فرهنگ و هنر

«اشراق در پاریس» در کتاب‌فروشی‌ها

محمد رازازیان ترجمه کتاب “روشنایی در پاریس” نوشته ژاک کرواک.

به گزارش خبرگزاری دیباروز ، دو داستان بلند “اشراق در پاریس” و “قله” توسط نویسنده آمریکایی جک کرو به شکل کتاب در 216 صفحه و با قیمت 33000 تومان به بازار کتاب آمده است.

ناشر این کتاب در بیانیه ای گفت: “نورپردازی در پاریس یک سفر مسافرتی برای نویسنده است که می تواند ادیسه شود و او می تواند پرواز خود را در هر زمان از دستشویی فرودگاه از دست بدهد.” کتابخانه های پاریس از ممنوعیت استعمال سیگار متنفر هستند. وی برای یافتن مکانی برای خواب ، به پلیس تسلیم شد. در اینجا ، کرواک از نام خود استفاده می کند. هیچ تلاشی برای پنهان کردن در این لحظه ها با یک تجربه طنزآمیز یا روشنگری فوری با او صحبت کنید.

دومین داستان در این کتاب آخرین پست کرواک است. “برقراری ارتباط”. بک نوشت که “روشنایی در پاریس” باعث تغییر جهت انتقاد نمی شود ، زیرا جگر و الکل معده جک از بین رفت و مادر جک از زمان سکته مغزی فلج شد و جک از افراد اطراف خود جدا شد و در آخرین مصاحبه مستقیم خود “، بک می نویسد: او حتی آلن گینزبرگ را نیز نادرست خواند. و بعضی اوقات شب ها اعتقاد بر این است که استلا می خواهد او را مسموم کند. دختری به نام جانت میشل همیشه ادعا می کند که دختر اوست. آخرین و مهم نیست که نیل کاسیدی درگذشت .کسی که نسخه آن “در جاده” است بر اساس شخصیت وی ساخته شده است. برای مدت طولانی

این دو داستان آخرین نوشته ها از افسانه هیپی ها در دهه 1960 است که پس از مرگ وی به صورت کتاب منتشر شد. دنیای کلاهبرداری ، دنیای داستانها با راوی از منظر شخص اول و زبان روشن ، دنیای قله های عبور و بداهه نوازی مداوم ، مشابه پیامبران نسل بیت است؛ ویلیام بروف ، آلن گینزبرگ و جک کرو که همگی به ترافیک خیابان خیره شده و از گیتاریست های ساکسلام در هارلم غافل بودند ، پارانویای جک کرو را بداهه زدند.

مترجم این کتاب ، محمد رضازیان در معرفی ترجمه فارسی “Illumination in Paris” گفت:
“نورپردازی در پاریس و قله چهارمین ترجمه من از ژاک کر بعد از جاده ، تریشت و مترو است ، تلاش بزرگ او برای بازگشت به قله و فرار از Bybouli ، که همراه با مرگ او است.
برای بسیاری ، شخصیت جوان هاکلبری فین ذکر شده است ، و برای برخی ، حتی خود کروک. پسر روستایی شگفت انگیز و تخیل که پس از سالها در خیابان های مه آلود پاریس در یک آشکار طنز در جهان شرکت کرد. در مقایسه با کارهای قبلی کرواک ، روشنایی در پاریس و قله یکی از غم انگیزترین و پیچیده ترین زندگی نامه او است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا