عمومی

برگزیدگان چهلمین جشنواره تئاتر فجر

تالار وحدت شامگاه سه شنبه 26 بهمن ماه مصادف با سالروز ولادت با سعادت حضرت علی (علیه السلام) میزبان مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر خواهد بود.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و قدیر آیشنا مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند. گفت. حسین مسافر آستانه دبیر چهلمین نشست تئاتر فجر، ردا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی، ایرج راد مدیرعامل خانه هنرمندان و هنرمندان از گروه های نمایشی فعلی.

در ادامه این مراسم با حضور مدیران، مسئولان و داوران بخش‌های مختلف رقابتی چهلمین جشنواره تئاتر فجر از برگزیدگان تجلیل شد.

جایزه سرباز وطن

در ابتدای مراسم اهدای جوایز برگزیدگان بخش‌های مختلف چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بخشی از بیانات مقام معظم رهبری درباره جایگاه و شخصیت سردار سلیمانی پخش شد.

سپس محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود سالاری معاون امور هنری برای اهدای جایزه سرباز ملت در این جشنواره قدم برداشتند.

جایزه ویژه این بخش برنده نمایشنامه «روزگار سرد» اثر سمیرا سلطانی از سقز شد.

با تشکر و قدردانی از همکاری وزارت بهداشت با تئاتر الفجر

محمود سالاری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی و حسین مسفرستانه دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر الاربعین با حضور نصرالله ظفاری مدیرکل پشتیبانی و بهزیستی کشور و محمد هاشمی مدیر کل. از روابط عمومی و مهدی افدلی، مدیرعامل بنیاد الروضکی با اهدای لوح تقدیر و تشکر به عمل آمد.

نصرالله ظفری مدیرکل پشتیبانی و امور مراقبتی وزارت بهداشت به دلیل بیماری عروق کرونا ویروس در این مراسم شرکت نکرد.

رویگری: امیدوارم جشنواره تئاتر فجر هر سال به حیات خود ادامه دهد

نماهنگی از انقلاب با صدای رضا رویگری، سرود معروف «خدا خداست» این هنرمند و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون، رضا رویگری روی صحنه این مراسم نکوداشت ظاهر شد.

وی با حضور محمود سالاری، ایرج راد و هوشنگ توکلی از ردا رویگری تشکر کرد.

رضا رویگری در سخنانی کوتاه گفت: میلاد امام علی را به همه تبریک می گویم. این جشنواره برای ما ارزش خاصی دارد. امیدوارم هر سال همه بچه های تئاتر تهران و شهرستان دور هم جمع شوند تا این روز را جشن بگیرند.

سوگند برگزیده ایثار و شهادت

پس از توزیع جوایز بخش جنبی جشنواره تئاتر فجر، جایزه برگزیده با حضور سیاوش طهمورث، سید مرتضی حسینی مدیرکل امور هنری بنیاد شهید، مجتبی شاهمرادی، کارگردان، به بنیاد شهید اهدا شد. سازمان فرهنگی اجتماعی اصفهان. سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران.

نمایش سگک به کارگردانی ردا بهرامی و نمایش مصری به کارگردانی اکبر عین به عنوان بخش های برگزیده بخش ایثار و شهادت در جشنواره تئاتر فجر الاربعین معرفی شدند.

رضا بهرامی پس از دریافت جایزه خود، آن را به شهدا تقدیم کرد و گفت: اگر شهدا نبودند بسیاری از ما و بسیاری از مسئولان اینجا نبودیم.

بودجه جشنواره تئاتر ما 9 میلیارد تومان است اما بودجه فیلم 30 میلیارد است. متاسفانه تئاتر به عنوان مادر هنر رها شده است. امیدوارم جامعه فنی این موضوع فوری را به عنوان زنگ خطر به صدا درآورد.

وابسته به بنیاد شهید که متشکل از هنرمندان است. ابتدا از فرزند شهید سید جواد حسینی و هنرمند پیشکسوت فردوس حاجیان تجلیل شد.

حاجیان پس از دریافت جایزه گفت: اقتصاد خلاق در وزارت ارشاد جایی ندارد، در شورای انقلاب فرهنگی سال هاست که عده ای در آنجا نشسته اند و باید جای خود را به جوانان بدهند، اصلی ترین نکته در شورای انقلاب فرهنگی است. تجارت باید در مجلس باشد اگر قرار است تئاتر به یک تجارت تبدیل شود، ما به یک اقتصاد خلاق نیاز داریم.

جایزه ویژه شهرداری اصفهان برای «عکس از مظفری»

وحید نفر برای کارگردانی نمایشی از مظفری برنده جایزه جشنواره کمدی کندستان شهرداری اصفهان شد.

نمایش بعضی ها را از دور باید دوست داشت به کارگردانی علی بابایی از کرج برنده جایزه نماینده فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران شد.

همچنین نماینده اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از خوبتراج و لیلا عاج؛ دو نمایشنامه‌نویس معروف از دولت برای نوشتن نمایشنامه‌هایی درباره مسائل اجتماعی حمایت کردند.

برندگان بخش رادیو تئاتر. میوه های “ماوی” را درو کنید

جوایز پس از پخش کلیپی با حضور هیئت داوران این بخش جواد پیشور، ایوب آقاخانی، بهرام ابراهیمی، فریدون محرابی، سید محمد هاشمی نماینده قانونی و مجلس به برگزیدگان بخش رادیو تئاتر اهدا شد. وزارت ارشاد.

نرگس مسوی پور برای جلوه های برنامه های طنز کافه رادیو و ضیافت پرندگان مهاجر موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی در گروه جلوه ها شد.

به ماجد آیینه برای ضبط در کافه کمدی رادیویی دیپلم افتخار و جایزه نقدی اعطا شد.

بهرام سرفری نژاد برای بازی در برنامه طنز رادیویی کافه موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی بازیگری زن به الهی علیزاده برای بازی در برنامه رادیویی مافه و همچنین مریم معروف برای بازی در برنامه طنز رادیویی کافه اهدا شد.

زهرا اسماعیلی برای نگارش نمایشنامه رادیویی مافه موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی در رشته نمایشنامه نویسی شد.

زهرا اسماعیلی برای کارگردانی نمایش مافه موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی در رشته کارگردانی شد.

آثار برگزیده این بخش که برنده تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برای اجرای تئاتر شدند به برنامه رادیویی مافیا به تهیه کنندگی زهرا اسماعیلی ارسال شد.

بخش های منتخب از انواع دیگر اجرایی

در ادامه مراسم و پس از ارائه ویدئویی با حضور مجید جوادی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، مریم مطرف و اردشیر صالح پور روی صحنه جوایزی برای انواع دیگر اجرا اهدا شد.

در بخش‌های دیگر از مریم خلیلی برای نمایش «هفت تا نه و نیم»، میحیار جوادیها برای نمایش «رها» و عیسی صادقی برای تحول شاعرانه گیشا به عنوان کارگردان این آثار تجلیل شد.

انتخاب شده برای تئاتر خیابانی؛ مشارکت پنجم در «اختلالات روده مردگان»

بخش طراحی پوشاک:

هادی کیانی در این بخش جایزه برگزیده شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را برای طراحی لباس روده مردگان نگون بخت دریافت کرد.

بخش طراحی فضا:

در بخش طراحی فضای تئاتر خیابانی، هیئت داوران از محمدرضا بورعلی و میلاد حسن زاده برای بازی های ارزشمندشان تقدیر کردند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به هادی کیانی برای تصویر روده مردی که صاحب نداشت اهدا شد. .

بخش موسیقی:

از امیرحسین انصافی، امیرمحمد انصافی، محمدحسین رحیمی و نیما مهدوی برای موسیقی آخرین نمایش تجلیل شد و همچنین برندگان جایزه جشنواره که شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی است، اهدا شد. بزرگداشت آریان خسروی. نمایش باجه تلفن

بازیگر زن:

در بخش بازیگری زن تئاتر خیابانی از سوی هیئت داوران انتخاب نشد، اما از آریزو جعفری برای بازی در داستان کفش، دیلارم ترکی برای بازی در نمایش بوف مارال ایزد بخش برای بازی در نمایش ۲۵ متری تقدیر کرد. آریزو و یونگ کخا برای بازی در فیلم آشوب.

بازیگر مرد:

در بخش بازنمایی مرد از امیرحسین انصافی و امید حمیدی برای ایفای نقش در آخرین نمایش تجلیل شد و هادی کیانی برای بازی در نمایش «روده های مردگان بی همراه» به عنوان پاسخ انتخاب شد.

کارگردان:

سرنوشت های این بخش افشین خدری برای کارگردانی باجه تلفن و هادی کیانی برای کارگردانی روده های مرده ولگرد، برنده تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بودند.

ایده طراحی:

در این بخش از افشین خدری برای نمایش باجه تلفن و سمیه مهری برای آخرین نمایش تجلیل شد و به هادی کیانی برای نمایش روده یک مرده بدون همراه به عنوان برنده تندیس جشنواره لوح افتخار و جایزه نقدی اهدا شد.

برندگان تئاتر دپارتمان تئاتر

هیئت داوران در این بخش به نفرات برگزیده جوایزی شامل سپر یادبود، جایزه نقدی و به برگزیدگان جایزه شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به برگزیدگان ده بخش اهدا کرد. از تئاتر تئاتر

طراحی آرایش

در این بخش فرزاد رادفر و عجمان بیژنی نسب مفتخر به طراحی گریم هاملر بیژنی از واسا می شوند و محمد مسیبی به عنوان برگزیده تهران برای طراحی گریم پتانسیل شو معرفی می شود.

طراحی حرکت

مهرداد آبجار مفتخر به طراحی موومان، بانوی محبوب من تهران و مجتبی رستمی فر برای ترور ژولیوس سزار اهواز جایزه طراحی حرکت تئاتری Lament را دریافت کرد.

طراحی نور

محمود کریمی برای طراحی نور برای نمایش سوئینی تاد از مشهد تجلیل شد و امان نخلستانی برای نمایشی درباره قتل ژولیوس سزار از اهواز جایزه طراحی نور را دریافت کرد.

طراحی لباس

سارا حسین پور اهوازی برای طراحی لباس نمایش «ژولیوس سزار» درباره ترور ژولیوس سزار تجلیل شد و این جایزه به عجمان بیژنی، نسب و نجمه زری جلیانی برای طراحی لباس هملر بیژنی از وسا اهدا شد.

موسیقی

برنده این بخش به ویلیام نیری برای موسیقی بانوی محبوب من از تهران و آرمین سپیدار برای موسیقی سوئینی تاد از مشهد اهدا شد.

طراحی منظر

از سید مهدی موسوی، تبار و علی شمس از تهران برای طراحی صحنه نمایش احتمالات تجلیل شد و مجتبی رستمی فر برای طراحی تئاتر ماراتا برای ترور ژولیوس سزار اهواز جایزه بهترین شخص را دریافت کرد.

بازیگری

از نسرین درخشان زاده برای بازی در نمایش امکانات از تهران و الهام شعبانی برای بازی در نمایش بابا آدم از تهران تجلیل شد و نورا هاشمی برای بازی در نمایش بانوی محبوب من از تهران این جایزه را دریافت کرد.

نمایندگی مردانه

وی پیام نوروزی را برای بازی در نمایش «زندگی سگ مرده» از قزوین در رشته بازنمایی مرد ستود و تینو صالحی برای بازی در نمایش «پاک» از تهران جایزه گرفت.

نمایشنامه نویسی

در بخش نمایشنامه نویسی، هیئت داوران از کهاباد تارج برای نگارش نمایشنامه سگک از تهران تقدیر کرد و جایزه خود را به باقر سروش برای نگارش نمایشنامه پیری از بیجار اهدا کرد.

کارگردان

علی شمس از تهران برای کارگردانی نمایش نامحتمل تجلیل شد و مجتبی رستمی فر برای کارگردانی مرثیه ای برای ترور ژولیوس سزار اهوازی جایزه بهترین کارگردانی تئاتر را دریافت کرد.

دکمه بازگشت به بالا