اقتصادی

اشغال ۷۰۰۰ نفری طرح‌های تعاونی در دولت رئیسی

افتتاح 268 طرح تعاونی با اشتغال 7 هزار نفر و راه اندازی چهار مرکز نوآوری و توسعه تعاونی ها (مینتا) از مهمترین اقدامات معاون وزیر تعاون در دولت سیزدهم است.

به گزارش دیباروز، گسترش مراکز نوآوری و توسعه مشارکتی (MENTA) موجب افزایش بهره وری در تعاونی ها و امکان تحقیق، توسعه و نوآوری در تعاونی ها می شود.

معاون وزیر تعاون در هفته تعاون امسال چهار مرکز جدید منتا را در استان‌های سمنان، گیلان، خوزستان، سیستان و بلوچستان با زیربنای 2980 متر مربع، ظرفیت 43 واحد نوآوری و 25 فرصت شغلی، ایجاد 11 مرکز نوآوری – توسعه تعاون راه‌اندازی کرد. در گذشته افزایش تعداد این مراکز به 15 مرکز.

تشکیل مینتا اولین اقدام مشترک معاونت وزیر تعاون، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری برای بخش تعاون در کشور است. یکی از وظایف اصلی منتا در زمینه توسعه نوآوری در تعاونی ها، تشکیل اکوسیستم آن، ارتباط بدنه تعاونی در کشور با فعالان عرصه نوآوری و آشنایی فعالان حوزه نوآوری با مقوله تعاون است. .

افتتاح همزمان 268 طرح تعاونی در سراسر کشور در شهریور و امسال از دیگر اقدامات معاونت تعاون در وزارت کار است که حاصل مشارکت 14 هزار و 349 عضو و سرمایه گذاری 3387 نفر است. بیلیون. تومان. افتتاح این پروژه ها برای 7009 نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.

برنامه های آتی معاونت تعاون وزارت کار

معاونت امور تعاون وزارت کار در راستای برنامه های خود، اجرای طرح اقدام تعاونی، گسترش توسعه تعاونی ها و مراکز نوآوری و ایجاد کلینیک های مشاوره و توانمندسازی تعاونی ها را در نظر دارد.

توسعه تعاونی های پایه از جمله تعاونی های دانش بنیان، جوانان و زنان و رفع نیاز تولیدکنندگان و شرکت ها، اجرای قرارداد اعتباری سه جانبه با بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت تعاون، توسعه سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون در کشور. کشور، ارتقای کیفیت و بهره‌وری، توسعه بازار و برند در بخش تعاون، احیای مشوق‌ها و حمایت‌های قانونی از فعالیت‌های تعاونی از دیگر برنامه‌های آتی معاونت تعاون است.

به گزارش دیباروز، بر اساس اعلام معاونت امور تعاون وزارت کار، ساماندهی و تسهیل در امور تعاونی های اعتبار، طرح ملی تعاونی مصرف، تسهیل و تسریع در تحویل و بهره برداری از واحدهای مسکونی تعاونی مهریه است. و مشارکت معاونت تعاون در اجرای جهش تولید مسکن، ترویج و توسعه فرهنگ تعاون و توسعه مدیریت دانش در تعاونی ها، گسترش تحقیقات و مطالعات تعاونی ها، رهبری تشکیل و توسعه تعاونی های فراگیر ملی، مشارکت مردمی و شهری. توسعه، راهبری و حمایت از 10 شهر کشور به عنوان «تعاونی شهری» و نوسازی ناوگان. تعاونی های حمل و نقل کشور یکی از مهم ترین برنامه ها و اقداماتی است که این معاونت در آینده نزدیک انجام خواهد داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا