وزارت بهداشت مراکز درمانی مناسبی در مرزها ایجاد کرده ایم، خاطرنشان کرد: شرایط لازم برای درمان بیماران و در داخل کشور عراق علاوه بر نجات و امداد. موضوع بهداشت و سلامت نیز مورد توجه قرار گرفت

وی خاطرنشان کرد: امسال توان خود را دو برابر کردیم و نزدیک به 200 گروه جهادی اعزام کردیم، هلال احمر دارو و تجهیزات خود را تهیه کرد، 40 مرکز درمانی نیز ایجاد کردیم و پایگاه امداد و نجات به نجف و مرز شمال غرب به نجف ایجاد کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: امسال 3 بیمارستان در مسیر نجف به کربلا داریم و 15 پایگاه در این جاده مستقر شده و در مجموع دو بیمارستان در نجف و دو بیمارستان در کربلا آماده هستند. خدمت رسانی به زائران

کولیوند با تاکید بر اینکه در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا خدمات درمانی سطح 1، 2 و 3 ارائه می کنیم، ادامه داد: نظارت بر رعایت پروتکل ها، دستورالعمل ها، مقررات و دستورالعمل ها به شدت و با توجه به هم افزایی بین ما انجام می شود. عراق بر همه موکب ها از نظر پخت و پز و توزیع غذا نظارت دارد.

وی گفت: اتوبوس‌های آمبولانس و خودروهای امداد و نجات به عراق اعزام شده‌اند و هر زمان که حادثه‌ای رخ دهد هلال احمر زودتر می‌رسد و به محض تثبیت وضعیت مجروحان یا بیماران در عراق و در هر کجا که باشد، آنها را برمی‌گردانیم. دستگاه نیاز به کمک دارد.” اجازه دهید ما به شما کمک کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر از ارسال 300 تن دارو به عراق خبر داد و گفت: این مقدار سه برابر سال 2018 است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا