اقتصادی

انجام دومین پرواز برای انتقال ایرانی‌های مقیم اوکراین از رومانی

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از دومین پرواز بازگشت دانشجویان و ایرانیان مقیم اوکراین از رومانی خبر داد و گفت: خیر، اما تا جایی که این هواپیما اجازه می دهد و مسافران در فرودگاه حضور دارند. ما در تلاش هستیم تا شهروندان خود را به ایران بازگردانیم.

حسین جهانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، درباره دومین پرواز فوق العاده برای بازگرداندن ایرانیان مقیم اوکراین به کشور گفت: با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان ایرانی و سایر اتباع ساکن اوکراین وارد رومانی شده اند، شرکت هواپیمایی ایران (جمهوری) ایران) اسلامی) عنوانی از ناوگان پرچمدار و در راستای مسئولیت اجتماعی، آمادگی خود را برای انجام یک سفر دریایی فوق‌العاده برای انتقال این ایرانیان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هواپیمای در نظر گرفته شده برای بازگشت ایرانیان حدود 270 نفر ظرفیت دارد، افزود: پس از هماهنگی با سازمان هواپیمایی رومانی و اخذ مجوزهای لازم، پروازی غیرعادی در نظر گرفته شد، اما تعداد مسافران بستگی به ایرانی‌ها.» در فرودگاه بخارست حضور داشته باشیم و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم همه شهروندان خود را که در این فرودگاه هستند بازگردانیم.

مدیرکل روابط عمومی جمهوری اسلامی ایران هما درباره جزئیات این پرواز فوق العاده گفت: این پرواز روز شنبه ۱۴ اسفند (فردا) از فرودگاه امام خمینی (ره) به شماره ۵۳۹۲ ساعت ۲۳:۱۰ و در ساعت ۲۳:۱۰ انجام می شود. ساعت 01:00 به مدت 20 دقیقه (به وقت محلی) در فرودگاه بخارست فرود می آید. این پرواز پس از سوار شدن به مسافران در فرودگاه بخارست ساعت 53:00 (به وقت محلی) فرودگاه بخارست را ترک کرده و در ساعت 07:50 (به وقت محلی) در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین می‌نشیند.

جهانی اعلام کرد: پیش از این اولین دسته از دانش آموزان دهم امسال با پرواز «هما» از فرودگاه ورشو به دیار خود منتقل شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا