عمومی

«برج امید» در این دولت افتتاح نمی‌شود/ توقف پروژه در نیمه راه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، سید موسی خادمی در مصاحبه فرضی با خبرنگاران با اشاره به آخرین پرونده پروژه “برج امید” و استانداری لرستان گفت: “فرض شروع این پروژه این است که ساختمان استانداری فعلی فروخته و فروخته می شود.” این “برج امید” باید ساخته شود.

توقف پروژه “برج امید”

وی با بیان اینکه آنها همین فرض را دنبال کردند و به دولت و نهاد اداری اطلاع داده شد که برای ساخت این پروژه به اعتبار احتیاج نداریم ، افزود: ساختمان استاندار فعلی به قیمت 35 میلیارد فروخته شد و برای ساخت ساختمان جدید با پیمانکار قرارداد بسته شد.

استاندار لرستان اظهار داشت: تا سال 1996 ، 35 میلیارد هزینه شده بود ، اما ساخت “برج امید” 50 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی باقی مانده بود و به پایان نرسیده بود.

و خادمی ادامه داد: “از آن زمان ، افزایش هزینه ها افزایش یافته است. در سال 1996 ، طبق گفته کارشناسان ، 60 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل ساختمان” برج امید “نیاز بود.

وی با بیان اینکه بسیار تلاش کرده ایم “برج امید” را در بودجه لحاظ کنیم ، تلاش هایی انجام داده ایم و توانسته ایم بین 10 تا 12 میلیارد دلار برای آن به دست آوریم ، گفت: ما این پروژه را در قالب پروژه های منطقه ای قرار داده ایم که در این زمینه فعالیت می کنند. این رابطه نیز ثمری نداشته است. پیگیری در کمیته ادغام مدیریت و سازماندهی برنامه رزی نتیجه ای هم نداشت.

پروژه در این دولت تکمیل نخواهد شد

استاندار لرستان تأکید کرد که مشکل اصلی در حال حاضر این است که ما پولی را که از فروش ساختمان استاندار فعلی به دست آورده ایم در “برج امید” خرج کرده ایم و هیچ انتظاری برای منابع آینده وی وجود ندارد ، و وی افزود ، “اما ما به طور جدی در حال پیگیری هستیم ، ما روش های مختلفی را برای پایان دادن به این امر از طریق بودجه دولت در نظر می گیریم.

وی گفت: “البته ، ما یک گزینه داریم که بتوانیم برخی از املاک را در استان بفروشیم ، زیرا پروژه” برج امید “ممکن است مدتی طول بکشد و اگر بخواهیم سایتی برای دستگاه های حساس مانند استانداری بفروشیم ، دفتر فرمانداری جابجا خواهد شد. .

ولی لرستان ادامه داد: “در سال 1996 این استان به صورت حراجی تقریبا چهار تا پنج میلیارد تومان فروخته می شد و این اعتبار به” برج امید “ختم نشد و در همان زمان این استان مانند نماینده عمران ما بود و در منطقه دانشگاه واقع شده بود. رایگان ، ممکن است برای ما مشکل ایجاد کند.

خادمی توضیح داد: وضعیت “برج امید” این است که منابع فروش آن به اتمام رسیده است ، پروژه حدود 50٪ متوقف شده است و اکنون او می خواهد بیش از 100 میلیارد دلار دیگر تکمیل شود.

وی افزود: “ما باید ادامه دهیم ، اما به نظر نمی رسد که این پایان پروژه در این دولت باشد.”

دکمه بازگشت به بالا