علمی و پزشکی

اعمال قانون یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو در طول اجرای منع سراسری تردد

رئیس پلیس راهور النگا از اجرای قانون یک میلیون و صد هزار دستگاه خودرو طی 12 روز پس از اجرای طرح ملی ممنوعیت تردد خبر داد.

به گزارش دیباروز ، سردار سید کمال حادین فر در توضیح عملکرد پلیس راهفر در اجرای طرح مورد تأیید فرماندهی ملی مبارزه با کرونا در موضوع ممنوعیت تردد بین استان ها ، اظهار داشت: مبارزه ملی با کرونا به ما کمک کرد ، ما از آن تشکر ، قدردانی و امیدواریم ببینید زنجیره انتقال این ویروس در کشور در اسرع وقت قطع می شود.

وی افزود: در طول دوازده روز برنامه مذکور ، کاهش قابل توجهی در تردد در محورهای اصلی شاهد بوده ایم ، به طوری که در بزرگراه رشت-قزوین 80 درصد ، چالوس 84 درصد ، تهران-قم 71 درصد و کاشان- محور اصفهان.کاهش 58 درصدی ».

حدین فر افزود: “میانگین تردد در محورهای شمالی کشور (هراز ، فیروزکوه و چالوس) نسبت به مدت مشابه سال قبل 62 درصد و در سراسر کشور 38 درصد کاهش یافته است.”

وی ادامه داد: “نیروهای پلیس رهفر در واقع در 1422 نقطه در سراسر کشور مستقر هستند و 1910 تیم با 128840 پرسنل پلیس به طور شبانه روزی در این پروژه کار می کنند.”

رئیس پلیس راهور ناگا گفت: در این طرح 690 هزار و 728 خودرو از جاده های بسته به تردد برگشت داده شد و 719 هزار و 503 خودرو نیز توسط ماموران پلیس راهور به صورت شفاهی هشدار داده شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر استقرار فیزیکی افسران ، از 129 دوربین جاده ای و 868 دوربین شهری به عنوان سیستمی برای کنترل و نظارت بر حرکت خودروهای محلی و غیر محلی استفاده شد.

به گفته رئیس پلیس راهور ناگا ، بیشترین کاهش تردد در استان گیلان با 59 درصد ، مازندران با 58 درصد ، قزوین ، تهران و البرز با 52 درصد و خراسان رضوی با 50 درصد بوده است.

وی درباره علت افزایش تردد پلاک های غیر شهروندی در استان های گیلان و مازندران گفت: تعدادی از رانندگان قبل از اجرای طرح ممنوعیت تردد به این دو استان سفر کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور ناگا ، هادین فر گفت: در طول اجرای طرح ممنوعیت تردد ، یک میلیون و صد هزار دستگاه خودرو اجرا شد و تعداد تصادفات فوتی 44 درصد و تعداد مجروحان 28 درصد بود. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا