استان ها

بخش دولتی به رعایت الگوی مصرف آب و انرژی بی توجه است

به گزارش خبرگزاری دیباروز از قزوین؛ جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و انرژی امروز شنبه با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور روح الله عباسپور ، رجب رحمانی و فاطمه محمد بیجی ، نمایندگان ولایت در شورای اسلامی مجمع در شرکت آب منطقه ای خزر:

روح الله عباسپور در این جلسه گفت: مصرف بی رویه در کشور باعث شده است که منابع آب و انرژی به راحتی از بین برود ، چیزی که ما با هزینه های بالا به آن نیاز داریم.

وی افزود: متأسفانه بیشترین مصرف در بخش دولتی صورت می گیرد، مدیران و کارکنان در حفظ منابع دقت نمی کنند و در شرایط کم آبی، خشکسالی و بحران حتی در وزارت نیرو در تهران و … احساس وظیفه نمی کنند. سازمان های مرتبط و سایرین.” وزارتخانه ها و ادارات نور و مصرف بیشتری را می بینند.

عباسپور افزود: اگر به اندازه ای که از مردم توقع داریم برای صرفه جویی در مصرف آب و برق توجه کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود و در این راستا نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتر هستیم.

1

جذب بومیان به ادارات از انتقال قدرت جلوگیری می کند

و در مورد مشکلات ناشی از جابجایی پرسنل پس از جذب نیرو گفت: در هنگام استخدام اگر به شیرخوارگی افراد توجه نکنید معمولاً نیروهای جدید بعد از یک سال می خواهند از شهرها به مرکز شهرستان بروند و ما هستیم. با کمبود نیروی متخصص مواجه هستیم.» ما به طور جدی می خواهیم فقط از نیروهای واجد شرایط و واجد شرایط استفاده کنیم.در هر شهری برای کار در ادارات.

عباسپور تامین آب شهرستان آوج را مهم دانست و گفت: از مدیران صنعت آب و برق استان قزوین که در حد توان در ارائه خدمات جدی هستند تشکر و قدردانی می کنم و در عین حال از اجرای یک مهم قدردانی می کنم. و پروژه عظیم آبرسانی از سد طالقان برای استان قزوین ، از شما می خواهم که یک شهر Avage را در نظر بگیرید و قصد دارد آب این شهر را تامین کند.

وی افزود: به نظر می رسد زمانی که اعتبار خوبی در زمینه فروش نفت داشتیم، متاسفانه در وزارت نیرو اقدام جدی برای نوسازی و بازسازی تجهیزات و نیروگاه ها انجام نشد و امروز شاهد فرسودگی شبکه های برق و نیروگاه ها هستیم. این هزینه های سنگینی را به ما تحمیل خواهد کرد.» کرد

نماینده بوئن زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه مدیران صنعت آب و برق در قزوین افراد باتجربه و شایسته ای هستند و برای غلبه بر چالش های انرژی و آب به نظرات ، پیشنهادات و راهکارهای تخصصی شما نیاز داریم. ما می توانیم بر چالش های انرژی و آب غلبه کنیم. می توانیم در مجمع با آنها ملاقات کنیم. ” در اجرای پروژه های عمرانی پیشنهاد دهد و همراه شما باشد.

وی افزود: قبل از تصویب بودجه سال آینده باید پیشنهادها و برنامه های ما ارائه شود، لذا انتظار می رود مدیران با حضور در دفاتر خود در شهرها و سرپیچی از امور شهری و روستایی، تمامی نیازها و اعتبارات لازم را استخراج کنند. آنها را به نمایندگان منتقل کنید تا اقدامات لازم را انجام دهند.»

عباسپور گفت: در حل مشکلات آب ، فاضلاب و آب آشامیدنی روستایی مدیریت خوبی انجام شده است و اگر برنامه ریزی نشود با رضایت مردم روبرو می شویم.

Picture_2021_10_23-14_27_9_5_z68

وی با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی گفت: برای جبران بخشی از کسری، انتظار داشتیم مازاد اموال دولتی را بفروشیم اما هنوز این کار انجام نشده است، بنابراین بخشی از اعتبارات به صورت نقدی در نظر گرفته می شود. اسناد.، که ممکن است مشکل داشته باشد.”

عباسپور تصریح کرد: مجمع نمایندگان منطقه خزر با حضور مدیران صنعت آب و برق در اجرای طرح های مهم عمرانی، تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی و نوسازی شبکه برق آمادگی دارد. تعویض و انتقال تیرهای برق روستاها و همکاری لازم.

مدیران صنعت آب و برق استانداری گزارشی از فعالیت ها و نیازهای خود ارائه کردند.

دکمه بازگشت به بالا