فرهنگ و هنر

انتخابات آمریکا هنوز دغدغه رسانه های جهان است

آلبرت كوشوی ، گوینده باسابقه گزارش روزانه از مهمترین اخبار جهان را با مرور عناوین رسانه های جهانی ارائه می دهد. مهمترین خبری که کوچوی امروز پوشش داد افزایش جو بایدن در انتخابات آمریکا ، اصرار ترامپ برای تقلب در این انتخابات و مهمتر از همه فاجعه ای است که کرونا در جهان به وجود آورد.

به گزارش دیباروز ، روایت آلبرت کوشوی از مهمترین اخبار رسانه های جهانی در روز یکشنبه (2 دسامبر) به شرح زیر است:

انتخابات ایالات متحده همچنان درگیر بسیاری از رسانه های سراسر جهان است.

اوقات مالی وی نوشت: در جنگ پس از انتخابات ، ترامپ تمام جاده ها را سوزاند و باد زد.

نگهبان وی همچنین نوشت: ترامپ بیهوده قلب خود را روی پای آخر گذاشته تا این نتیجه را از خط خارج کند. جورجیا همچنین به جو بایدن رأی داد.

مستقل وی گفت دیدار ترامپ با رهبران جمهوری خواه در کاخ سفید در مورد رای گیری در میشیگان برای رئیس جمهور ناامید کننده بود.

اقتصاد دان وی نوشت: “پذیرش نتیجه مورد انتظار انتخابات بخشی اساسی از دموکراسی است.” ترامپ این را نمی دانست. جمهوری خواهان باید این موضوع را درک کنند.

اکونومیست گفت: با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و شیوع ویروس Covid-19 ، رقابت بر سر واکسن ها و بدهی های کشورهای فقیر ممکن است یکی از بزرگترین چالش هایی باشد که بایدن با آن روبرو است ، اما بزرگترین چالش وی باید معاملات ایالات متحده با چین باشد. البته اگر تا آن زمان ترامپ شکست خود را پذیرفت و موافقت کرد کاخ سفید را ترک کند. ترامپ فناوری چین را تهدید دانست و علیه ایالات متحده جنگید و تا حدودی با روابط G5 با متحدان اروپایی خود در تضاد بود.

از سوی دیگر ، روزنامه فرانسوی “Le Figaro” و “The Economist” در انگلیس گزارش سال 2020 را منتشر کرده اند. لوئیجیارو وی در گزارشی با عنوان “2020 سال ناآرامی و سیل ، Covid_19” نوشت: “داستان بزرگ اپیدمی ، بیکاری ، تروریسم و ​​تغییر اقلیم بود و بسیاری از جوانان از ناتوانی و حتی زندان رنج می بردند.” فقط خلاقیت و تعهد باعث مقاومت آنها شد.

اکونومیست نیز در این باره نوشت: سال 2020 ، که در گذشته نبود ، در سال 2021 آغاز به کار کرد. بازی های المپیک 2020 ، نمایشگاه اکسپو 2020 تنها فوتبال اروپا بود که می توانست رویای بقا را حفظ کند.

در حاشیه خبر:

روزنامه اسپانیایی El Pais “تصور کنید 900000 کهکشان راه شیری در یک خط به هم پیوسته اند.” این مقدار به اندازه جهان است. دانشمندان می گویند اجسامی در فضا وجود دارند که نامرئی هستند ، به این معنی که نور آنها قادر به رسیدن به ما نیست. بنابراین جهان از آنچه می توانیم ببینیم و اندازه بگیریم بزرگتر است. تصور می شد که کهکشان راه شیری تنها کهکشان جهان است. اما تلسکوپ فضایی هابل نشان داد که چنین نیست. بنابراین ، تا زمانی که ابزار قدرتمند دیگری برای دیدن جهان کشف نکنیم ، قادر به اندازه گیری دقیق آن نخواهیم بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا