استان ها

امنیت و سلامت زائران اولویت اصلی ستاد مرکزی اربعین حسینی است

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

سید مجید المرهمدی تاکید کرد که سلامت زائران اولویت اصلی است. وی گفت: در این راستا وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر با ظرفیت و آمادگی کامل در محل عملیات حضور دارند.

به گزارش گروه سیاست های خبرگزاری آنا، آقای مجید آل مرحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور روز دوشنبه در جلسه کمیته ایمنی و سلامت اربعین حسینی که در وزارت کشور برگزار شد. با حضور نمایندگان وزارت کشور وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر. وی افزود: در اربعین معنوی امسال، سلامت زائران دغدغه و اولویت اصلی است..

و رئیس جمهور حسینی اربعین ادامه داد: در اربعین امسال چهار دستور کار سلامت، امنیت، سهولت و ارزانی وجود دارد و به دلیل گرمای هوا و جمعیت، موضوع سلامت از اهمیت دوچندان برخوردار است..

المرهمدی گفت: در جلسه امروز اعضای کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی تاکید کردند که از حضور سالمندان، مبتلایان به بیماری های زمینه ای، افراد دارای مشکلات تنفسی و کودکان در مراسم اربعین حسینی به دلیل داشتن شرایطی که باید انجام شود. گرما و شلوغی.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور همواره بر ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی برای حفظ سلامتی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) تاکید دارد، تصریح کرد: این امر موجب شده است تا در راستای حفظ سلامتی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ارتقاء یابد. وی بیان کرد: وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر متولی اصلی سلامت زائران در گذرگاه های مرزی و آن سوی عراق هستند و به همین دلیل با تمام توان وارد این عرصه می شوند..

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: لازم است در آغاز این جشن معنوی، تمامی امکانات و نیازهای درمانی فراهم و در مرزها و جاده های زائران مستقر شود..

مرحمدی بیان کرد: خوشبختانه با تجارب موجود آمادگی خوبی در موسسات جوجه کشی برای تامین سلامت زائران وجود دارد و امیدواریم مانند گذشته رضایت زائران را در این زمینه جلب کرده و در این زمینه خدمات ارائه دهیم. بهترین راه ممکن.

وی همچنین با اشاره به ازدحام در گذرگاه های مرزی بر اساس برنامه ریزی ها تلاش می شود تا جمعیت با توجه به ظرفیت گذرگاه ها هدایت شود.
رئیس دادگاه مرکزی الاربعین حسینی ادامه داد: بر اساس آخرین برآوردها، تقاضا برای تمدید گذرنامه و صدور آن در سال جاری نسبت به سال 2018 50 درصد افزایش نشان می دهد که نشان دهنده استقبال زیاد هواداران حسینی است. حضور. مناسبت ها..
نماینده جمعیت هلال احمر در تکمیل این جلسه از افزایش سه برابری پایگاه های درمانی، نیروی انسانی و لجستیکی در چهل سال جاری خبر داد..

نماینده وزارت بهداشت همچنین از آمادگی کامل این وزارتخانه برای تجهیز کامل مراکز بهداشتی از جمله سرم که مهمترین راه درمان گرمازدگی است خبر داد و از انجام هماهنگی های لازم با وزارت عراق خبر داد. سلامت برای ارائه خدمات به زائران.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا