استان ها

افزایش تعداد نقاط قرمز کرونایی فارس/آمار کرونا نگران کننده است

دیباروز / پرشیا رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به روند صعودی در موارد عفونت و بستری شدن 19 بیمار کوید در استان فارس ، از سرخ شدن وضعیت شیراز و هشت شهرستان در استان فارس خبر داد.

دکتر مهرزاد لطفی ، دوشنبه ، 7 آوریل ، نسبت به گسترش چرخه انتقال ویروس در شرایط فعلی جامعه هشدار داد و از همه ساکنان استان فارس خواست که پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه را جدی تر از گذشته بگیرند و به جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند. .

به گزارش دیباروز ، به نقل از شیراز برای علوم پزشکی ، لوتفی در روزهای گذشته بیش از هزار مورد در استان را شناسایی کرد ، حدود دو هزار مراجعه به کلینیک های سرپایی به مدت 16 ساعت برای تشخیص و درمان مراکز کرونا و بیشترین تعداد بستری در بیمارستان برای بیماران کوید 19 بیمار در ماه های اخیر ثبت شده است ، توصیف تعداد دو رقمی مرده ، یک تعداد نگران کننده برای طرفداران بهداشت است که تمام تلاش خود را برای برون رفت از این وضعیت انجام می دهند. اما در این بحران ، عزم مشترک لازم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اظهار داشت: در روزهای اخیر یکی از مهمترین نگرانیهای تیم کاری کرونا افزایش ظرفیت تختخواب بیماران 19 کوویید در بیمارستانهای دولتی ، خصوصی و خیریه استان بوده است. . با وجود تمام اقدامات انجام شده ، به دلیل تعداد بالای بیماران نیازمند بستری در بیمارستان ، با محدودیت هایی در پذیرش بیماران جدید روبرو هستیم و دوباره به دلیل آغاز موج جدید بیماری در استان ، بیمارستان حمایتی در فرمانداری ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب ، می توانیم بخشی از این محدودیت را جبران کنیم.

به گفته این مقام مسئول بهداشت Faris ، علی رغم محدودیت های اعمال شده توسط مقامات ذیصلاح در استان ، میزان مشارکت عمومی در رعایت پروتکل های بهداشتی ضعیف است و متأسفانه ، و در شرایط فعلی ، فقط همکاری عمومی در تلاش های مدافعان موفق هستند و سلامتی برای برون رفت از این وضعیت مثر است.

وی به ویژه از افرادی که از بیماری های زمینه ای مانند دیابت ، فشار خون بالا ، افراد مسن ، بیماران سرطانی و مادران باردار رنج می برند خواست این روزها بیشتر به پروتکل های بهداشتی پایبند باشند و افزود: “متأسفانه کشور و استان فارس با بی توجهی عمومی در روزهای نوروز. با همدردی عمومی ، ضروری است که همه ما پروتکل ها را کنترل کنیم ، بنابراین می توانیم در روزهای آینده شاهد کاهش آمار موجود باشیم.

لطفی تأکید کرد: این روزها لازم است به طور جدی از اجتماعات و مهمانی ها پرهیز شود. استفاده مداوم از ماسک و ایجاد تهویه مناسب در محل کار و زندگی و انتشار آمار روزانه در مورد موارد شرایین کرونا ، بستری شدن در بیمارستان و مرگ را به خاطر بسپارید تا آگاهی مردم از سلامتی خود افزایش یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا