اقتصادی

اعلام رقم سبد معیشت کارگران تا ساعاتی دیگر

اعلام شماره سبد معیشت کارگران تا ساعتی دیگر

جلسه رسمی شورای عالی کار دقایقی پیش با حضور شرکای اجتماعی، نمایندگان کارگران و کارفرمایان برای اعلام هزینه های معیشت کارگران آغاز شد.

به گزارش دیباروز، در حالی که برخی مسئولان کارگری در گفت وگو با رسانه ها از تعیین دستمزد 1401 در جلسه عصر امروز شورای عالی کار خبر می دهند، صورتجلسه ارسالی معاونت روابط کار وزارت کار به نمایندگان کارگری و کارفرمایان حکایت از موضوعی دارد. در غیر این صورت در مذاکرات جلسه شورای عالی کار چهار محور در دستور کار قرار خواهد گرفت.
بر اساس اطلاعات به دست آمده از خبرنگار دیباروز، در چهارمین جلسه شورای عالی کار که از ساعت شش بعد از ظهر آغاز شد، گزارش کمیته دستمزد مبنی بر تعداد و ارقام سبد معیشت کارگران، روش شناسی اصلاحی ارائه شد. کار و بررسی ضوابط مسکن تقدیم به هیأت وزیران و گزارش بررسی دستمزد مناطق توسط مؤسسه عالی تحقیقات تأمین اجتماعی.
با توجه به تعداد، ارقام و گزارش به دست آمده از سوی اعضای کمیته دستمزد براساس اعلام منابع رسمی آماری هزینه زندگی و بررسی وضعیت تورم و اقلام خوراکی، محور اصلی جلسه شورای عالی شورای کار قرار است هزینه سبد را تعیین و اعلام کند. معیشت کارگران باشد.
پیش از این مهمت رضا تاجیک، نماینده کارگران در شورای عالی کار به دیباروز گفته بود: تعریف سبد معیشتی و چارچوب آن مشخص است و منتظر هستیم تا تورم پایان سال تاثیر خود را نشان دهد. درستش کن.” تصمیم بر این اساس است.»
به گفته وی، حداقل دستمزد همچنان پابرجاست و جای نگرانی برای بررسی ابعاد دستمزد در منطقه در کمیسیون دستمزد وجود ندارد. شورای عالی کار بهمن ماه آینده به موضوع تعیین سبد معیشتی رسیدگی می کند.
کمیته دستمزد سال گذشته هزینه ماهانه سبد معیشتی را 6 میلیون و 895 هزار تومان اعلام کرد که فقط شامل کالاها و مواد غذایی کارگران می شد.
بانک مرکزی پیشتر هزینه ماهانه سبد معیشت خانواده را ۱۱ میلیون تومان اعلام کرده بود.
به گزارش دیباروز، چهارمین جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی، دولت، وزیر صمت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده موسسه استاندارد ساعت 6 آغاز شد. بعد از ظهر جامعه کارگری منتظر اعلام معیشت کارگران است و جلسات کمیته دستمزد توسط شرکای اجتماعی برگزار می شود.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا