عمومی

اعلام وضعیت فوق العاده در هائیتی

با توجه به پایگاه داده شبکه خبری ،
به گزارش خبرگزاری ایرنا ، مویز ، چهل و دومین رئیس جمهور هاییتی ، در حمله مسلحانه سه شنبه شب به وقت محلی توسط افراد ناشناس اسپانیایی زبان ، و سپس خبرهای همسر و همسرش ، مارتی-ماری-اتین ژوزف ، به شدت مجروح شد. ، تأیید شد

اتحادیه اروپا با تشدید احتمال خشونت در پی این حادثه هشدار داد ، واشنگتن ترور شب گذشته مویس را “حمله ای تراژیک و وحشیانه” خواند و گفت که در حال تحقیق است.

به دنبال این حادثه ، نخست وزیر کلود جوزف حمله به محل اقامت ریاست جمهوری را عصر سه شنبه (به وقت محلی) تأیید کرد و تأکید کرد که اوضاع امنیتی کشور تحت کنترل پلیس و ارتش است.

هائیتی ، یکی از فقیرترین و خشن ترین کشورهای جهان ، بیش از یک سال است که علاوه بر بحران اقتصادی ، ویرانی و مرگ ناشی از طوفان های گرمسیری شدید در یک سال گذشته ، در اختلافات سیاسی عمیق حبس شده است. با حدود 28000 کیلومتر مربع مساحت و 12 میلیون نفر جمعیت ، بخشی از جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب در آمریکای لاتین است و پایتخت آن شهر ساحلی پورتو پرنس است. بیش از 60 درصد هائیتی ها کمتر از 2 دلار در روز درآمد دارند.

انتخابات ریاست جمهوری در پاییز 2015 به دلیل برخی بی نظمی ها لغو شد تا اینکه سرانجام پس از یک سال مشاوره در پاییز 2016 برگزار شد. بر اساس نتایج نهایی اعلام شده در وب سایت شورای موقت انتخابات هاییتی ، مویز بازرگان 48 ساله از اقلیت کوچک و ثروتمند بیش از 55 درصد آرا را به دست آورد در حالی که تنها 21 درصد رأی دهندگان واجد شرایط رأی دادند. .

دکمه بازگشت به بالا