ورزشی

بازگشت زهرا نعمتی به پاراتیروکمان

سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان از حضور زهرا نعمتی در اردوی تیم ملی پاراتیروکمان از امروز ۲۵ فروردین خبر داد و گفت: عملکرد زهرا نعمتی در اردوی تیم ملی و تورنمنت جهانی چک برای حضور در پارالمپیک پاریس مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

میلاد وزیری در گفت‌وگو با دیباروز، اظهار کرد: بعد از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین چون کمانداران اردو و تمرین نداشتند نیاز به تمرین بیش‌تر داشتند، بنابراین برنامه‌ها را تا پارالمپیک فشرده تر کردیم تا ورزشکاران در شرایط بهتری به پاریس بروند. از سوی دیگر در اولین اردوی آمادگی متوجه شدم که کمانداران مشکل زیادی در بحث فنی کمان و همچنین نحوه تیر زدن دارند که باید به مرور برطرف شود.

وی گفت: براساس ارزیابی که از عملکرد کمانداران در اولین اردوی آمادگی داشتیم روند آن ها صعودی بود اما هدف بر این است که ورزشکاران را تا تورنمنت جهانی چک و پارالمپیک پاریس آماده کنیم. بنابراین طبق برنامه ریزی صورت گرفته ۹ اردو تا پارالمپیک پاریس پیش بینی شده تا ورزشکاران با آمادگی خوبی عازم پارالمپیک شوند.

وزیری همچنین با اشاره به کسب ۷ سهمیه در پاراتیروکمان، افزود: تلاش بر این است که با سهمیه کامل در پارالمپیک پاریس حضور پیدا کنیم چون در تمام سهمیه های کسب شده شانس کسب مدال داریم. بنابراین اگر تمام ورزشکاران که سهمیه کسب کرده اند به پاریس اعزام شوند پیش بینی کسب ۹ مدال در رشته های ریکرو، کامپوند انفرادی و میکس تیم را داریم.

سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان در پاسخ به این پرسش که شانس کسب مدال در کدام رشته در پارالمپیک پاریس بیشتر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشورهای صاحب نام در پاراتیروکمان همچون ایتالیا، کره، هند و.. سرمایه گذاری خوبی در این رشته انجام داده اند و از تجهیزات کاملی برخوردارند. البته در پاراتیروکمان ما برعکس المپیکی ها در ریکرو شرایط بهتری برای کسب مدال داریم و اکثر مدال های کسب شده در دوره های گذشته در ریکرو بوده است.

وی همچنین با اشاره به حضور زهرا نعمتی در اردوی تیم ملی پاراتیروکمان، اظهار کرد: دومین اردوی تیم ملی پاراتیروکمان در سال جاری از ۲۵ فروردین در تهران برگزار می شود و تا ۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. در این اردو از زهرا نعمتی برای شرکت در اردو دعوت کردیم و او نیز موافقت کرد که در کنار سایر کمانداران در اردو حضور داشته باشد.

سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان در ادامه از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور بعد از ۷ سال در اردیبهشت خبر داد و گفت: این مسابقه با این هدف برگزار می شود که اگر استعدادی با توانایی های بالا وجود داشته باشد در مسابقات قهرمانی کشور شناسایی شده و به اردوی تیم ملی دعوت کنیم. در تیم ملی به روی تمام استعدادها باز است و از تمام پتانسیل ها بهره خواهیم گرفت تا تیمی باکیفیت و خوبی را عازم پاریس کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که نفرات اعزامی به پارالمپیک چه زمانی مشخص خواهند شد، خاطرنشان کرد: بعد از مسابقات جهانی چک که با حضور ۱۰ کماندار خرداد عازم این رقابت ها می شویم وضعیت کمانداران در آن جا مورد ارزیابی قرار می گیرد و سپس ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک پاریس مشخص خواهند شد.

وزیری در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا از نظر فضای تمرینی مشکل کمانداران برطرف شده است یا خیر؟ تصریح کرد: هنوز مشکل فضای تمرینی که خاص ورزشکاران پارا باشد برطرف نشده و ما مجبوریم هر بار اردوها را در مکان های مختلف برگزار کنیم.

انتهای پیام

کارگروه خبری ورزشی

با تمرکز بر ورزش‌های توانبخشی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی درباره‌ی تمرینات ورزشی برای بهبود و بازسازی بدن پس از آسیب‌ها و صدمات می‌پردازم. هدفمندی خود را در بازگشت به وضعیت قبلی و تقویت بدن در فرآیند توانبخشی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای امید و قدرت در توانبخشی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا