بهترین بروکرها برای ترید بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال

بهترین بروکر ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد؟

«بروکر» یا «کارگزاری» مفهومی نیست که تنها به بازار کریپتو مربوط باشد. در واقع، پیش از آن که بروکرها ارزهای دیجیتال را در فهرست موارد تحت پوشش خود قرار دهند، فارکس، بورس و مواردی از این دست را پشتیبانی می‌کردند. 

ارز دیجیتال |بروکر

همین حالا هم احتمالا اصطلاح آموزش رایگان بروکر را بیش از آن که برای رمزارزها به کار ببرید، در بازار فارکس می‌شنوید. اگر بخواهیم مفهوم بروکر را شرح دهیم، می‌توانیم اشاره‌ای به صرافی‌های از دیجیتال داشته باشیم.

صرافی محیطی است که در آن خریداران و فروشندگان دور هم جمع می‌شوند تا معاملاتی را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال شکل دهند. در واقع صرافی‌ها به عنوان یک واسطه میان خریدار و فروشنده عمل می‌کنند؛ اگر چه این تعریف، خود به نوع صرافی بستگی دارد.

بروکرها نیز تقریبا چنین خدماتی را ارائه می‌دهند. کارگزاران در حقیقت افراد و یا سازمان‌هایی هستند که بستر مناسب برای شکل‌گیری معاملات را فراهم می‌کنند. 

حالا که با بروکر و ماهیت فعالیت آن آشنا شدید، می‌توانیم به ویژگی‌های بهترین بروکرهای ارز دیجیتال بپردازیم.

همواره خبرهایی در ارتباط با کلاهبرداری بروکرها به گوش می‌رسد و این مسئله بسیاری از افراد را نگران کرده است. باید گفت نخستین اقدام برای انتخاب یک بروکر، بررسی مجوزهای آن است. بروکرهای ارز دیجیتال می‌بایست از رگولاتوری‌های معتبر، مجوز دریافت کرده باشند. نکته مهم درباره تشخیص بروکر قابل اعتماد این است که بروکرهای معتبر همیشه مجوزهای خود را به صورت شفاف به کاربران خود ارائه می‌کنند. این شفافیت معمولا در همان صفحه نخست وبسایت دیده می‌شود و می‌توانید تاًییدیه‌ها را بررسی کنید.

همیشه و همواره در انتخاب صرافی و بروکر، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نطر گرفته شود میزان کارمزد است. یکی از دلایلی که سبب شده بروکرها انتخاب مناسبی برای معاملاتی با حجم بالا باشند، این است که کارمزد کمتری در مقایسه با صرافی‌ها دریافت می‌کنند.

با این حال، همچنان کارمزد یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. برخی از بروکرها امکان انجام معاملات حتی با کارمزد صفر را فراهم می‌کنند که البته تعداد آن‌ها زیاد نیست و چه بسا در رده بهترین بروکرهای ارز دیجیتال هم قرار نگیرند. زمانی که حجم معاملات شما افزایش پیدا می‌کند، اهمیت کارمزد نیز بیشتر خواهد شد.

از دیگر ویژگی‌های بهترین بروکرهای ارز دیجیتال، پشتیبانی از تعداد زیادی رمزارز است. درست مانند انتخاب صرافی، در انتخاب بروکرهای ارز دیجیتال نیز باید به تعداد رمززارزهای پشتیبانی شده توجه کنید.

به هر میزان که یک بروکر رمزارزهای بیشتری را پشتیبانی کند، برای ما ارجحیت دارد. در این حالت دست شما برای انجام معاملات بازتر است و می‌توانید معاملات متنوعی را پیش ببرید. طبیعتا زمانی که تعداد ارزهای یک بروکر محدود باشد، شما نیز برای معامله محدود می‌شوید.

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای کاربران تازه کار اهمیت بیشتری دارد، حداقل سرمایه‌ای است که برای ورود به بروکر به آن نیاز دارید. زمانی که می‌خواهید تریدینگ را آغاز کنید، ترجیح می‌دهید با سرمایه کمتری فعالیت خود را آغاز کنید تا متحمل ضرر زیادی نشوید.

در واقع در ابتدای کار مسئله اصلی آزمون و خطا و کسب تجربه است. به همین خاطر بروکرهایی که امکان آغاز تریدینگ با حداقل سرمایه را به شما می‌دهند، می‌توانند انتخاب بهتری باشند. با این حال این مورد شاید کمتر از سایر موارد مورد توجه قرار گیرد.

همان طور که گفته شد، بروکرهای ارز دیجیتال معمولاا به کاربران خود لوریج پرداخت می‌کنند تا معاملات خود را بهتر پیش ببرند. همان طور که می‌دانید، لوریج همانند نوعی وام است که از سوی پلتفرم برای انجام معاملات به شما داده می‌شود تا با کمک آن‌ها بتوانید سود کسب کنید.

پس از انجام معاملات، پلتفرم اصل سرمایه‌ای که به عنوان لوریج معین شده بود را از شما دریافت خواهد کرد. اگر به عنوان یک تریدر حرفه‌ای با کمک لوریج معاملات خود را بهبود می‌بخشید، خوب است پلتفرم‌هایی را انتخاب کنید که لوریج بیشتری پرداخت می‌کنند.

تفاوت بروکر و صرافی

تفاوت‌هایی نیز میان صرافی و بروکر وجود دارد که باید آن‌ها را بشناسید. این تفاوت‌ها عبارت‌اند از:

  • در مرحله اول، در ورود به صرافی ممکن است نیازی به احراز هویت نداشته باشید؛ اما تقریبا در تمام بروکرها باید هویت خود را احراز کنید.
  • در صرافی‌ها ارزها بر اساس قیمت آنلاین خرید و فروش می‌شوند و قیمت در تمام صرافی‌ها یکسان است. همچنین، آن‌ها مبلغی را به عنوان کارمز کسر می‌کنند. در بروکرها قیمت هر رمزارز بر حسب موقعیت، توسط کارگزار مشخص می‌شود. همچنین بروکرها مبلغی را به عنوان حق عضویت دریافت می‌کنند. کارمزد در بروکرها معمولا بسیار کمتر از صرافی‌هاست.
  • اصلی‌ترین تفاوتی که میان بروکر و صرافی ارز دیجیتال وجود دارد این است که بروکرها محیطی برای انجام طیف گسترده‌ای از معاملات است. اگر حجم زیادی از ارز دیجیتال را معامله می‌کنید، بروکر انتخاب بهتری برای شماست. همچنین اگر به عنوان یک مبتدی پا به دنیای کریپتو گذاشته و می‌خواهید با سرمایه کم ترید کنید، باز هم بروکر می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.
  • بروکرها معمولا امکان دریافت لوریج را برای کاربران خود فراهم می‌کنند. در واقع می‌توانید از بروکر بخواهید تا با سرمایه‌ای که به عنوان لوریج در نظر گرفته شده، برای شما معاملاتی را پیش ببرد.
  • در صرافی‌ها معمولا وارد کردن ارز فیات و یا برداشت به صورت فیات، یک دردسر است. در مقابل در بروکرها تنها می‌توانید با ارزهای فیات وارد معاملات شوید یا سودتان را برداشت کنید. در نتیجه برای ورود به معاملات یا برداشت سود به صورت فیات، بروکرها انتخاب مناسب‌تری هستند.
  • نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که انجام معاملات در صرافی‌ها معمولا تنها با بررسی چارت قیمت و نمودار نوسانات انجام می‌شود. این در حالی است که در بروکرها ابزارهای متعددی وجود دارند و در کل محیط حرفه‌ای تری را مشاهده می‌کنید.

انتخاب میان بروکر و صرافی مسئله‌ای است که باید آن را بر اساس شرایط خود انجام دهید. در موقعیت‌های مختلف هر یک از این دو می‌توانند کاربردی باشند. 

معرفی و بررسی بهترین بروکرهای ارز دیجیتال

در ادامه قصد داریم شما را با بهترین بروکرهای ارز دیجیتال قانونی برای ایرانیان آشنا کنیم. به کمک این بروکرها می‌توانید معاملات ارز دیجیتال را به بهترین نحو پیش ببرید و بیشترین سودآوری را داشته باشید.

با این حال لازم است نکته‌ای را یادآوری کنیم؛ بازار کریپتو در کل بازار ناپایداری است و این مسئله با تغییر دادن محل معاملات حل نخواهد شد! بنابراین نباید انتظار داشت که ماهیت معاملات رمزارز در بروکرها نسبت به صرافی‌ها تغییری داشته باشند.

به لیست بروکرهای ارز دیجیتال محبوب در سال ۲۰۲۴ توجه کنید. بروکرهایی که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهند در ادامه مشخص شده‌اند: 

نام 

تاییدیه

حداقل سپرده

هزینه معاملات

تعداد ارزها

eToro

FCA, CySEC

$10

1% + spread

70+

Coinbase

FCA

$50

0.6%  + spread

150+

Bitpanda

AMF, BDE

$25

1.49% premium

199+

Skilling

CySEC, FSA

$100

اسپردهای مختلف

55+

OKX

VARA

$10

0.1%  یا کمتر

343+

KuCoin

$5

0.3%  یا کمتر

700+

ITB

MWALI

$50

0

13+

Coinmama

FinCEN

$30

بیشتر از 0.5

15+

 

دکمه بازگشت به بالا