فرهنگ و هنر

باید از طرح‌های کارآفرینی زنان در صنایع دستی حمایت کرد

دومین نشست تخصصی بانوان کشور با رویکرد توانمندسازی زنان در محل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه صنعتی و اقتصادی روز سه شنبه 24 خرداد 1401 برگزار شد.

به گزارش دیباروز، این نشست با حضور معصومه پاشایی بهرام رئیس فراکسیون مناطق آزاد و نماینده مجلس شورای اسلامی، مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی و مریم کاظمی پور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. دولت. بانوان، وزارت ورزش و جوانان، سودا نجفی، عضو شورای شهر تهران و تعدادی دیگر از مسئولان از جمله مدیرکل خدمات بازرگانی وزارت صمت، مدیرکل صندوق توسعه صنایع دستی، دبیر اجرایی کمیسیون کارآفرینی مجلس، مدیران رسانه ملی، نمایندگان سازمان بهزیستی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، زنان مناطق آزاد، فعالان کارآفرینی، نقش توانمندسازی زنان در توسعه جامعه و اهمیت آن مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

مشاور امور بانوان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در این نشست گفت: با توجه به اهداف دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و اولویت دادن به توانمندسازی زنان، حمایت از طرح های کارآفرینی و کارآفرینی زنان ضروری است. اجرای این پروژه ها با استفاده از فناوری ها و توسعه دیجیتال.» آموزش در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد و قوانینی برای حمایت از پروژه های خلاقانه و تحقیقاتی وضع شود.

معصومه پاشایی بهرام رئیس فراکسیون مناطق آزاد نیز در این نشست گفت: شناسایی و ایجاد فرصت و اجرای قوانین حمایت از زنان کارآفرین و لزوم ارتباط متقابل و تمرکز بر اهداف مناطق آزاد زمینه مفیدی خواهد بود. برای توسعه زیرساخت های مشارکت زنان در اقتصاد.

مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی در ادامه این نشست گفت: در حوزه صنایع دستی، حمایت از کارآفرینان به ویژه زنان، ایجاد حمایت های قانونی و تدوین راهکارهای جنسیتی برای توسعه کسب و کار زنان در فعالیت های اقتصادی به ویژه صنایع دستی در مناطق، بسیار تاکید شده است. رایگان”. این خیلی مهمه.

کاظمی پور معاون امور بانوان وزارت ورزش در ادامه این نشست بر نقش و اهمیت توانمندسازی بانوان در ورزش تاکید کرد و بر حمایت از بانوان در این عرصه تاکید کرد.

سودا نجفی، یکی از اعضای شورای شهر تهران نیز در این مراسم به تبادل تجربیات توانمندسازی زنان و همکاری مشترک در این زمینه پرداخت و بر لزوم توجه به استعدادهای زنان و نقش آنها در چرخه اقتصاد و تدابیر ویژه برای بهره برداری مناسب از آنها تاکید کرد. . این موضوع.

سخنرانان همچنین نقش مشترک همکاری در حوزه توانمندسازی زنان و تشکیل کمیته های مشترک همکاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند و فعالان حوزه کارآفرینی به ارائه طرح های پژوهشی و خلاقانه با استفاده از فناوری های روز اشاره کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا