فرهنگ و هنر

اغتشاشات اخیر جلوه‌ای از شکست جنگ ترکیبی دشمنان علیه ایران بود

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پاسخ به نماینده کنفرانس اسقف های کاتولیک سوئیس تاکید کرد: اغتشاشات اخیر بیانگر شکست جنگ دشمن مشترک علیه ایران است.

به گزارش دیباروز، به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فرانسیس بیکن، نماینده کنفرانس اسقف های کاتولیک در سوئیس که در دهمین دور گفت و گوی دینی ایران و شورای جهانی کلیساها در ژنو شرکت کرده بود، تردیدهایی را درباره اخیر مطرح کرد. رویدادهای ایران و موضوع حقوق زنان و خواستار شفاف سازی، توسط هیئت ایرانی اجرا شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمنی پور، رئیس هیئت ایرانی شرکت کننده در این نشست، با اشاره به نقش عوامل خارجی در ناآرامی های اخیر ایران، با طرح این سوال که چرا در دوران کرونا و آمریکایی ها؟ ممنوعیت مواد مخدر باعث شد هر روز تعداد زیادی از شهروندان خود را از دست بدهیم، سکوت کنید، آیا؟ و الان تا این حد ابراز نگرانی می کنید و از این مورد به عنوان مصداق برخورد و مداخله دوگانه نام می برید.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه آنچه در فضای مجازی و رسانه ها ارائه می شود با واقعیت جامعه متفاوت است، از طرف های اروپایی خواست برای پیگیری واقعیت جامعه به کشورمان سفر کنند.

انقلاب اسلامی ایران فصل جدیدی در برجسته سازی نقش و جایگاه زنان است

وی در عین حال به نقش برجسته زن در ایران اشاره کرد و انقلاب اسلامی ایران را فصل جدیدی در برجسته سازی نقش و جایگاه زنان در کشور دانست.

حجت الاسلام والمسلمین امانی پور با تشریح جنگ همه جانبه مشترک علیه جمهوری اسلامی ایران، اغتشاشات اخیر را انفعال دشمنان برای پیشرفت کشورمان توصیف کرد.

رئیس شورای هماهنگی سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنان خود به بررسی همه جانبه موضوع حجاب پرداخت و به قانونی بودن موضوع حجاب در کشور اشاره کرد.

با تشکر و قدردانی از توضیح شرایط ج.ا.ایران

پس از آن فرانسیس بیکن با قدردانی از تبیین شرایط جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه فضاهای گفتمانی و گفت وگوهای فرهنگی و مذهبی راهکار مناسبی برای تبیین مواضع طرفین است.

دهمین دور گفت‌وگو بین مرکز گفتگوی ادیان و بین‌فرهنگی و شورای جهانی کلیساها با موضوع «بررسی بیش از بیست و پنج سال گفت‌وگو؛ نگاهی به گذشته، حال و چشم‌انداز آینده» (14 دسامبر) برگزار شد. در سوئیس با حضور هیأتی بلندپایه از جمهوری اسلامی ایران. ریاست هیئت ایرانی را حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاست گذاری و هماهنگی گفت و گوی دینی بر عهده داشت. نمایندگان مسیحی از رومانی، اندونزی، آمریکا، نروژ، سوئیس و آفریقای جنوبی نیز در این نشست شرکت داشتند.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا