بین الملل

انفجار بیروت| صدور اعلان قرمز برای افراد مرتبط با حمل نیترات آمونیم به لبنان

این گروه بین المللی به خبرگزاری آنلاین دیباروز گزارش داد كه منابع لبنانی امروز (سه شنبه) اعلام كردند كه دادستان كل لبنان درخواست صدور اخطار قرمز برای افرادی را كه در انتقال نیترات آمونیوم به بندر بیروت بودند ، صادر كرد.

شبکه اخبار سایت «بی بی سیدر همین رابطه ، وی اظهار داشت كه اطلاعاتی بدست آورده كه “غسان الخوری” ، دادستان عمومی و قضات پرونده بمب گذاری در بندر بیروت ، این درخواست را به اینترپل ارسال كرده است.

بر اساس این گزارش ، مالک و ناخدای کشتی روسوس که نیترات آمونیوم را به بیروت می برد و همچنین یک تاجر پرتغالی که میزان نیترات آمونیوم را در انبار 12 بیروت در سال 2013 ارزیابی کرده است ، اعلام شد.

این گزارش پس از آن اعلام می شود که حسن دیاب ، نخست وزیر لبنان اعلام کرد FBI میزان نیترات آمونیوم منفجر شده در بندر بیروت را در 4 آگوست 500 تن تخمین زده است.

پیش از این ، رسانه ها و برخی مقامات لبنانی گزارش داده بودند که انفجار مهیب ناشی از ذخیره سازی 2700 تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت بوده است.

در پی بمب گذاری در بندر بیروت ، تیمی از دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده گزارشی تهیه و نتایج را به مقامات لبنان ارائه دادند. کارشناسان فرانسوی نیز در روند جمع آوری شواهد شرکت کردند.

لبنان در 4 اوت شاهد انفجار بزرگی در بندر بیروت بود در این انفجار حداقل 190 نفر کشته و 6500 نفر زخمی شدند. پس از انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور ، حسن دیاب ، نخست وزیر پیشین استعفا داد و “مصطفی ادیب” توسط پارلمان لبنان برای تشکیل دولتی در این کشور انتخاب شد که پس از چند هفته استعفا داد. و “سعد حریری” برای تشکیل دولت لبنان انتخاب شد.

انتهای پیام / متر


دکمه بازگشت به بالا