اقتصادی

امسال با کمترین تنش آبی در خوزستان مواجه بودیم

دیباروز/ خوزستان مدیرعامل آبفا گفت: امسال به لطف خداوند متعال، اقدامات دولت و تلاش اداره صنعت آب و برق، کوچکترین تنش آبی را در خوزستان تجربه کردیم.

اتابک جعفری در نشست مشترک با مدیران آبفا و آب و برق خوزستان که امروز 9 شهریورماه برگزار شد، گفت: دولت سیزدهم و وزارت نیرو و آب کشور عزم راسخی برای حل مشکل دارند. مشکلات آب و فاضلاب در خوزستان. به نوعی اولین سفر رئیس جمهور به خوزستان، بازدید از وضعیت پروژه های بهداشتی اهواز بود.

وی به اجرای طرح غدیر برای آبرسانی به شهرهای هدف اشاره کرد و افزود: طرح آبرسانی در غدیر از ابتدای دولت سیزدهم با دستور رئیس جمهور و پیگیری های صورت گرفته شتاب گرفته است. وزیر نیرو. به این ترتیب پروژه چند ساله در مدت 10 ماه اجرا شد و مردم دشت آزادگان، اهواز، شادجان، خرمشهر و آبادان از آب مرغوب غدیر اشباع شدند و این آغاز خدمات این دولت به خوزستان.

به گزارش دیباروز، مدیرعامل آبفا گفت: امسال با عنایت خداوند و اقدامات موثر دولت تدبیر و امید و تلاش اداره کل صنعت آب و برق خوزستان از جمله مدیران آبفا، آب و برق استان ما کوچکترین تنش آبی را تجربه کردیم.

سرانه آب شرب شهرهای خوزستان باید مطابق با استاندارد باشد

الجعفری پروژه غدیر را یکی از پروژه های مهم دولت در خوزستان برشمرد و خاطرنشان کرد: دو پروژه بسیار مهم در کشور در دستور کار قرار دارد. یکی پروژه همدان و دیگری طرح آبرسانی غدیر خوزستان که اعتبارات قابل توجهی برای این پروژه ها در نظر گرفته شده است. در این راستا پروژه آبرسانی غدیر به اتمام رسید و مردم استان خوزستان از طریق این خط از آب شرب مرغوب رودخانه دز بهره مند شدند.

وی ادامه داد: خط غدیر برای تامین آب شرب خوب افتتاح شد و آب ورودی به فضاهای سبز و صنایع باید تنها از منابع دیگری که برای این منظور پیش بینی می شود تامین شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور تصریح کرد: اقدامات لازم برای تامین آب شرب اهواز از خط آب و خط غدیر به صورت پایدار انجام شده و در حال حاضر کیفیت آب شرب اهواز بسیار خوب است.

جعفری به جمع آوری انشعابات غیرمجاز در استان اشاره کرد و گفت: سهم سرانه آب شرب در شهرهای خوزستان باید طبق استاندارد باشد و انشعابات غیرمجاز در استان جمع آوری شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا