اقتصادی

برنامه جدید بانک مرکزی آمریکا در جهت توسعه ارز دیجیتال

دیباروز / خراسان رضوی در تلاش برای توسعه ارز دیجیتال خود ، فدرال رزرو ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که یک مقاله تحقیقاتی منتشر خواهد کرد که به بررسی بیشتر این حرکت رو به جلو می پردازد.

اگرچه بانک مرکزی برنامه ارزی خاصی تهیه نکرده است ، اما جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ، بر پیشرفت فن آوری پرداخت تأکید کرد و گفت که بر اساس گزارش CNBC ، بانک فدرال این نوآوری ها را از نزدیک رصد کرده و با آنها سازگار می کند.

پاول گفت: “عملکرد موثر اقتصاد ما مستلزم این است که مردم نه تنها به دلار بلکه به شبکه های پرداخت ، بانک ها و سایر ارائه دهندگان خدمات که به جریان پول کمک می کنند اعتماد کنند و به آن وابسته باشند.”

“تمرکز ما بر تضمین یک سیستم پرداخت ایمن و کارآمد است که ضمن استقبال از نوآوری ، مزایای گسترده ای را به خانواده ها و مشاغل آمریکایی منتقل کند.”

مقامات بانک فدرال بر اهمیت صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی به جای رقابت با همتایان جهانی خود تأکید کرده اند. با این حال ، حرکت بسیاری از کشورها ، به ویژه چین ، در فضای CBDC بحث در مورد جدیت بانک فدرال در توسعه ارز دیجیتال را تشدید کرده است. پیشرفت چین این نگرانی را ایجاد کرده است که ممکن است دلار را به عنوان ارز ذخیره جهانی تضعیف کند.

دیوید تیتر ، رئیس Blockchain در Extender ، که تحقیقات ارائه شده به CBDC را رهبری می کند ، گفت: “مدتی طول خواهد کشید.” “ما در حال صحبت کردن در مورد یک فرایند چهار یا پنج ساله برای دسترسی واقعی و استفاده واقعی و بسیاری از یادگیری هستیم که باید از این به بعد اتفاق بیفتد تا مطمئن شویم که نحوه اجرای آن مطابق با ارزش ها و قوانین اجتماعی هر کشور است “

پاول با اشاره به محبوبیت روزافزون ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین گفت: “ارزهای رمزپایه هنوز سازوکارهای پرداخت ناکارآمد هستند ، اگرچه StableCoin که به ارزهای خاصی مرتبط است ، در وضعیت بهتری قرار دارد.”

وی گفت: پیشرفت های فن آوری امکانات جدیدی را برای بانک های مرکزی از جمله فدرال رزرو فراهم می کند. “اگرچه می توان از ساختارها و فن آوری های مختلف استفاده کرد ، ارز دیجیتال CBDC می تواند برای استفاده عمومی طراحی شود.”

فدرال رزرو چندین سال است که در حال بررسی سیستم های پرداخت است و قصد دارد محصولی به نام FedNow ، احتمالاً در سال 2023 را به بازار عرضه کند. حساب بانکی.

با این حال ، ارزهای دیجیتال راهی برای بانکهای مرکزی برای انجام کارایی بیشتر پرداخت ها است. با این حال ، چندین مسئله عملکرد باقی مانده بود که مانع تلاش ها می شد.

رئیس فدرال رزرو گفت: “ما در فدرال رزرو متعهد به شنیدن انواع نظرات در مورد این موضوع مهم قبل از تصمیم گیری هستیم ، و در حال بررسی ریسک ها و فرصت های گسترده تری هستیم که یک ارز دیجیتال می تواند ارائه دهد.”

فدرال رزرو ایالات متحده با گروه های مختلفی از جمله بانک تسویه حساب های بین المللی در حال کار بر روی این پروژه است و این مقاله آغاز یک روند قابل تأمل و مشاوره است. لازم به ذکر است که بانک فدرال بوستون پیشگام این پروژه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا