عمومی

بهترین رژیم‌های غذایی کدامند؟ – دیباروز

بهترین راه برای انتخاب رژیم غذایی مناسب برای هر فرد، داشتن بینش کافی نسبت به اصول اولیه ای است که رژیم های غذایی مناسب برای تغذیه و کاهش وزن باید در بر گیرند.

به گزارش روزنامه دیباروز شهروند وی نوشت: امروزه ما با انواع مختلفی از رژیم های غذایی آشنا هستیم که هر کدام به ما نوید بهره مندی از منابع غذایی مفید در کنار رسیدن به وزن مورد نیاز و ایده آل را می دهند، بهترین راه برای انتخاب رژیم غذایی مناسب برای هر فرد داشتن بینش کافی است. به اصول اولیه ای که باید شامل شود.» رژیم های غذایی مناسب برای تغذیه و کاهش وزن.

هیچ وعده غذایی را از دست ندهید!

حذف یک وعده غذایی متابولیسم بدن را مختل می کند. به این ترتیب تولید برخی از مواد مهم مانند پروتئین ها و میزان مصرف انرژی را کاهش می دهد و با ورود کالری اضافی به جای سوزاندن به چربی های ذخیره شده تبدیل می شود.

صبحانه را جدی بگیرید!

بسیاری از مردم دوست ندارند صبحانه بخورند. در ضمن، وقتی بالاخره یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب صبحانه کامل بخوریم، روز خود را با متابولیسم بالا و کافی شروع می کنیم و انرژی کافی برای فعالیت های روزانه خواهیم داشت. خوردن صبحانه کامل از گرسنگی شدید و پرخوری در وعده های دیگر جلوگیری می کند.

آهسته غذا بخور!

تحقیقات نشان می دهد تند غذا خوردن باعث می شود اجازه ندهیم روده سیگنال سیری را به موقع به مغز بفرستد، اما درست جویدن و آهسته غذا خوردن علاوه بر لذت بیشتر از خوردن، از بسیاری از مشکلات گوارشی و افزایش وزن نیز جلوگیری می کند.

بدون رژیم های کوتاه مدت!

بسیاری از ما به سمت رژیم های غذایی کوتاه مدت و چند روزه گرایش پیدا کرده ایم که نه تنها کمکی به کاهش وزن ما نمی کند، بلکه سلامتی ما را نیز دچار مشکل می کند. از طرفی بعد از ترک این رژیم ها به سرعت به وزن قبلی یا حتی بالاتر برمی گردیم. بهترین راه برای کاهش وزن، کاهش وزن تدریجی در طی شش ماه تا یک سال و داشتن یک رژیم غذایی متعادل است.

کالری های غیرمعمول بالا را حذف کنید

همه ما با غذاهایی که کالری بالایی دارند و اغلب هیچ خاصیتی ندارند آشنا هستیم. انواع فست فود، غذای آماده و نیمه آماده، نوشابه یا آب میوه های صنعتی در این گروه قرار می گیرند. با مصرف این مواد در واقع مقدار زیادی قند وارد بدن خود می کنیم.

فریب محصولات رژیمی را نخورید!

اگرچه میزان چربی در این محصولات کم است و دارای برچسب های بدون چربی، کم چرب و کم کالری هستند، اما اغلب از شکر و سایر افزودنی ها برای جبران طعم و بافت چربی استفاده می کنند.

اهمیت خواب خوب

خواب خوب برای سلامتی و همچنین عملکرد دستگاه گوارش بسیار موثر است و از افزایش وزن جلوگیری می کند. بی خوابی تنظیم اشتها را مختل می کند که معمولاً منجر به افزایش اشتها، افزایش دریافت کالری و در نهایت افزایش وزن می شود. افرادی که به اندازه کافی نمی خوابند بیشتر در معرض افزایش وزن هستند. نداشتن خواب کافی و باکیفیت تاثیر منفی بر تمرکز، بهره وری، کارایی و عملکرد سیستم ایمنی دارد.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا