عمومی

الگوی کشت کشور باید علمی شود

دارایی نژاد امشب به دیباروز تیتر گفت: “چندین سال است که از وزارت کشاورزی می خواهیم یک گروه کاری تشکیل دهد تا بتوانیم علم را پرورش داده و بازار صادرات را ببینیم.”

رئیس اتحادیه میوه گفت: “کشت ما باید متناسب با مصرف و صادرات باشد.” اگر کشاورزی و باغداری ما علمی و مجهز به دانش و ابزار امروزی باشد ، مشکلات برطرف می شود و دیگر شاهد نیستیم که یک وزارتخانه شبانه بخشنامه بخورد و دست باغداران و کشاورزان را گره بزند.

وی گفت: بخش کشاورزی و باغداری در کشور ظرفیت زیادی برای صادرات و مبادله ارز به اندازه صادرات نفت برای کشور دارد. “ما تنها کشوری هستیم که چهار فصل از میوه های با کیفیت برخوردار است. اگر باغبانان دانش خود را ارتقا بخشند و ابزار و ماشین آلات خود را تهیه کنند ، می توانند 100 هکتار را با 5 هکتار پرورش دهند.

دارایی نژاد گفت: “کیوی ، پرتقال و سیب ما در سراسر جهان شناخته شده است. ما باید برای صادرات برنامه ریزی کنیم. ما باید به کشورهای همسایه صادر کنیم. عراق ، پاکستان ، هند برای ما تشنه هستند.”

بیابانی – معاون رئیس خانه کشاورزان در تماس تلفنی گفت: کشور باید بتواند محصولات فصلی با کیفیت متفاوت را تولید کند ، بنابراین باید بازارهای هدف دائماً مورد نظارت و صادرات قرار بگیرند.

وی گفت: “آنچه ما را آزار می دهد عدم کشت و عدم وجود بازارهای صادراتی است.”

بیابانی با انتقاد از سیاست اقتصادی گفت: همه کشورهای اطراف باغهای وارداتی دریای خزر ، برای تابستان و سبزیجات تولید می کنند اما سهم صادراتی ما به این کشورها بسیار کم و صفر است به عنوان مثال تولید مرکبات ما در مازندران 2.7 میلیون تن است. “” اما هیچ سهمی در صادرات به روسیه وجود ندارد.

رئیس خانه کشاورزان یکی از مشکلات بخش کشاورزی را عدم سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: متأسفانه تاجران ما نسبت به صادرات علاقه بیشتری به واردات دارند.

علیرضا شایق ، رئیس اتحادیه برنج کشور ، اظهار داشت: امسال به دلیل باران خوب ، تولید خوبی خواهیم داشت و امیدوارم امسال به نقطه‌ای برسیم که نیازی به واردات آن نباشد.

وی با ابراز گلایه از اینکه بخشنامه منع ممنوعیت کشت برنج هنوز لغو نشده است ، اظهار داشت: باران باعث شده تا شرایط بسیار مناسبی برای دولت برای افزایش سطح زیر کشت و تولید برنج فراهم شود.

وی با بیان اینکه علی رغم شیوع تاج ، آماده سازی چمن در آوریل با وجود شیوع تاج ، اظهار داشت: تولید ما هنوز برای مصرف داخلی کافی نیست.

رئیس اتحادیه برنج کشور گفت: “ما به ابزار و ماشین آلات مدرن احتیاج داریم. ما در برنامه ریزی و آمار ضعیف هستیم. این کاری است که باید روی آن کار کنیم.”

دکمه بازگشت به بالا