بین الملل

افشاگری درباره سالها جاسوسی ائتلاف “پنج چشم” از کابل‌های نوری خاورمیانه

یک گزارشگر مستقل گفت که سازمان های اطلاعاتی غربی به دلیل رشد شبکه کابل های فیبر نوری در خاورمیانه ، به ترافیک داده و ارتباطات در منطقه دسترسی پیدا کرده اند.

پاول کوچیرین ، خبرنگار مستقل ، در مقاله ای درباره خاورمیانه نوشت: “اتحاد اطلاعاتی پنج چشم غرب ایالات متحده ، انگلیس ، کانادا ، استرالیا و نیوزیلند از کابل های استراتژیک فیبر نوری استفاده کرده است.” دریای سرخ مشغول جاسوسی از خاورمیانه بود.

به گفته كوكران ، دو سازمان از جمله آژانس امنیت ملی آمریكا و دفتر ارتباط دولت انگلیس نقش عمده ای در استفاده از جمع آوری داده ها توسط تاسیسات شناخته شده و ناشناخته در منطقه داشته اند.

به گفته خبرنگار ، حجم گسترده ای از داده ها از جمله تماس های تلفنی ، محتوای ایمیل ، تاریخچه مرور ، و فراداده ، همراه با اطلاعات نظامی ، مالی و دولتی ، در طول برنامه رهگیری شد.

آلن مولدین ، ​​مدیر تحقیق در Telecom Geographic Telecom Research در واشنگتن ، گفت: “مردم عادی از اهمیت کابل های فیبر نوری برای استراق سمع خبر ندارند.” وی گفت که آنها فکر می کنند تلفن های هوشمند بی سیم هستند و از طریق هوا داده دریافت می کنند ، اما آنها نمی دانند که آنها در واقع از طریق کابل ها داده دریافت می کنند.

کوچیرین با اشاره به اینکه 15 کابل در سرتاسر مصر بین مدیترانه و دریای سرخ 17 تا 30 درصد از ترافیک اینترنت جهان را نشان می دهد ، در واقع داده های مربوط به 1.3 تا 2.3 میلیارد نفر است.

ایالات متحده همچنین دارای مکانیزم های اشتراک اطلاعات با برخی کشورهای اروپایی ، ژاپن و کره جنوبی نسبت به مصر برای ردیابی داده های روسیه و چین است.

خبرنگار با استناد به اسنادی که ادوارد اسنودن در سال 2013 درباره پایگاه پنهانی آژانس امنیت ملی آمریکا در خاورمیانه فاش کرد ، احتمال استفاده اتحاد پنج ساله از کابل در مصر یا آبهای سرزمینی آن را رد نکرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا