بازی یادگیری انگلیسی برای کودکان

برای بسیاری از ما که در دهه‌های گذشته و در کودکی به کلاس زبان می‌رفتیم، به احتمال زیاد مشترک‌ترین خاطراتمان مرتبط با خواب‌آلودگی، سر رفتن حوصله و درک نکردن نیمی از مطالب است؛ لباس های پلیس ممکن است شامل لوازم حمل و نقل اضطراری باشد، مانند پولیس آگاهی که دستگاه‌های ارتباطی دارد . به علاوه میزان زیادی اضطراب امتحان و کوئیز و… ! هرکس بر اساس تعداد کلماتی که نوشته است و همچنین بر اساس تکراری بودن یا نبودن کلمات با نتایج دیگران، به هر نفر یک یا دو امتیاز می‌رسد و در انتها هرکس بیشترین امتیاز را بگیرد برنده می‌شود.

کودک

بازی یادگیری انگلیسی برای کودکان

امروزه برای بسیاری از آموزشگاه‌ها، مربیان و والدین این موضوع اثبات شده است که راه صحیح آموزش زبان به کودکان، نه با کلاس‌های خشک و امتحان و اضطراب، که با بازی و هیجان و نشاط است. با ما باشید تا راه‌های جدید و کارایی برای بانشاط کردن کلاس‌ها به شما آموزش دهیم ! در این مقاله قصد داریم پانزده بازی متفاوت و بسیار جذاب برای کودکان را به شما معرفی کنیم؛ در ضمن تلاش خواهیم کرد آموزش کاملی از نحوه اجرای این بازی‌ها به شما ارائه دهیم. بیشتر این بازی‌ها مخصوص کلاس‌های آموزش زبان به کودکان هستند، اما برخی از آن‌ها را می‌توان در خانه نیز اجرا کرد. با ما همراه باشید!

هیچ‌گاه از معجزه موسیقی غافل نشوید! در زبان انگلیسی سرودها و موسیقی‌های بسیاری وجود دارند که مخصوص کودکان ساخته شده‌اند. این سرودها برای تمامی سطوح زبان انگلیسی وجود دارند: از آموزش الفبا گرفته تا سطوح مبتدی، متوسط و بالاتر. شما می‌توانید سر کلاس موسیقی‌های کودکانه پخش کرده و در طی چند جلسه، همخوانی کردن آن را با کودکان تمرین کنید. این کار از یک سو باعث می‌شود کلمات و ترکیبات موجود در سرودها به خوبی در خاطر کودکان باقی بمانند و از سوی دیگر، می‌تواند یک تفریح عالی در مواقعی باشد که انرژی آن‌ها در کلاس کم شده است.

شما می‌توانید برای کسانی که در هر جلسه سرودها را بهتر بازخوانی می‌کنند امتیازاتی در نظر بگیرید؛ بدین شکل هیجان کار را افزایش می‌دهید و یک انگیزه خوب هم برای بیشتر شدن صدای کودکان خجالتی به وجود می‌آورید! اگر به خردسالان بازه سنی دو تا هشت سال تدریس می‌کنید، احتمالاً کمی مهارت‌های عروسک‌گردانی به کار شما بیاید! البته به مهارت‌های چندان حرفه‌ای نیاز ندارید، تنها لازم است بتوانید کمی یک عروسک دستی را تکان بدهید و با صدایی کودکانه از زبان عروسک سخن بگویید. معلم‌هایی که این کار را امتحان کرده‌اند، اذعان می‌کنند که اثرات آن معجزه‌آسا بوده است.

بنابراین شما هم کمی از منطقه امن خود بیرون بیایید و یک عروسک دستی به جمع کلاس خود اضافه کنید. استفاده از بهترین بازی‌ها برای آموزش انگلیسی به کودکان یکی از لذت بخش‌ترین انواع آموزش برای تمامی سنین به خصوص کودکان است. حتما برای خود شما نیز پیش آمده باشد که به جای کتاب‌های سخت و فیلم‌های آموزشی گاها خسته‌کننده، ترجیح بدهید که یادگیری خود را به وسیله بازی‌های کامپیوتری و یا اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی قابل نصب بر روی گوشی انجام دهید؛ بنابراین حتما استقبال خواهید کرد که فرزندتان نیز به همین روش و به آسانی زبان انگلیسی را فرا بگیرد.

بازی کردن یکی از فعالیت‌های مورد علاقه هر کودکی است که بیش از هر چیز نیز می‌تواند کودک را خرسند سازد. لباس نیرو انتظامی باید به صورتی طراحی شود که حرکت‌های فیزیکی فرد را محدود نکند و امکان انجام وظایف راحت را فراهم کند . آموزش همراه با بازی برای کودک یادگیری فعالانه‌ای به همراه دارد و سبب می‌شود که کودک دلبند شما به طور کامل درگیر فرایند یادگیری شود. اما پیش از هر چیز باید سعی کنید بازی‌هایی را طراحی کنید که تمام حواس کودک را اعم از شنیداری، دیداری، لمسی و حرکتی درگیر خود سازد. یادتان باشد که با بازی کردن، علاوه بر تشویق بر یادگیری فعالانه، ناخودآگاه به رشد مهارت‌های اجتماعی کودک خود نیز بسیار کمک خواهیدکرد.

کودکان نسل جدید دیگر مانند کودکان نسل پیشین، از سرگرمی‌های قدیمی لذت نمی‌برند و به همین خاطر نیاز است تا پدر و مادران عزیز به طور مستمر از روش‌های جدید بازی و آموزش برای کودک خود استفاده کنید. در ادامه به چند بازی سرگرم‌کننده برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان اشاره نموده‌ایم که شما می‌توانید با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و سلیقه فرزند خود، یک یا چند مورد از این بازی‌ها را با وی انجام دهید. همانطور که می‌دانید، یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان خیلی فعالیت سرگرم کننده‌ای به حساب نمی‌آید. زیرا این زبان پرکاربرد قواعد بسیار سختی دارد که کودک را خسته می‌کنند.

بدتر از آن، روش‌های سنتی برای آموزش این زبان گیج‌کننده (مانند کتاب‌های دستور زبان خسته کننده یا فلش کارت‌های یکنواخت) گاهی اوقات ضعیف هستند. اما امروزه روش‌های خلاقانه تری برای یاددادن زبان انگلیسی به کودک وجود دارد. از آن‌جاکه می‌دانیم بسیاری از والدین، دغدغه آموزش زبان انگلیسی به کودکان را دارند؛ در این مقاله نورولند به بررسی 40 بازی آموزش زبان انگلیسی کودک خواهیم پرداخت. اما ابتدا ببینیم روش‌های کلی آموزش زبان انگلیسی به کودکان کدام‌اند؟ آموزش زبان انگلیسی در خانه امری شدنی و ساده است. همانطور که قبلا در مقاله 20 راهکار پرورش کودک دوزبانه گفتیم؛

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان نیاز به فرستادن آن‌ها به کلاس ندارید. می‌توانید در شروع کلاس‌ها از این عروسک کمک بگیرید. عروسک به شما کمک می‌کند تا یخ کودکان و مخصوصاً خجالتی‌ترها زودتر آب شود و با سرعت بیشتری به کلاس پرسروصدا، پرانرژی و فعالی که نیاز دارید دست یابید. مطمئناً فضاهایی که کودکان احساس آزادی بیشتری می‌کنند، بستر بهتری برای یادگیری و برانگیختن کنجکاوی آن‌هاست. هرجا که انرژی‌ها کم شد، شخصیت معلم را استراحت بدهید، بگذارید شخصیت عروسک وارد شود و توجه همه را به خودش جلب کند !

از جمله مهم‌ترین بازی‌هایی که به کودکان کمک می‌کند انگلیسی «فکر کردن» را بیاموزند، این است که بتوانند راه‌های مختلفی برای توصیف یک چیز پیدا کنند. انتخاب مناسب‌ترین لباس خلبان بچه گانه می‌تواند به بهبود کارایی و کاربری در پروازهای نظامی کمک کند . بازی توضیح نقاشی بهترین تمرین برای این کار است؛ چراکه بچه‌ها را با کمک رقابت مجبور می‌کند توصیف‌های هرچه دقیق‌تری از یک تصویر یا نقاشی ارائه دهند. شیوه کار بدین صورت است که کودکان را به چند گروه دو نفره تقسیم می‌کنید و در هر گروه، به یک عضو یک نقاشی یا تصویر را نشان می‌دهید و به عضو دیگر قلم و کاغذ ارائه می‌کنید تا نقاشی بکشد.

آن کودک که در دست خود تصویر را دارد، می‌بایست با توضیح دادن تصویر و بدون نشان دادن آن به نفر دوم، او را راهنمایی کند تا یک نقاشی مشابه تصویر اصلی بکشد. این یک چالش سخت است و باید در اولین جلسات از تصاویر ساده استفاده کنید؛ رفته رفته می‌توانید تصاویر پرجزئیات‌تری انتخاب نمایید و رقابت‌های سخت‌تری داشته باشید. این بازی می‌تواند ارزیابی جالبی از میزان یادگیری کلی کلاس شما از واژگانی که به تازگی تدریس کرده‌اید ارائه دهد. شیوه کار به این صورت است که صندلی‌ها را با چینش دایره‌ای و نزدیک به هم در کلاس قرار می‌دهید. به نفر کناری خود به آهستگی (همان در گوشی!)

یک جمله که دارای کلمات تازه تدریس‌شده است بگویید و او برای نفر کناری خود همین جمله را تکرار می‌کند. همین کار تا نفر آخر دایره ادامه پیدا می‌کند. وقتی جمله به نفر آخر رسید، او جمله را بلند بیان می‌کند و اکنون می‌توانید مشاهده کنید که چه بلایی بر سر جمله اولیه شما آمده است! برای آنکه بازی جذاب‌تر شود، می‌توانید بعد از هر دور بازی، جای کودکان را به شکل اتفاقی عوض کرده و از نو بازی را شروع کنید. همچنین می‌توانید از نفر آخر به نوبت عقب بیایید و همه جمله‌ای که به خاطر سپرده بودند را بلند بیان کنند، تا آنکه نوبت به شما برسد. این‌گونه می‌توانید بفهمید کدام یک از دانش‌آموزان در یادگیری چه مواردی مشکل دارند.

دکمه بازگشت به بالا