علمی و پزشکی

افزایش شاخص توده بدنی کودکان در طول همه گیری کرونا

بر اساس داده‌های یک مطالعه جدید که در نشست سالانه آکادمی اطفال آمریکا اعلام شد، کودکان، به‌ویژه دختران نوجوان، در طول همه‌گیری کووید-۱۹ افزایش چشمگیری در شاخص توده بدنی (BMI) خود داشته‌اند.

به گزارش دیباروز، یک دانشجوی پزشکی در دانشکده پزشکی ویرجینیا و همکارانش BMI کودکان را در زمان همه‌گیری ویروس کرونا و BMI را در ابتدای همه‌گیری ارزیابی کردند.

در این مطالعه 238 بیمار 4 تا 17 ساله مورد بررسی قرار گرفتند.

کارشناسان دریافتند که شاخص توده بدنی کودکان از ابتدای تعطیلات ناشی از همه گیری کووید-19 تا ماه می سال گذشته (2021) به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و این افزایش برای دختران بیشتر بوده است.

نویسندگان این مطالعه می گویند: از آنجایی که افزایش BMI چند عاملی است، جهت گیری های آینده برای این مطالعه می تواند به بررسی منبع اصلی این تغییرات و سایر پیامدهای غیرمنتظره باشد.

به گفته مدیکال اکسپرس و همچنین کارشناسان، نتایج این مطالعه می تواند به خانواده ها و پزشکان کمک کند تا با افزایش نگران کننده BMI کودکان مقابله کنند.

شاخص توده بدنی یا BMI یک معیار آماری برای مقایسه وزن و قد افراد است. در واقع این اندازه گیری میزان چاقی را اندازه گیری نمی کند، بلکه ابزار مناسبی برای تخمین سلامت وزن فرد با توجه به قد است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا