اجتماعی

اعلام دستورالعمل جدید تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافران

معاون وزیر بهداشت در نامه‌ای به نمایندگان بهداشت در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور آخرین مصوبات و به‌روزرسانی‌های دور سوم واکسن کرونا و واکسن مسافری مورد تایید کمیته ملی واکسن کووید-۱۹ را اعلام کرد.

به گزارش دیباروز و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، متن این پیام به شرح زیر است: در تاریخ 8/11/1300 در خصوص واکسیناسیون مسافران، دستورالعمل فوق الذکر به روز رسانی خواهد شد. تائیدیه. کمیته ملی واکسن کووید در تاریخ 16/10/1400 به شرح زیر است:

افرادی که برای بار اول و دوم واکسن های غیرفعال شده (سینوفارم، بهارات بیوتک، کوایران برکات) را ترجیح می دهند برای بار سوم از واکسن غیرفعال استفاده کنند، البته می توانند آسترازنکا یا پاستوکوکوس پلاس را نیز دریافت کنند.

افرادی که برای بار اول و دوم با واکسن AstraZeneca واکسینه شده اند می توانند برای اولین بار واکسن AstraZena، Pastococcus Plus یا Sputnik V (مانند Sputnik Light) را دریافت کنند.

افرادی که برای بار اول و دوم با واکسن اسپوتنیک V واکسینه شده اند می توانند برای سومین بار واکسن آسترازنکا یا پاستوکوکس پلاس را دریافت کنند.

برای داوطلبان شرکت کننده در کارآزمایی بالینی واکسن پاستوکوک در دو شهر که سه بار واکسن را دریافت کردند، نوبت چهارم (یادآوری) باید 6 ماه پس از تزریق نوبت سوم پاستوکوک پلاس تزریق شود.

– افرادی که دو نوبت واکسن غیرفعال (سینوفارم، بهارات بیوتک یا کوایران برکات) دریافت کرده اند و به دلیل نیاز به مسافرت مایل به تزریق دو دوز آسترازنکا هستند، با اخذ تاییدیه و ارائه مدارک مسافرتی می توانند حداقل یک نوبت دوز آسترازنکا مصرف کنند. فاصله از هم ماه ها بین دوره ها دریافت کنید.

افرادی که دو دوز واکسن اسپوتنیک V دریافت کرده اند و به دلیل نیاز به سفر تمایل به تزریق دو دوز آسترازنکا دارند، پس از کسب رضایت آگاهانه و ورود به مطالعه تحقیقاتی می توانند دو دوز آسترازنکا را دریافت کنند. این مطالعه باید به تایید کمیته اخلاق برسد.

افرادی که برای بار اول و دوم واکسن پروتئین نوترکیب (اسپیکوژن) را دریافت کرده اند می توانند برای بار سوم همان واکسن را دریافت کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا