اجتماعی

به‌کارگیری ظرفیت بانوان لازمه موفقیت کامل مدیریت شهری

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به اینکه در پروژه ریحان شهر شهرداری میزبان نیست بلکه مردم و سازمان های مردم نهاد میزبان هستند، گفت: هر کاری که در مدیریت شهری برای حل مشکلات انجام می دهیم باید از دل مردم برآید. مردم و فعالان و ما باید تسهیل و پیگیری را به درستی درک کنیم.

به گزارش دیباروز، مریم اردبلی وی امروز در اولین رویداد شهری ریحان با اشاره به اینکه در شرایط خاصی قرار داریم و تغییراتی در فضای اطراف ما رخ داده و رخ داده است، افزود: اگر فکری به حال این تغییرات نکنیم در همه مسائل حاکمیتی دچار مشکل خواهیم شد.

اردبلی ادامه داد: تعداد افرادی که طرح های خود را به شهرستان ارائه کردند بسیار زیاد بود و برنامه ها شبانه روز ارسال می شد که بسیار شگفت انگیز است.

وی گفت: زمانی که امیدواریم مشکلات را حل کنیم، این یک گنج بزرگ است و نشان می دهد که اتفاقات مثبتی در حال رخ دادن است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره الزامات جامعه جدید گفت: ما در دنیایی پر از پیچیدگی ها، تضادها، تضادها و تردیدها زندگی می کنیم. مدل هایی که دنیای مدرن به ما داده است ساختارهای رسمی برای نشستن و برنامه ریزی را تشکیل می دهند. مثل بحث کرونا که جنبه های مختلفی را در بر می گرفت و در همه ابعاد جامعه حضور داشت.

وی گفت: مشکلات ما تک بعدی نیست و فقط چند کارشناس می توانند در مورد آن اظهار نظر کنند.

مشاور شهردار تهران افزود: باید مسائل را از دید تک تک افراد جامعه درک کنیم وگرنه متوجه موضوع نمی شویم. اگر این اتفاق نیفتد همه مشکل روحی خود را حل می کنند و شما مشکل جامعه را حل نمی کنید.

اردبیلی با بیان اینکه الگوی آکادمی مدرن به ما آموخت که رشته های فوق العاده ای وجود دارند که مشکلات را حل می کنند، افزود: اما مشکلات پیچیده ای نیز وجود دارد که به این شکل حل نمی شود و همه را می طلبد که فکر کنند. همه متخصصان زبان باید یکدیگر را درک کنند، ما در شرایط فعلی در حال تغییر هستیم و در وهله اول باید نوآوری کنیم.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز ماه مبارک رمضان گفت: وی بر لزوم تغییر حکم تاکید کرد.

اردبیلی با بیان اینکه نوآوری در یک مرکز اتفاق نمی افتد، گفت: نوآوری باید به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شود. اگر ما هر بار 1000 ساعت به افراد آموزش دهیم و نرم افزار به خوبی کار کند، آن مرحله تمام شده است و اکنون آن مدل لزوما کار نخواهد کرد، اکنون به سمت مدل های طراحی تعاملی دو طرفه می رویم که در واقع خود افراد باید وسط میدان بود و اثر انگشت مردم تهران را در طراحی تماشا کرد.

و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: ما در جامعه اغلب عادت داریم که الگوی یکپارچه ای از مسائل زیست محیطی را به همه استان ها و شهرستان ها ابلاغ کنیم تا گروه ها بر اساس آن کار کنند، اما باید نوآوری و این نوآوری را با تنوع و تکثر داشته باشیم. ”

اردبیلی با تاکید بر اینکه باید تک تک بنگاه های خرد را بشناسیم و از آنها حمایت کنیم، گفت: باید الگوهای نوآورانه، چندوجهی، نوآورانه، محله محور و مردم محور ایجاد کنیم. مردم ایجاد می کنند و ما به راه آهن کمک می کنیم.

وی با بیان اینکه در چه فضایی زندگی می کنند، گفت: دیدگاه اول این است که ما به خانواده های نیازمند کمک می کنیم و سطح بالاتر این است که اگر در شهر تغییر ایجاد کنیم روی خانواده ها تاثیر می گذارد.

اردبیلی با اشاره به اینکه نگاه بالاتری وجود دارد که معتقدم شیمی ما برای حل مسئله است، گفت: باید متوجه باشیم که خانواده مهمترین واحد حل مسئله است و به آن اعتبار بدهیم.

وی درباره تغییر خانواده ها در طول تاریخ گفت: ما از مدل خانواده گسترده به طبقه متوسط ​​شهری و هسته و خانواده های کوچکی که اکنون وجود دارد تغییر کرده ایم. من در حال حاضر ارزیابی نمی کنم، اما در مورد تغییری که رخ داده است بحث می کنم.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه تغییرات خانوادگی تبعاتی را به همراه داشت، افزود: خانواده هسته ای در دل آپارتمان مرکز شهر همسایه غریبی است و به فکر بچه دار شدن است و به تنهایی مسئولیت دارد. برای اداره خانواده خانواده، در حالی که خانواده بزرگ از خانواده های کوچک حمایت می کند. مثلاً در یک خانواده پرجمعیت، اگر اتفاقی بیفتد، افرادی هستند که از آن حمایت می کنند.

اردبیلی افزود: اکنون خانواده های هسته ای در حال کوچکتر شدن هستند. آیا تنها راه ما برای بازگرداندن خانواده ها به روش سنتی است؟ آیا می توانیم این کار را انجام دهیم؟ آیا این تنها راه حلی است که ما داریم؟ یکی از راه ها این است که این باور را در خانواده ایجاد کنیم که افراد می توانند مشکلات را حل کنند و دولت اقداماتی را انجام می دهد که نیاز به میانجیگری دارد.

مشاور شهردار تهران گفت: کسانی هستند که با یک هدف خوب ملاقات کردند و رابطه بدیع ایجاد کردند و چه چیزی از این گنجینه ارزشمندتر است.

اردبیلی افزود: اگر فعالیت محله ای بانوان شروع شود، روابط خلاقانه ایجاد می شود. این ایده ها باید ثبت و پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه زنان یک توانایی منحصر به فرد در جامعه هستند، گفت: اگر مدیریت شهری توان زنان را برای حل مشکلات در نظر نگیرد، نمی توان به موفقیت کامل دست یافت.

تعداد زنان خانه دار در کشور 80 درصد و در تهران 70 درصد است مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: زنان در ساختارهای رسمی فرصت بیشتری برای نگاه به اطراف و توجه بیشتر به محیط اطراف خود دارند. زنان اصلی ترین روابط حیاتی و خانوادگی را تشکیل می دهند و ذاتاً معلمان و خیرین جامعه هستند.

اردبی با اشاره به اینکه بانوان نیازهای همه اعضای خانواده را در نظر می گیرند، افزود: نگاه فعال زن به محیط زیست منجر به کشف و حل مشکلات می شود. مشاهده شد که زنان محله و مجتمع با دو راهکار وضعیت را بهبود بخشیدند.

وی گفت: می خواهیم با این طرح یک امتیاز به مدیریت شهر اضافه کنیم… دوگانگی ما انفعال و کنشگری است. زنان فعال هر جا که باشند سازنده هستند و زن قلب تپنده خانواده هستند.

اردبیلی خاطرنشان کرد: اگر زنان جامعه ای نوآور باشند، با توجه به تغییرات جامعه، فرصت خواهند داشت چرا که تحصیل در کرونا فرصت های جدیدی را به وجود آورد.

وی با تاکید بر اینکه اگر زن از بطن تغییر متوجه فرصت ها شود، میل به تغییر به همه سرایت می کند، افزود: در خانواده اگر مادر مثبت به نظر برسد همه مثبت به نظر می رسند و اگر مادر منفی به نظر برسد همه اعضای خانواده نگاه می کنند. منفی. منفی خواهد بود. در واقع از مادر خانواده می دانیم که اتفاق خوبی افتاده یا اتفاق بدی افتاده است.

مشاور شهرداری تهران در ادامه این مراسم گفت: ریحان شهر با نگاه به این معارفه ها شکل گرفت و ریحانشهر آغاز راهپیمایی بزرگ مردمی است.

اردبی با بیان اینکه شهر بازل شهری برای همه شهروندان تهرانی و همه مردم است، گفت: شهر بازل سه ضلع دارد که شامل مدیریت شهری، شهروندان و فعالان مردمی است.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: صرف نظر از نتایج پروژه ها، اگر ایده و تیمی را که مشکل هر محله را حل می کند بدانیم، کار ابتکاری بزرگی است.

اردبی با اشاره به اینکه پس از نشست خبری امور زنان در روز شنبه چندین طرح ارسال شد، گفت: در این مدت بسیاری از زنان تماس گرفتند و پرسیدند که آیا طرح ریحان شهر ادامه دارد یا خیر. چه زمانی باید طرح های خود را ارائه دهیم؟ پرونده پروژه ریحان شهر بسته نمی شود.

وی با اشاره به یکی از ویژگی های این طرح، گفت: اولین مورد این است که ما هر کاری انجام می دهیم با مشارکت و مشارکت زنان و دختران است. اینکه چگونه به خودمان انگیزه دهیم تا همه را بخشی از این بدانیم، بسیار مهم است.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: از شما می خواهیم نکات بدیهی را که در مسیر خود بیان کرده اید را در قالب رودخانه به اشتراک بگذارید تا همه بهره مند شوند.

اردبیلی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی های مکرر ما را به راه حل نمی رساند، گفت: باید برای مدتی ساختارهای ذهنی خود را بشکنیم تا طرح ها و ساختارهای جدید را دوباره برپا کنیم.

او گفت: ما اوج خلاقیت زنان را تسهیل می کنیم تا آنچه به دنبال آن هستیم محقق شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اعلام اینکه تا 10 روز آینده طرح ها مورد قضاوت قرار می گیرد و نتیجه آن مشخص می شود، گفت: خبر خوب این است که پروژه هایی که طرح هایشان نرسیده حذف نمی شوند و در رویداد بعدی ما به حل مشکلات این پروژه کمک خواهیم کرد.”

اردبی از همه کسانی که طرح های خود را ارسال کردند تشکر کرد و گفت: مجموعه این طرح برای ما عالی بود. ریحان آغاز یک سفر است و انشاالله نتایج خوب آن بتواند نتایج اجتماعی بهتری را به دست آورد.

به گزارش سایت شهرستان، وی با تایید اینکه برای این طرح پاداش مالی مشخص نکردیم و این میزان استقبال نشان دهنده انرژی مثبت بانوان است، گفت: اگر برخی پروژه ها به شاخص هایی دست پیدا کنند و مطمئن باشیم که این طرح می تواند تاثیرگذار باشد. در خیابان ها و محله ها، بله، قطعا حمایت مالی خوبی خواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا