عمومی

بدن پس از مصرف غذاهای کنسروی

غذاهای کنسرو شده گزینه ای مناسب و مقرون به صرفه برای افزودن مواد مغذی به رژیم غذایی است. تقریباً تمام سبزیجات و میوه های کنسروی موجود است اما همه کنسروها یکسان نیستند. بنابراین توجه به عوارضی که می تواند پس از مصرف این محصولات ایجاد شود بسیار مهم است.

شرکت آب میوه ایران با استناد به ITS اظهار داشت: “برخی از کنسروها ممکن است فواید مختلف سلامتی داشته باشند ، در حالی که برخی دیگر به دلیل داشتن قند و نمک بالا برای افزایش طول عمر و بهبود عطر و طعم است.”

غذاهای بسته بندی شده ممکن است قلب شما را تحت فشار قرار دهند

غذاهای کنسرو شده می توانند منبع خوبی از انواع مواد مغذی باشند ، اما حتی بدون افزودن نمک نیز می توانند منبع سدیم اضافی باشند. به گفته متخصص تغذیه مگان بیرد ، بسیاری از غذاهای کنسرو شده حاوی سدیم اضافه شده برای کمک به حفظ آن در طی فرآیند تولید هستند. این سدیم اضافی می تواند اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد ، به خصوص برای افرادی که فشار خون بالا یا بیماری قلبی دارند.

خوردن نمک اضافی در هنگام بیماری قلبی ممکن است علائم و روند بیماری را بدتر کند. اگر می خواهید میزان نمک خود را کنترل کنید و سبزیجات کنسرو شده و لوبیا را ترجیح می دهید ، بهترین گزینه این است که آنها را قبل از خوردن با آب بشویید. انجام این کار می تواند به کاهش نمک غذاهای بسته بندی شده کمک کرده و آنها را به یک انتخاب سالم تبدیل کند.

بدن شما آخرین محصول را دریافت می کند

انتخاب محصولات جدید در سوپرمارکت ممکن است گاهی اوقات گمراه کننده باشد. ممکن است محصول قبل از رسیدن کامل برداشت شود تا قبل از عرضه در فروشگاه خراب نشود و یا مدت طولانی در فروشگاه بماند. در مقابل ، در محصولات کنسرو شده از محصولات کاملاً بالغ استفاده می شود زیرا نگرانی کمتری در مورد فساد وجود دارد.

محصولات کنسرو شده حاوی مواد نگهدارنده بیشتری هستند

یکی از مهمترین مزایای کنسرو این است که می توان آن را برای مدت طولانی نگهداری کرد. محصولات با ماندگاری بالا مفید هستند زیرا می توانند به کاهش ضایعات غذا کمک کنند ، اما مواد نگهدارنده بیشتری برای افزایش عمر غذاهای بسته بندی شده اضافه می شوند. به گفته جوی کوین ، متخصص تغذیه ، در نظر گرفتن سالم ترین غذاهای بسته بندی شده از نظر مواد نگهدارنده ای که دارند بسیار مهم است.

محصولی با سدیم کمتر یا بدون شکر اضافه شده انتخاب کنید. میوه ها و نه شربت باید در آب خودشان کنسرو شوند و در صورت نداشتن روغن ، ماهی و مرغ کنسرو گزینه های سالم تری خواهند بود.

غذاهای کنسرو شده می توانند منجر به مشکلات سلامتی شوند

کنسرو مواد غذایی فرآیندی پیچیده است که به غذاهای تازه اجازه می دهد تا قسمت زیادی از مواد مغذی خود را برای ماهها و در بعضی موارد تا یک سال یا بیشتر حفظ کنند. فرآیند کنسرو کردن شامل چندین مرحله است و طبق گفته متخصص تغذیه ثبت شده ، یکی از مراحل شامل بیس فنول A ، ماده شیمیایی موجود در دیواره داخلی قوطی است.

مقادیر کمی از این ماده می تواند وارد غذا شود و بدن انسان را در معرض بیماری های جدی مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، سرطان پستان ، سرطان پروستات و نقایص مادرزادی قرار دهد.

آنتی اکسیدان بیشتری دریافت می کنید

گاهی اوقات ، فرآیند کنسرو غذا می تواند منجر به از بین رفتن برخی مواد مغذی شود ، مانند ویتامین C که یک ویتامین محلول در آب است. از طرف دیگر ، به دلیل فرآیند کنسرو کردن ، غلظت برخی از عناصر غذایی مانند لیکوپن را می توان افزایش داد. لیکوپن ماده مغذی با خواص آنتی اکسیدانی است که در غذاهایی مانند گوجه فرنگی یافت می شود.

به گفته دکتر استیسی استیونسون ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Vibrant Duck ، گوجه های کنسروی حاوی درصد بیشتری لیکوپن نسبت به گوجه فرنگی تازه هستند و آنتی اکسیدان های قدرتمند می توانند به کاهش خطر سرطان و بیماری های قلبی کمک کنند.

ممکن است در معرض باکتری های خطرناک قرار بگیرید

بعید به نظر می رسد که این اتفاق بیفتد ، اما در بعضی موارد ، خوردن غذاهای کنسرو نشده و فرآوری شده می تواند منجر به آلوده شدن فرد به یک باکتری خطرناک به نام کلوستریدیوم بوتولینوم شود.

مصرف مواد غذایی آلوده به این باکتری می تواند منجر به مسمومیت غذایی شود که در صورت عدم درمان ، این بیماری خطرناک منجر به فلج و مرگ می شود.

امکان لذت بردن از محصولات خارج از فصل وجود دارد

برخی از محصولات در یک فصل خاص روانه بازار می شوند و در ماه های دیگر سال تازه در دسترس نیستند. اما به لطف کنسرو ، بدون توجه به اینکه در چه فصلی زندگی می کنید ، می توانید در تمام طول سال به انواع غذاها دسترسی پیدا کنید و از عطر و طعم آنها لذت ببرید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا