استان ها

برگزاری سومین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی در گیلان

دیباروز / گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری سومین جشنواره مدرسه برای نویسندگی تئاتر منطقه ای به افتخار استاد حبیب الله یوسف بورسیفی خبر داد.

در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران ، فیروز فاضلی از انتشار دعوت به جشنواره سوم مدرسه برای نویسندگی تئاتر منطقه ای و بزرگداشت حبیب الله یوسف پورسایی خبر داد و گفت:

وی با بیان اینکه استاد حبیب الله یوسف بورسیفی یکی از پیشگامان تئاتر در استان گیلان است ، افزود: برقراری ارتباط هنری بین هنرمندان مدارس هنرهای لیبرال در استان ، پیدا کردن استعداد و شناسایی هنرمندان جوان و فعال از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه موضوع این جشنواره شامل “جهان معنوی و انسان مدرن” و “تأثیرات مدرنیته بر زندگی” و موضوع آزادی است ، افزود: اقتباس از داستان ها و روایت ها محدود نمی شود.

الفضلی اظهار داشت: این جشنواره در پنج مرحله و به صورت رقابتی برگزار می شود. مدیران مدارس بررسی می شوند و بهترین کار به دبیرخانه ارسال می شود.

وی ادامه داد: در مرحله سوم کمیته ای توسط اعضای جشنواره که برای هدایت و مدیریت نویسندگان پروژه ها تشکیل شده اند انتخاب و ارائه می شود. نویسندگان منتخب از مرحله اول باید آثار را با راهنمایی ناظر تکمیل کنند.

مدیرکل دفتر ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در مرحله چهارم ، کارهای انجام شده به دبیرخانه ارسال می شود و برای ارزیابی نهایی به هیئت داوران ارسال می شود ، افزود:

فاضلی در خصوص جوایز سومین جشنواره نویسندگی تئاتر استان گیلان گفت: نفر اول به دیپلم افتخار جشنواره سوم ، تندیس کوچک جشنواره و کارت هدیه به ترتیب 10 ، هفت و پنج میلیون ریال اهدا می شود. یک دیپلم افتخار و کارت هدیه یک میلیون ریال اهدا می شود.

وی با توجه به زمان برگزاری جشنواره تأکید کرد: آخرین مهلت ارسال پروژه های اولیه پایان خردادماه است. همزمان با جشنواره منطقه ای تئاتر ، دو نسل نیز به رشته تحریر در خواهند آمد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا