برنامه‌های دولت برای عبور از بی‌برقی

برنامه‌های دولت برای عبور از بی‌برقی

وضعیت شبکه برق همچنان ثابت است، اما با ادامه روند مصرف فعلی، پیش بینی می شود این وضعیت ناپایدار شود و گزینه خاموشی های برنامه ریزی شده روی میز تصمیم گیرندگان قرار گیرد.

به گزارش دیباروز، شهروند او درباره راهبردهای دولت برای غلبه بر خاموشی نوشت:

کاهش مصرف اداریتمامی ادارات دولتی و نهادهای دولتی موظفند مصرف خود را در ساعات کاری 30 درصد و در ساعات غیر کاری 60 درصد کاهش دهند. در غیر این صورت برق آنها در ساعات اوج مصرف قطع می شود.

تغییر ساعت کاری: و با وجود اینکه وی از تغییر ساعت قبلی خودداری کرد، اما وزیر نیرو با تایید این موضوع اعلام کرد: ساعات اداری در تیر و مرداد تغییر می کند و احتمال دارد ساعت کاری به صبح زود موکول شود. از طرفی دفاتر به زودی تعطیل می شوند که هزینه های اداری و ساعات اوج مصرف را تا حد زیادی کاهش می دهد.

تغییرات در تولید صنعتی: و وزیر نیرو می‌گوید: اگرچه محدودیت‌ها نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است، اما در واحدهای صنعتی بزرگ، محدودیت‌های برق مصادف با تعطیلات تابستانی خواهد بود و اصلاحات اساسی انجام می‌شود تا به فعالیت‌های آنها آسیبی وارد نشود. از این شهرها خواسته شده است که تعطیلات جمعه خود را به روز دیگری از هفته تغییر دهند. یکی دیگر از گزینه های صنعت، سیاست جبران خسارت است تا در صورت محدود شدن شدید برق این صنایع، در ماه های آینده برق اضافی دریافت کنند.

جوایز نقدی با مردم: وزیر نیرو می گوید: اگر مردم مصرف خود را کاهش دهند مثلاً در ساعات غیرضروری کولر گازی را روشن نکنند و اگر کولر گازی دارند آن را در دمای راحت 24 تا 25 درجه قرار دهند. به ازای هر کیلووات ساعت مصرف برق کمتر 500 تومان پاداش می دهد که در شهرهای گرمسیر ماهیانه 600 هزار تومان می شود.

برق رایگان برای کشاورزان: مشتركان كشاورزي در صورت عدم استفاده از برق چاه هاي كشاورزي به مدت پنج ساعت بين ساعت 11 تا 18 و انتقال زمان آبياري به ساعات ديگر مي توانند از برق مجاني 19 ساعت باقيمانده شبانه روز استفاده كنند.

ماینرها تعطیل شدند: یکی دیگر از تصمیمات جدی دولت، تعطیلی ماینرها یا تجهیزات استخراج رمزنگاری است. با شروع پیک مصرف برق، در صورت وجود محدودیت در تامین برق کشور، با اطلاعیه مرکز توزیع ملی، کلیه مراکز ماینینگ ارز دیجیتال به منظور حفظ پایداری شبکه برق کشور قطع می‌شوند. ”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا